Gå til innhold

For en uke siden kollapset jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja han psykiateren hørtes merkelig ut :o

Hei!

Hvorfor høres han merkelig ut?

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• Health Freak

21

• slabbedask

9

• stjernestøv

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

men jeg mener likevel, at slike psykiatere, som våger, er annerledes og ser annerledes har sin funksjon.

Å være anderledes kan slå begge veier. Det kan enten bli bedre, eller det kan bli verre.

Skrevet

Hei!

Var dette psykiateren du kom hjem fra kl 02.00?

Skrevet

Hei!

Det var så masse, det at du ikke hadde autisme fordi du var for søt til det, og det at du var hjemme hos han på natten, og alt det andre var også rart. Du fortjener bedre enn det, din faste psykiater er klok og kjenner deg. Hør på henne :)

Skrevet

Å være anderledes kan slå begge veier. Det kan enten bli bedre, eller det kan bli verre.

Hei!

Nettopp

for meg ble det verre.

for andre vet jeg det ble bedre.

altså omtrent som med nevrohabiliteringen

Skrevet

Hei!

Nettopp

for meg ble det verre.

for andre vet jeg det ble bedre.

altså omtrent som med nevrohabiliteringen

Tviler på at det blir bedre for noen, med han der.

Hva var det egentlig du "hjalp" han med?

Skrevet

Ikke rart at han ble litt på tuppa da, når han får en klient som ser ut som Shakira :D

Skrevet

Ikke rart at han ble litt på tuppa da, når han får en klient som ser ut som Shakira :D

Med en etikett i panna hvor det står "gullible"...

Skrevet

Er det bare jeg som har merket meg at MM skrev et sted her at hun skal gi bort medisinene til noen som trenger dem?!?!?!

Kan ikke gjøre det!! Disse høres jo dritskumle ut, og det er ingen som kan gi disse til noen, utenom en normal lege som veit hva han driver med!

Skrevet

Nå er "dere" litt slemme...

Skrevet

Var dette psykiateren du kom hjem fra kl 02.00?

Hei!

Ja :lol: men vi er gifte begge to, så det er ikke noe problem.

Skrevet

Er det bare jeg som har merket meg at MM skrev et sted her at hun skal gi bort medisinene til noen som trenger dem?!?!?!

Kan ikke gjøre det!! Disse høres jo dritskumle ut, og det er ingen som kan gi disse til noen, utenom en normal lege som veit hva han driver med!

De er ikke på norsk marked. Hun kan kanskje bli tiltalt for langing av narkotika.

Skrevet

Hei!

Ja men hvis jeg forteller dette til min psykiater kan bli sint på meg?

For selv om jeg spurte om det er lov å ha hemmeligheter, og min psykiater svarte ja så klart,

Så vet jeg at sånne hemmeligheter er IKKE ok:-( for min psykiater.

Jeg fikk beskjed om at sånne medisiner ikke er bra for meg, men jeg syns det var lett for min psykiater å påstå.

Jeg vil på en måte fortelle det, men det er et menneske i denne verden jeg er svært redd skal bli sint på meg og det er min psykiater, men så er hjerte mitt blytungt med dårlig samvittighet:-(

Eneste måten jeg kan løse det på er å tilstå:-( men redd min psykiater vil kreve navnet på den andre psykiater, jeg vil ikke gi det, men sier min psykiater, slutt gi meg det nå, så jeg vet av erfaring at jeg kommer til å gi det.

Men faktisk er min psykiater hensynsfull, da jeg sov dårlig pga av studien, fikk jeg plutselig Mail om at dette var frivillig, og jeg måtte ikke delta:-) jeg ble så glad:-) slik at det er mer det at jeg ikke forstår når hva kommer av reaksjoner , jeg tror ikke heller min psykiater alltid klarer forstå hva jeg oppfatter, tror og forstår, slik at selv om min psykiater kan mye om autisme og jeg har autisme, så er det sikkert ikke så lett å være min psykiater heller.

Jeg tror feks stadig min psykiater ikke vet hvorfor jeg har autisme diagnose, da forklarer jeg, og min psykiater kan si, " ja det vet jeg", det er fint:-)det er slikt min psykiater ikke glemmer, ikke på noe tidspunkt selv om vi snakker om blomster og menn feks

Jeg synes også det beste må være å fortelle dette til din psykiater. For at hun skal kunne hjelpe deg videre, og forstå hvorfor du har hatt det slik som du har hatt det, er det viktig at hun får vite om medisinene.

Hvis du forteller om din fortvilelse og hvorfor du valgte å ta disse medisinene, er det ikke sikkert hun vil bli sint. Kanskje hun heller blir litt lei seg for at du følte at du måtte velge noe slikt.Hvis du da også forteller at du nå har innsett at det ikke var bra for deg og ta disse medisinene og at du ikke skal gjøre det igjen, tror jeg du vil få det bedre med deg selv, og jeg tror ikke psykiateren din vil bli sint.

Ut fra det du har skrevet vil hun deg dit aller beste. Jeg tror hun blir mye mer lei seg hvis hun finner ut av dette senere, enn dersom du forteller det til henne når dere nå møtes igjen.

Hvis din psykiater er så klok, kan det vel heller ikke skade å fortelle henne navnet på den psykiateren som ga deg medisinen? Hun gjør nok det riktige med den informasjonen du gir henne :)

Skrevet

Hei!

ja jeg er begge deler, men jeg tror det går helt fint,

jeg kler meg ikke som shakira og jeg oppfører meg autistisk, så i sum er det vel ikke akkurat drømmekvinnen. nå oppfattet jo denne hyggelige mannen det slik at jeg var sjenert :D fordi jeg så så mye ned, og det var vanskelig å overbevise han om noe annet, jeg er ikke sjenert, men det oppfattes vel sånn av mennesker som ikke vet så mye om autisme. psykiatere vet tydeligvis lite om autisme, hvis d ikke jobber på en nevrohabilitering.

Skrevet

Jeg synes også det beste må være å fortelle dette til din psykiater. For at hun skal kunne hjelpe deg videre, og forstå hvorfor du har hatt det slik som du har hatt det, er det viktig at hun får vite om medisinene.

Hvis du forteller om din fortvilelse og hvorfor du valgte å ta disse medisinene, er det ikke sikkert hun vil bli sint. Kanskje hun heller blir litt lei seg for at du følte at du måtte velge noe slikt.Hvis du da også forteller at du nå har innsett at det ikke var bra for deg og ta disse medisinene og at du ikke skal gjøre det igjen, tror jeg du vil få det bedre med deg selv, og jeg tror ikke psykiateren din vil bli sint.

Ut fra det du har skrevet vil hun deg dit aller beste. Jeg tror hun blir mye mer lei seg hvis hun finner ut av dette senere, enn dersom du forteller det til henne når dere nå møtes igjen.

Hvis din psykiater er så klok, kan det vel heller ikke skade å fortelle henne navnet på den psykiateren som ga deg medisinen? Hun gjør nok det riktige med den informasjonen du gir henne :)

Hei!

Ja 

Huff men min psykiater er ganske streng.

jeg klarer ikke forklare det, men sa selv at har nok vært litt streng med asperger diagnosen i noen tilfeller, men hadde visst lært mye av meg, at man kan se så helt normal ut, men likevel på innsiden være så autistisk, det var nok pga av alt jeg skrev.

Jeg virker visst såpass normal, min psykiater sier jeg er prototypen på en asperger, men så kommer mitt kjønn inn, og det gjør meg både mer lydhør, mottagelig for råd og korrigering, og mer interessert i å tilpasse meg, lære, mener min psykiater.

menn med asperger er oftere vanskeligere å ha med og gjøre, men de får for ofte diagnosen asperger bare fordi det litt ligger for mange menn å ha litt asperger inni mellom. jeg har ikke oversikt over dette, og det er ikke noe jeg VET, det er ord jeg har hørt, gjengir dårlig og med redusert hukommelse da jeg ikke helt forstod dem da de ble sagt.

Skrevet (endret)

.slettet. 

Endret av slabbedask
Skrevet

De er ikke på norsk marked. Hun kan kanskje bli tiltalt for langing av narkotika.

Hei!

Jeg kan ikke bli tiltalt for det, når de er skrevet ut av en norsk lege.

Skrevet

Hei!

Ja :lol: men vi er gifte begge to, så det er ikke noe problem.

Men å  gå fra en psykiater klokken 2 om natten er vel noget "uvanlig"?  :ph34r:

Skrevet

Hei!

Du kan verken gi bort eller selge medisiner som er skrevet ut til deg - uavhengig av hva slags nasjonalitet legen har! Dette er fullstendig uansvarlig...!!!!

Skrevet

Hei!

Hva skjer om den du gir tablettene til blir suicidal av dem, og begår selvmord? Hva om vedkommende har hjertefeil som gjør at vedkommende ikke tåler desktroamfetamin?

Eller hva om vedkommende blir så "giret" at det blir foretatt større risiko i trafikken, som forårsaker ulykker?

For din egen del (også), lever tablettene til apoteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...