Gå til innhold

For en uke siden kollapset jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Du kan verken gi bort eller selge medisiner som er skrevet ut til deg - uavhengig av hva slags nasjonalitet legen har! Dette er fullstendig uansvarlig...!!!!

Jeg selger ikke ting jeg har/eier, jeg gir bort, alltid.

Endret av Madelenemie
  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• Health Freak

21

• slabbedask

9

• stjernestøv

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Jeg selker ikke ting jeg har gitt, jeg gir bort, alltid.

Lever dem til apoteket!!! Kan du ikke bare gjøre det???

Skrevet

Hei!

Du kan verken gi bort eller selge medisiner som er skrevet ut til deg - uavhengig av hva slags nasjonalitet legen har! Dette er fullstendig uansvarlig...!!!!

Nå må du høre på rådene du får. Lever medisinene til apoteket!

Skrevet

Hva skjer om den du gir tablettene til blir suicidal av dem, og begår selvmord? Hva om vedkommende har hjertefeil som gjør at vedkommende ikke tåler desktroamfetamin?

Eller hva om vedkommende blir så "giret" at det blir foretatt større risiko i trafikken, som forårsaker ulykker?

For din egen del (også), lever tablettene til apoteket.

Hei!

Jeg tror det går helt bra, når man har adhd, det er jo det medisinene er for.

Skrevet

Hei!

Det er ikke lov å gi reseptbelagte medisiner til andre enn den som har fått foreskrevet medisinene av lege.

Altså, det er bare apotekene som har lov å levere reseptbelagte medisiner til andre.

Skrevet

Hei!

Jeg tror det går helt bra, når man har adhd,

Da har man vel allerede de medisinene man trenger, hvis man trenger dem?

Skrevet

Ja de andre har rett her altså, du bør ikke gi bort medisiner, og skal du gi dem bort må du ikke skrive det på forum for inrømmer man lovbrudd på internet så kan det faktisk få konsekvenser (særdeles lite sannsynlig men vet om et par prippne kvinnfolk som henger på DOL og som nok gladelig sender inn en bekymringsmelding til polisen)

Skrevet

Hei!

Jeg tror det går helt bra, når man har adhd, det er jo det medisinene er for.

http://www.dependency.net/learn/dexedrine/

Dexedrine is the brand name for dextroamphetamine sulfate. Dexedrine is a stimulant and is generally prescribed for the treatment of conditions such as Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and narcolepsy. How addictive is Dexedrine? Because the drug is a cerebral and respiratory stimulant, it presents a significant chance of abuse and dependence. As well as being legitimately prescribed, Dexedrine is frequently sold on the black market. Dexedrine has many “street” names, including black beauties, speed, and uppers. According to the Narconon website, Dexedrine has been used in the past by students who needed to stay awake for long periods studying and by people who were desperate to lose weight.
Skrevet

Ja de andre har rett her altså, du bør ikke gi bort medisiner, og skal du gi dem bort må du ikke skrive det på forum for inrømmer man lovbrudd på internet så kan det faktisk få konsekvenser (særdeles lite sannsynlig men vet om et par prippne kvinnfolk som henger på DOL og som nok gladelig sender inn en bekymringsmelding til polisen)

Hei!

Hvem er de prippne kvinnfolk?

Skrevet

Hei!

Antageligvis meg, siden jeg forholder meg til lover.

Skrevet

Også den nye "piratloven"?  :P

Anonymous poster hash: 2d80d...3b3

Skrevet

Hei!

Ok visste ikke at du var en dame

Jeg liker ikke blande meg inn i andres liv, det syns jeg er en god leveregel

Skrevet

Også den nye "piratloven"?  :P

Nei, men det er jo bare tyveri, det her dreier seg om folks liv og helse.

Skrevet

Hei!

Det tror jeg ikke vedkommende er.  :ph34r:

Skrevet

Hei!

Jeg liker ikke blande meg inn i andres liv, det syns jeg er en god leveregel

Syns huske det kom en god del innblandelse fra din side når jeg postet bilde av en juleribbe. Det var ikke måte på til negativ karakteristikk.

Skrevet

Nei, men det er jo bare tyveri, det her dreier seg om folks liv og helse.

Vil ikke kalle det "tyveri" engang...

Skrevet

Vil ikke kalle det "tyveri" engang...

Det er tyveri, siden loven om opphavsrett er helt klar.

Om jeg forholder meg til det, er en annen sak...

Skrevet

Hei!

Neida, bare glem det :P Er bare jeg som er en mannsjovnist sikker

Skrevet

Neida, bare glem det :P Er bare jeg som er en mannsjovnist sikker

Nei, men jeg er ikke prippen, og jeg er ikke kvinnfolk.

Skrevet

Det er tyveri, siden loven om opphavsrett er helt klar.

Om jeg forholder meg til det, er en annen sak...

Rettighetshaverne hevder at en ulovlig nedlastet film tilsvarer et tapt salg av nevnte film. En piratkopiert datafil er nettopp det, en kopi. Den er ikke en vare som blir fjernet fra en forretning og derfor ikke kan selges. Selve kopieringen påfører ikke en rettighetshaver noe direkte tap. Piratkopiering av en film påvirker ikke rettighetshaverens mulighet til å selge den samme filmen til en annen person. Det angivelige tapet skjer indirekte, gjennom at kopieringen fortrenger et salg til den samme personen som har stått for kopieringen, at personen velger å laste ned filmen fra f.eks. The Pirate Bay i stedet for å kjøpe den. Siden kopieringen ikke innebærer noe reelt, direkte tap, må de, for å kunne rettferdiggjøre utdeling av straff, i hvert enkelt tilfelle bevise at kopieringen har medført fortrengning av et salg. Om de ikke kan bevise dette, og får tilkjent erstatning, vil de gjennom erstatningen få tildelt penger de ikke ville fått om kopieringen ikke hadde funnet sted, altså har den såkalte piraten blitt påført en skade uten å selv ha forvoldt sine angivelige ofre noen skade. Rettsvesenets straffereaksjon mot piraten er nå ikke lenger en gjenoppretting av en skade, den er en forbrytelse i seg selv, og rettsvesenet er redusert til et virkemiddel en spesifikk bransje kan bruke for å tilrane seg andres økonomiske midler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...