Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei M:) Daglige rutiner skal definitivt ikke undervurderes. Jeg bør inn i administrasjon:) her flyter alt og jeg gjør også bare unyttige ting, bortsett fra å lage gode måltid m bakst i blant til barna mine og håndarbeid. Kanskje vil du finne nytt arbeidsområde bærekraftig der du er nå rent mentalt? Trenger du flere utfordringer senere tipper jeg det lar seg gjøre når arbeidsplass har scannet inn dine styrker:) du høres for meg uvanlig driftig ut- tror du har stor arbeidskapsitet. Hei NL:-) Saken er at jeg blir satt til noe så hyggelig som å fordype meg i koder, om jeg får jobben, jeg trenger da ingen som helst flere oppgaver. Jeg liker finn 5 feil i Donald, jeg tar bladet før mine barn av og til, jeg liker Donald :-) Vi har en nesten komplett Donald samling. Jeg liker faktisk donald mer og bedre enn mitt fagområde jeg har vært donaldfan siden jeg lærte lese. Donald er bare så gøy :-) På RF har man komplett Doanlt samling 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei NL:-) Saken er at jeg blir satt til noe så hyggelig som å fordype meg i koder, om jeg får jobben, jeg trenger da ingen som helst flere oppgaver. Jeg liker finn 5 feil i Donald, jeg tar bladet før mine barn av og til, jeg liker Donald :-) Vi har en nesten komplett Donald samling. Jeg liker faktisk donald mer og bedre enn mitt fagområde jeg har vært donaldfan siden jeg lærte lese. Donald er bare så gøy :-) På RF har man komplett Doanlt samling hi hi- håper du får jobben da! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 hi hi- håper du får jobben da! Hei! Og hi hi Jeg håper du klarer jobben din også. Hvis du ikke er støysensitiv, kan du jobbe og gjøre en innsats, være fortjent til de pengene du tjener. Jeg fikk uføretrygd:-( da gråt jeg, jeg vil jo jobbe, veldig viktig for meg!!! Jeg får lov å studere av NAV, så jeg studerer på uføretrygd. Noentror ikke lov, men NAV sa, jo jo det et lov. For meg viktig å ha daglige rutiner, men helst vil jeg ha jobb, bare være flink nok, når s sliten, sånn a jeg kan se på tv uten dårlig samvittighet 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei! Og hi hi Jeg håper du klarer jobben din også. Hvis du ikke er støysensitiv, kan du jobbe og gjøre en innsats, være fortjent til de pengene du tjener. Jeg fikk uføretrygd:-( da gråt jeg, jeg vil jo jobbe, veldig viktig for meg!!! Jeg får lov å studere av NAV, så jeg studerer på uføretrygd. Noentror ikke lov, men NAV sa, jo jo det et lov. For meg viktig å ha daglige rutiner, men helst vil jeg ha jobb, bare være flink nok, når s sliten, sånn a jeg kan se på tv uten dårlig samvittighet ikke støy sensitive - går ikke i mitt yrke. Men finnes positivt og negativt støy. Jeg må ha krefter til å drive skjønne små inn i gode modus av lek og læring og danning. Jeg er sensitiv for folk & fe...!! Vi får holde holde hodet kaldt. Tvi tvi. Forresten; Donald er skøy- selv hopper jeg over 5 feil! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 ikke støy sensitive - går ikke i mitt yrke. Men finnes positivt og negativt støy. Jeg må ha krefter til å drive skjønne små inn i gode modus av lek og læring og danning. Jeg er sensitiv for folk & fe...!! Vi får holde holde hodet kaldt. Tvi tvi. Forresten; Donald er skøy- selv hopper jeg over 5 feil! Hei! Ok den første jobben jeg fikk var av min barnepsykolog og hans kone, som støtteassistent på an autist i barnehage Det gikk sånn passe. Jeg jobbet, men foreldrene hans likte meg ikke. Fordi de fikk ikke kontKt med meg, jeg fikk kontakt med deres sønn. Men sliten ble jeg av de andre barn 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei! Jeg syns leit av min barnepsykolog ikke sverte meg:-( Jeg tror han syns jeg er ond Jeg strevde veldig på den tiden, og mine tanker om han er at han var veldig anill 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei! Ok den første jobben jeg fikk var av min barnepsykolog og hans kone, som støtteassistent på an autist i barnehage Det gikk sånn passe. Jeg jobbet, men foreldrene hans likte meg ikke. Fordi de fikk ikke kontKt med meg, jeg fikk kontakt med deres sønn. Men sliten ble jeg av de andre barn Jeg har selv jobbet med autist barn. Fikk gode tilbakemeldinger av spesialist på mine øvingsøkter. Når jeg psykemeldte meg spurte de om jeg ikke heller ville være støttepedagog for henne.. Var så nedbrutt , så sa nei. Barnet var svært intelligent, lærenem til tusen , men også så til grader barnet i glasskulen. Utfordrende og interessant. Hun skulle ha tre konsentrerte læringsøkter pr dag og møtes adferdsterapeutisk ( m belønning bl a når hun mestret). Hun var utrolig " flink" til å forstå oppgaver når de ble gjentatt nok ganger. Hun var høgt og lavt og det morsomste hun visste var å tømme ut ting og klatre.. Hun måtte fotfølges av sikkerhets årsaker. Vi måtte bytte på .. Pga krevende arbeid;) jeg tenkte i blant den institusjonelle setting hun var del av ble for overveldende for henne , hun begynte ofte å skrike uten stopp og var mye frustrert. Når vi tok henne inn på rom med få andre bedret det seg. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei! Ok den første jobben jeg fikk var av min barnepsykolog og hans kone, som støtteassistent på an autist i barnehage Det gikk sånn passe. Jeg jobbet, men foreldrene hans likte meg ikke. Fordi de fikk ikke kontKt med meg, jeg fikk kontakt med deres sønn. Me n sliten ble jeg av de andre barn Synes de som ga deg jobben skylder deg en forklaring på hvorfor de utsatte deg for dette. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Synes de som ga deg jobben skylder deg en forklaring på hvorfor de utsatte deg for dette. Hei! Det visste jeg ikke? Jeg tenkte min barnepsykolog ville mitt beste, Det ble ikke ok, men jeg trodde min barnepsykolog mente det bra? Tror du ikke det? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 (endret) Jeg har selv jobbet med autist barn. Fikk gode tilbakemeldinger av spesialist på mine øvingsøkter. Når jeg psykemeldte meg spurte de om jeg ikke heller ville være støttepedagog for henne.. Var så nedbrutt , så sa nei. Barnet var svært intelligent, lærenem til tusen , men også så til grader barnet i glasskulen. Utfordrende og interessant. Hun skulle ha tre konsentrerte læringsøkter pr dag og møtes adferdsterapeutisk ( m belønning bl a når hun mestret). Hun var utrolig " flink" til å forstå oppgaver når de ble gjentatt nok ganger. Hun var høgt og lavt og det morsomste hun visste var å tømme ut ting og klatre.. Hun måtte fotfølges av sikkerhets årsaker. Vi måtte bytte på .. Pga krevende arbeid;) jeg tenkte i blant den institusjonelle setting hun var del av ble for overveldende for henne , hun begynte ofte å skrike uten stopp og var mye frustrert. Når vi tok henne inn på rom med få andre bedret det seg. Hei! Rart. Jeg var litt sånn, eller mye:-) Under rette forutsetninger tar jeg fort til meg det andre sier. Jeg jobbet med en gutt med autisme, jeg slappet av med han, tenkte mest at vi er like, og da tenkte jeg ro, er viktig. Han sa mitt navn:-) hyggelig, jeg snudde meg da bort, likte han, men trenger ikke bli for direkte Endret 25. september 2014 av Madelenemie 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei! Det visste jeg ikke? Jeg tenkte min barnepsykolog ville mitt beste, Det ble ikke ok, men jeg trodde min barnepsykolog mente det bra? Tror du ikke det? jo helt sikkert. Men de kunne jo snakket om opplevelsen med deg, siden det ikke helt fungerte. Vet ikke om en autist skal ha et så stort ansvar for en annen autist. Kanskje din høge fungering spilt dem et puss?- tror i alle fall det blir feil å forvente at du skal samarbeide m foreldrene på noe annet enn dine egne premisser. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 (endret) jo helt sikkert. Men de kunne jo snakket om opplevelsen med deg, siden det ikke helt fungerte. Vet ikke om en autist skal ha et så stort ansvar for en annen autist. Kanskje din høge fungering spilt dem et puss?- tror i alle fall det blir feil å forvente at du skal samarbeide m foreldrene på noe annet enn dine egne premisser. Hei! Jeg sendte han for noen år siden en Mail. Han svarte han ble glad og trengte jeg hjelp kunne han hjelpe meg. Jeg sendte han så en spørsmålsliste, fordi jeg lurer på hvorfor jeg ikke ble omplassert når psykiateren sa de burde omplassere meg. Jeg fikk ikke da svar. Jeg har forstått det som at spørsmålene kunne bli oppfattet av han som NT menneske som en anklage, fra min side var det kun spørsmål. Med tanke på at jeg og Breivik hadde samme barnepsykiater som kom til samme konklusjon så er det vel ikke overraskende at jeg som overlevde lurer, den andre som overlevde drepte 77 så det er jo ikke akkurat spørsmål stilt helt uten grunn Jeg er glad for Internett:-) her lever ting videre, kanskje kan noen lære av de overgrep/likegyldighet jeg og Breivik og mange andre lider under:-) Endret 25. september 2014 av Madelenemie 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 (endret) . Mitt inntrykk er at de innenfor ditt diagnose spekter er svært forskjellige. Men jeg har ikke på noen måte detaljjkunnskap. Asberger vanskelig å oppdage på noen har jeg skjønt? Fått med meg at psykiater trodde massemorderen hadde asberger som barn. Skjønt de kan ha særinteresser , men kom dette til uttrykk som barn da? Vet absolutt ikke nok til å si noe mer fornuftig til deg vedr dette eller det andre du forteller. Beklager Endret 25. september 2014 av En namnlaus 0 Siter
frosken Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Synes de som ga deg jobben skylder deg en forklaring på hvorfor de utsatte deg for dette. Hvorfor skriver du "utsatte deg for"? Jeg tenker at de viste Madelenemie tillit og ga henne en mulighet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 . Mitt inntrykk er at de innenfor ditt diagnose spekter er svært forskjellige. Men jeg har ikke på noen måte detaljjkunnskap. Asberger vanskelig å oppdage på noen har jeg skjønt? Fått med meg at psykiater trodde massemorderen hadde asberger som barn. Skjønt de kan ha særinteresser , men kom dette til uttrykk som barn da? Vet absolutt ikke nok til å si noe mer fornuftig til deg vedr dette eller det andre du forteller. Beklager Hei! Helt ok:-) Liten interesse for asperger/autisme, Men stadig dreper autistiske menn større grupper med mennesker. Tror NT mennesker tenker på en annen måte enn meg. Jeg lurer på hvorfor, fordi jeg vil ikke deg skal skje igjen. NT mennesker tenker på en måte jeg ikke forstår, mange unntak fins, du en av dem:-) Jeg er 99% sikker på at Breivik har autisme:-) For meg er den en bitteliten del å dele med en massemorder, han har jo ellers mine gener, våre. Men vårt tankesett gjenkjenner jeg, med de personmessige ulikheter som normalt forekommer. Jeg tror ikke han er syk, er han syk, er jeg syk, vi er disponert forå begå alvorlige feiltrinn, mest pga av vår alvorlige ensomhet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 (endret) Hvorfor skriver du "utsatte deg for"? Jeg tenker at de viste Madelenemie tillit og ga henne en mulighet. Hei! De viste ikke, dette var en manns gjærning, han heter Petter og var min barnepsykolog Jeg likte han, helt til han ikke svarte meg, sånt kan blir skummelt. Endret 25. september 2014 av Madelenemie 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hvorfor skriver du "utsatte deg for"? Jeg tenker at de viste Madelenemie tillit og ga henne en mulighet.. Jo- sikkert litt dårlig formulert . Men med tanke på konteksten og ansvaret stiller jeg meg likevel noe undrende. Men- de må ha funnet M tilliten verdig. Spørsmålet er kanskje om omgivelsene var godt nok forberedt på hva de kunne forvente og ikke. Eller om M var nok forberedt på hvordan en slik kaotisk kontekst ville virke inn på henne. Dette vet hun og de involverte mye bedre enn meg.. Fint å teste ut muligheter. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei! Helt ok:-) Liten interesse for asperger/autisme, Men stadig dreper autistiske menn større grupper med mennesker. Tror NT mennesker tenker på en annen måte enn meg. Jeg lurer på hvorfor, fordi jeg vil ikke deg skal skje igjen. NT mennesker tenker på en måte jeg ikke forstår, mange unntak fins, du en av dem:-) Jeg er 99% sikker på at Breivik har autisme:-) For meg er den en bitteliten del å dele med en massemorder, han har jo ellers mine gener, våre. Men vårt tankesett gjenkjenner jeg, med de personmessige ulikheter som normalt forekommer. Jeg tror ikke han er syk, er han syk, er jeg syk, vi er disponert forå begå alvorlige feiltrinn, mest pga av vår alvorlige ensomhet. du gjenkjenner asberger trekk ved han? Jeg tror ikke han har asberger, men er ikke lege el psykiater. Jeg tror han led av paranoid psykose - Evt en form for mani.. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 du gjenkjenner asberger trekk ved han? Jeg tror ikke han har asberger, men er ikke lege el psykiater. Jeg tror han led av paranoid psykose - Evt en form for mani.. Hei! Ok jeg tror autisme fordi var svært annerledes fra 3-4 års alder. Det er da man lettest merker autisme. Jeg kan merke det fra 6 mnd men det er bare fordi jeg har hatt autistiske og ikke-autistiske babyer. Og kjenner og ser annerledesheten:-( Jeg elsket dem uansett, Det er dårlig kompetanse som fortsetter og fortsetter, Hvis det hadde blitt innført bedre kompetanse ville både autistiske gutter og jenter vært i arbeidslivet. De trenger bare andre konkrete og inngående råd. Det blir ikke gitt, så da er det vel best de nyter sine trygder, selv om kunne bidratt mer 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hei! Ok jeg tror autisme fordi var svært annerledes fra 3-4 års alder. Det er da man lettest merker autisme. Jeg kan merke det fra 6 mnd men det er bare fordi jeg har hatt autistiske og ikke-autistiske babyer. Og kjenner og ser annerledesheten:-( Jeg elsket dem uansett, Det er dårlig kompetanse som fortsetter og fortsetter, Hvis det hadde blitt innført bedre kompetanse ville både autistiske gutter og jenter vært i arbeidslivet. De trenger bare andre konkrete og inngående råd. Det blir ikke gitt, så da er det vel best de nyter sine trygder, selv om kunne bidratt mer[/quote vedr massemorder er jeg usikker- har du lest bøkene om han- barndom oa? Når det gjelder autist barn - voksne så synes jeg, som deg, det er viktig de får brukt sine ressurser og får opplæring tilpasset sine ulike evner. Tror fungering til en viss grad kan læres- i alle fall i mange sammenhenger. Samtidig er mye uforutsigbart - utenfor det forventede , da blir det kanskje lett kaotisk? Eller? Jeg understreker, vet lite om din diagnose, men heier på alle som kjempet for en bedre verden hvor rommet for mangfold er stort:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.