Gå til innhold

Allergimedisin mot uro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være et alternativ å prøve allergimedisin mot uro? Hvilke type har en slik effekt? De er vel heller ikke vanedannende? Kanskje også et alternativ for imovane?

Skrevet

jeg har fått tips om atarax

Har du prøvd de selv? Jeg ser at de gir døsighet, så det er kanskje ikke så bra å bruke på jobb. Jeg har inntrykk av at alt som demper uro, også gir tretthet.

Skrevet

Kan det være et alternativ å prøve allergimedisin mot uro? Hvilke type har en slik effekt? De er vel heller ikke vanedannende? Kanskje også et alternativ for imovane?

Slik du har beskrevet uroen din tidligere, tror jeg neppe allergimedisin er løsningen. Jeg er også BPII, tidligere benyttet jeg en lavdose AP (Zyprexa 2,5 mg) mot liknende symptomer. Litt trøtt, men for meg absolutt håndterbart. Men: Jeg har i perioder uro også nå som jeg er godt medisinert mot BPII. For min del tror jeg dette er

noe litt annet enn den uroen jeg opplever i blandede episoder, og jeg går nå i psykoterapi for både å forstå og håndtere den uroen.

Anonymous poster hash: de13c...542

Skrevet

Slik du har beskrevet uroen din tidligere, tror jeg neppe allergimedisin er løsningen. Jeg er også BPII, tidligere benyttet jeg en lavdose AP (Zyprexa 2,5 mg) mot liknende symptomer. Litt trøtt, men for meg absolutt håndterbart. Men: Jeg har i perioder uro også nå som jeg er godt medisinert mot BPII. For min del tror jeg dette er

noe litt annet enn den uroen jeg opplever i blandede episoder, og jeg går nå i psykoterapi for både å forstå og håndtere den uroen.

Synes du det hjelper med psykoterapi for uro?  Det blir vel til at jeg spør om å få prøve vival når jeg skal til psykiateren neste gang.  Jeg har bare prøvd å finne andre løsninger først.  Jeg går ut fra at jeg blir trett av vival også, så da blir det nok uaktuelt å bruke det på jobb. 

Skrevet

Synes du det hjelper med psykoterapi for uro? Det blir vel til at jeg spør om å få prøve vival når jeg skal til psykiateren neste gang. Jeg har bare prøvd å finne andre løsninger først. Jeg går ut fra at jeg blir trett av vival også, så da blir det nok uaktuelt å bruke det på jobb.

Litt i startfasen av utforskingen, men ja, jeg har troen på at det kan hjelpe meg. For meg dekker uroen (både fysisk og psykisk) nok over en del følelser jeg ikke har helt taket på. I stedet for å tenke "ja, nå er jeg stressa/lei meg/sint/bekymret/ensom, og det kommer til å gå over", blir jeg bare uutholdelig urolig og klarer ikke å forestille meg at det er en midlertidig tilstand.

Skrevet

Litt i startfasen av utforskingen, men ja, jeg har troen på at det kan hjelpe meg. For meg dekker uroen (både fysisk og psykisk) nok over en del følelser jeg ikke har helt taket på. I stedet for å tenke "ja, nå er jeg stressa/lei meg/sint/bekymret/ensom, og det kommer til å gå over", blir jeg bare uutholdelig urolig og klarer ikke å forestille meg at det er en midlertidig tilstand.

Jeg blir ikke helt klok på hva det er.  Tror det kan være både akatisi og angstreaksjoner.  Det er sjeldnere nå, så jeg tror ikke det har så mye hensikt å behandle det med terapi.  Men å vite at jeg har vival når det blir for intens vil kanskje kunne være en trygghet for meg. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som sovehjelp - ja.

Mot uro - nei.

Skrevet

Som sovehjelp - ja.

Mot uro - nei.

Ok.  Det er uroen jeg er mest desperat etter å finne effektiv behandling mot.  Men jeg er mye bedre enn jeg var før, så jeg har egentlig ingen grunn til å klage.  Men takler det bare så dårlig når det blir for intens. 

Skrevet

Som sovehjelp - ja.

Mot uro - nei.

Synes du det er dumt av meg å spør etter vival nå?  Det er sjeldnere jeg er plaget nå, så jeg kan ikke tro det er noe avhengighetsfare med det.  Men det har vel begrenset effekt når jeg har gått så mange år på sobril. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...