Gå til innhold

Hvem har asperger/autisme el.l.her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg forstått det slik at gråstein og slabbedask og dexter mogan og healthy:-)

Har asperger, det er  jo ganske mange på ett og samme forum, med tanke på at 2 promille har denne annerledesheten.

Er det flere med asperger/høytfungerende autisme på forumet?

Jeg liker vite hvem som har autisme da jeg merker at med de ovenstående er det lettere å kommunisere. 

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

16

• FGT

9

• Health Freak

9

• DexterMorgan

8

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skrevet

Inta jag

Hei!

Avataren din ser autistisk ut da:-)

Skrevet

Hei!

Har asperger, det er  jo ganske mange på ett og samme forum, med tanke på at 2 promille har denne annerledesheten.

Er det flere med asperger/høytfungerende autisme på forumet?

Jeg liker vite hvem som har autisme da jeg merker at med de ovenstående er det lettere å kommunisere. 

Skrevet

Beklager, tomt innlegg!

Jeg skulle skrive at jeg liker å kommunisere med deg og liker ærligheten din veldig godt. Men nok om det. Autisme tror jeg ikke at jeg har- bare alt annet.. hehe.

Skrevet

Beklager, tomt innlegg!

Jeg skulle skrive at jeg liker å kommunisere med deg og liker ærligheten din veldig godt. Men nok om det. Autisme tror jeg ikke at jeg har- bare alt annet.. hehe.

:) liker også.

Fint å vite at du har alt annet:-)

Skrevet

Solemnity skrev nettopp at hun også har det. I hersketeknikktråden var det vel.

Skrevet (endret)

Hei!

Takk

Det er ikke ment eksluderende, det er mer for min egen oversikt.

Det blir som med Toglie som er døv, vi med autisme har en del felles, unntatt evne som de døve blinde og andre til å samarbeide.

Vi motarbeider ofte hverandre, tror det er noe med autismen, vi forstår ikke at sammen står vi sterkere.

Vi klarer derfor ikke samles om en organisasjon. Kun våre foreldre har en organisasjon, autismeforeningen er for normale foreldre med autistiske barn, for meg som autistisk mor er det ikke mulig delta, jeg ble jo "mobbet" ut, noe sånt, de sa jeg var rar, og jeg ble såret, for ingen har sagt det siden barneskolen, men poenget er at vi med autisme er skikkelig dårlige på å samarbeide :lol:

Det blir komisk, når vi taper på at vi ikke kan samarbeide.

I USA Sverige og Danmark har de kommet litt lenger, men der er det ikke-autister som har samlet oss, slik jeg forstod det, det står ikke autistiske krefter bak starten.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Hei!

FGT og Dotte.

2 promille? Hvor har du det tallet fra? Tall jeg har sett ligger på mellom 0,6% og 1%.

Skrevet

FGT og Dotte.

2 promille? Hvor har du det tallet fra? Tall jeg har sett ligger på mellom 0,6% og 1%.

Ja, det sant, men så kan det også være slik at flere med AS kanskje samler seg inn mot dette forumet
Skrevet

FGT og Dotte.

Hei!

Tror min psykiater og noen på autismenheten sa det, de sa altså det samme.

Men jeg skal spørre igjen.

:-)

Skrevet (endret)

FGT og Dotte.

Hei!

Savner din forrige avatar, liker ikke den nye.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Hei!

Tror min psykiater og noen på autismenheten sa det, de sa altså det samme.

Men jeg skal spørre igjen.

:-)

Mulig hun mente andelen av jenter? Mener å ha lest at det er opp mot syv ganger så mange gutter som har AS.
Skrevet

Hei!

Savner din forrige avatar, liker ikke den nye.

Hehe, skal se hva jeg kan få gjort når jeg får logget meg inn med pcen.
Skrevet

Hehe, skal se hva jeg kan få gjort når jeg får logget meg inn med pcen.

:-D

Flott

Ja mulig hun mente det.:-)

Skrevet

Ja det spørs å lenge vi kan kalle oss aspergere. I hvert fall så kan de som har diagnosen nå, få beholde den hvis nok. Noen ønsker å beholde den men andre ikke. Var det ikke en på dette forumet som lurte på om vedkomme kunne miste trygda, hvis AS diagnosen falt bort ?

post-131072-0-31604800-1411674897_thumb.

Skrevet

Jeg har ikke autisme bare fordi jeg kan mer om vitenskapelige emner enn de jeg kommer i kontakt med i min hverdag, og har problemer med å hevde meg...

Skrevet

Jeg har ikke autisme bare fordi jeg kan mer om vitenskapelige emner enn de jeg kommer i kontakt med i min hverdag, og har problemer med å hevde meg...

Hei!

Ok:-)

Naboen skal utredes for autisme nå:-D

Og mannen bortenfor der har autisme sa naboen da jeg idag pga av sykdom ikke gjør det jeg bør, og driver unnasluntring, derfor kjører jeg avfall. Ellers orker jeg ikke sitte ned med meg selv.

Mannen bortenfor der har Asperger sa naboen som skal utredes for Asperger, fordi hans kone har sagt han har det. Det er for,tiden veldig mange menn med Asperger, jeg tviler på at de har et alle, man må skille være stille, fra å ha autisme.

Skrevet (endret)

Har asperger. Ble diagnostisert i våres.

Endret av IsabellaMaria

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...