Gå til innhold

Hvem har asperger/autisme el.l.her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er for,tiden veldig mange menn med Asperger, jeg tviler på at de har et alle, man må skille være stille, fra å ha autisme.

Det er mange andre diagnoser som kan innebære at man har problemer med å være sosial på lik linje med flertallet.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

16

• FGT

9

• Health Freak

9

• DexterMorgan

8

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skrevet

Det er mange andre diagnoser som kan innebære at man har problemer med å være sosial på lik linje med flertallet.

Der sa du det.

Skrevet

ja så kan noen også med AS være veldig sosiale, i hvert fall tilsynelatende. men det må ikke forveksles med nære emosjonelle relasjoner.

Skrevet

ja så kan noen også med AS være veldig sosiale, i hvert fall tilsynelatende. men det må ikke forveksles med nære emosjonelle relasjoner.

Det er komplisert, og har inntrykk at det ofte er litt tilfeldig hvilken diagnose man ender opp med. 

Skrevet

Har asperger. Ble diagnostisert i våres.

Hei!

Ok

Ble du diagnostisert på et offentlig sykehus eller hos en privat psykolog?

Foreslo du selv diagnosen eller skjønte utreder at du var autist?

For min del skjønte utrederne dvs psykiatere 2 stk på ullevåll sykehus at jeg var autist, de satte diagnosen fort, og hadde bestemt seg før jeg fyldte ut skjemaene.

Jeg er svært godtfungerende, gift, har barn, studier, deltidsjobb, og kanskje om kort tid fulltidsjobb.

Jeg er svært autistisk, dvs jeg fyller alle diagnosekrav:-( jeg skriver sur munn fordi det er jo ikke ønskelig, men en forklaring på hvorfor jeg strever, med lyder, lys og oppfatter så helt forskjellig verden fra andre

Jeg har fått noen autismevenner i en autistgruppe, vi fungerer helt bra sammen, sannsynligvis fordi vi er like direkte og upolitisk korrekte.

Hvis du virkelig er autist, håper jeg du skjønner det de fleste med autisme ikke forstår, vi med autisme må nå samarbeide, ( samarbeide er jo noe vi diagnostisk ikke mestrer) vi må derfor overkomme noe av våre vansker til en slik grad at vi kan bidra mer positivt til den voksende generasjon med autisme.

Har du autisme og ikke har mast deg til diagnosen, håper jeg du støtter autismesiden.

Skrevet

.

Syns det er litt underlig når "superfungerende" deg er så mistenksom mot andres diagnoser...

Skrevet

Det er komplisert, og har inntrykk at det ofte er litt tilfeldig hvilken diagnose man ender opp med.

Ja det kan være svært komplisert, men samtidig er svært enkelt også. Det vil si når en kan skille personligheten og andre vesentlige ting fra AS, så er det noe enklere.
Skrevet

Hei!

Ok

Foreslo du selv diagnosen eller skjønte utreder at du var autist?

For min del skjønte utrederne dvs psykiatere 2 stk på ullevåll sykehus at jeg var autist, de satte diagnosen fort, og hadde bestemt seg før jeg fyldte ut skjemaene.

Jeg er svært godtfungerende, gift, har barn, studier, deltidsjobb, og kanskje om kort tid fulltidsjobb.

Jeg er svært autistisk, dvs jeg fyller alle diagnosekrav:-( jeg skriver sur munn fordi det er jo ikke ønskelig, men en forklaring på hvorfor jeg strever, med lyder, lys og oppfatter så helt forskjellig verden fra andre

Jeg har fått noen autismevenner i en autistgruppe, vi fungerer helt bra sammen, sannsynligvis fordi vi er like direkte og upolitisk korrekte.

Hvis du virkelig er autist, håper jeg du skjønner det de fleste med autisme ikke forstår, vi med autisme må nå samarbeide, ( samarbeide er jo noe vi diagnostisk ikke mestrer) vi må derfor overkomme noe av våre vansker til en slik grad at vi kan bidra mer positivt til den voksende generasjon med autisme.

Har du autisme og ikke har mast deg til diagnosen, håper jeg du støtter autismesiden.

Du må også huske på at det er ekstrem stor forskjell på (barne)autimse og aspergers.

Anonymous poster hash: 46525...4ab

Skrevet

Syns det er litt underlig når "superfungerende" deg er så mistenksom mot andres diagnoser...

Godt sagt;) Ønsker man å høre til en eksklusiv klubb?

Skrevet (endret)

Hva slags type fulltidsjobb er det du kanskje får ? Har forstått det slik at mange aspergere sliter med å finne passende jobber

Endret av DexterMorgan
Skrevet (endret)

Får vente til de nye diagnosesytemene kommer da får man mer eksklusive grupper av hvor "Ille" man er rammet av alle diagnosene (hvis jeg husker rett).

edit: glem det da forsvinnt vel diagnosen uansett lol

Endret av DexterMorgan
Skrevet

Får vente til de nye diagnosesytemene kommer da får man mer eksklusive grupper av hvor "Ille" man er rammet av alle diagnosene (hvis jeg husker rett).

Har du problemer bort sett fra med det sosiale? Angst, depresjon, tvangstanker etc?

Skrevet

Har du problemer bort sett fra med det sosiale? Angst, depresjon, tvangstanker etc?

eh en del depresjon og litt mild angst. Dessuten har jeg meget god selvinnsikt, det tror jeg ikke er sunt, men det er kanskje ikke en sykdom?

Skrevet

Hei!

Ok

Jeg ble diagnostisert av Voksen-habiliteringstjenesten. Kan man stole på dem?

Skrevet

eh en del depresjon og litt mild angst. Dessuten har jeg meget god selvinnsikt, det tror jeg ikke er sunt, men det er kanskje ikke en sykdom?

God selvinnsikt er en fordel tror jeg.

Skrevet

God selvinnsikt er en fordel tror jeg.

Kanskje, men som jobbsøker vil jeg si at det er en stor ulempe, når jeg ser stillingsanononser så tenker jeg, her leter de etter en arbeider med meget stor selvtillit og meget dårlig selvinnsikt. Men det er kanskje fordi jeg reagerer negativt på svada og egentlig ikke burde ta HR tullinger særriøst, jeg vet ikke er litt småforvirret

Skrevet

Da kan man sammenligne resultater. Hvis man i tillegg til en diagnose av alvorlig omfang har papirer på gode resultat på en IQ-test, bør man kunne føle seg fornøyd.

Alle ønsker å se på seg selv som en helt...

Bare bortsett fra MorganDexter og meg, som ønsker å se på oss selv som avskum.

Skrevet (endret)

Hva slags type fulltidsjobb er det du kanskje får ? Har forstått det slik at mange aspergere sliter med å finne passende jobber

Hei!

Den er tilrettelagt feks eget kontor.

Prøvde sende deg pm, men går ikke nå, men altså omtrent sånn er det.:-)

Fri for stress mas og bråk , men ikke sikkert jeg får da, bare håper!

Endret av Madelenemie
Skrevet

Jeg ble diagnostisert av Voksen-habiliteringstjenesten. Kan man stole på dem?

Hei!

Ja de er flinke og heller for strenge:-)

Ble jeg også diagnostisert av:-)

Skrevet

Glemte:

Jeg håper også på dette fordi jeg er fryktelig sliten for tiden, og jeg ser hvor hektisk livet til forskere er, og ja jeg tviler på at jeg klarer det tempo:-( men får jeg ikke jobb fortsetter jeg å studere. Jeg trenger ytre struktur som jobb og studier gir, jeg klarer ikke organisere hele min tid godt nok, jeg surrer rundt, om jeg ikke har den struktur arbeide. Eller studier gir. Hadde jeg ikke hatt organiseringsvansker hadde jeg feks skrevet/ utgitt flere bøker, jeg har liggende, men ingenting er ferdig og jeg får ikke til å forstå meg på hvor starte?

Heldigvis heter det: organiseringsvansker, typiske ved autisme, men mange andre kan jo også ha det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...