Gå til innhold

hjerneceller som døde? forvirring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble psykotisk under mani var jeg f.eks ute å gikk i gatene. Men jeg visste ikke hvor jeg var, kjente meg ikke igjen og slet veldig med å finne hjem igjen. Er det vanlig under psykose at man blir så forvirret? Første gang det skjedde var jeg i utlandet og fikk tatt en taxi hjem, men jeg trodde taxisjåføren var med på "spillet" og snakket i telefon med han som styrte spillet og jeg trodde alt var en test.

Andre gang det skjedde var jeg tilbake i Norge, og midt i det at jeg var så forvirret og ikke visste hvor jeg var, så fikk jeg plutselig masse tegn fra vilt fremmede mennesker som jeg hallusinerte kjente fjes inni så jeg fulgte tegnene og kom meg til en cafe og skulle si hei til et av de kjente menneskene, da jeg kom helt nærme så jeg det var en fremmed...

Det ble avbrutt av at jeg plutselig trodde bestevenninna mi skulle være i leiligheten min og stjele alle pengene mine, bankkort, bankkoder og gi de til han som styrte spillet i utlandet, som jeg trodde ikke var sykepleierstudent som i virkeligheten, men et computer genius…jeg prøvde ringe politiet, men de bare la på…så tok jeg taxi hjem for å forte meg å stoppe henne fra å ta alle pengene mine…taxisjåføren virket selvsagt "kjent" og jeg trodde han var med på scammet… så kom jeg hjem og hørte hennes fottrinn i trappen og jeg var livende redd hun skulle drepe meg...

Så husker jeg ikke mer…et vagt minne om at jeg var på telefonen med bestevenninna mi og hun overtalte meg til å la tanta mi ta meg med på sykehuset..

på legevakta hallusinerte jeg igjen, kjente fjes inn i fremmede, så jeg skrek til vekteren at han var kameraten min, skrek hans navn...

så inn i en ambulanse, og 4 uker er BORTE…kom til meg selv på skjermet avd, der jeg satt og spiste

Jeg tror der og da var stresset i hodet så stort at hjerneceller døde siden jeg var så forvirret og fikk så stort hukommelsestap. Det preger meg to år etter, men har blitt mye bedre. 

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig men dette høres veldig skremmende ut, fire uker helt borte. Må jo være forferdelig i ettertid.

Skrevet

det verste var alt kaoset i hodet etterpå men abilify hjalp

Skrevet

det verste var alt kaoset i hodet etterpå men abilify hjalp

Er noe dritt med sykdom :(

Skrevet

Nå istad var jeg å kjøpte en baguette og dama bak disken var SÅ RASK OG EFFEKTIV at det ble helt rot i hodet mitt!!!! Fikk ikke roet hodet før jeg kom hjem… Jeg kan nok ikke gå tilbake til bartending.

Skrevet

Jegn har nesten ikke hukommelse igjen, glemer mesteparten av dagligdagse ting.Sliter med konsentrasjoen og det fører til stress. Bare å skrive dette innlegget tar mye krefter. Var ikke sånn før , tror det er at hjernen er litt ødelagt av psykose.

Kansje det hjelper å trene hjernen? Å øve på det som er problemet?

Skrevet

Vil bare slappe av jeg… Orker ikke dette. Vil ta en diger lue på hodet og skjerme hjernen.

Skrevet

Klarer ikke dette jeg. Det er altfor vanskelig å komme seg etter en manisk psykose. Det er umenneskelig.

Skrevet

Jeg må ha hjernesvulst. Hvorfor skal jeg ellers kjenne ting fra hjernen hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...