Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Ved depresjoner kan du prøve det ene og det andre. Når det gjelder uro er det bare benzo, men som du egentlig ikke bør bruke. Ellers går det helst på at du bare må holde ut. Er det lite interesse i å forske på behandling for uro? Er det ingen som forstår hvor mye det ødelegger for livskvaliteten? Forstår hvor uutholdelig det kan være? Det varierer med den intense uroen. Men jeg har ikke klart å se tv på mange år. Føler det som oftest er litt uro som tar konsentrasjonen og gjør det vanskelig å sitte i ro for å slappe av over lengre tid. Selv om den intense uroen er sjeldnere nå. Jeg savner å slappe godt av å leve meg inn i en god film. Noe som jeg gjorde veldig mye før. Se en god film tror jeg også er bra for psyken. Nå går uroen over til å bli mer intens igjen, og jeg er sliten og lei av å ha det slik. 0 Siter
miakami Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 ved bipolar depresjon har en egentlig bare lamictal og litium, ikke så mye å prøve der. alle de forskjellige typene SSRI er jo mot vanlige depresjoner 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 ved bipolar depresjon har en egentlig bare lamictal og litium, ikke så mye å prøve der. alle de forskjellige typene SSRI er jo mot vanlige depresjoner Lithium var effektiv på depresjonene på meg. 0 Siter
miakami Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Lithium var effektiv på depresjonene på meg. Ja meg også. Også sliter jeg heldigvis ikke med uro. Men jeg sliter også med å se på TV. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Ved depresjoner kan du prøve det ene og det andre. Når det gjelder uro er det bare benzo, men som du egentlig ikke bør bruke. Ellers går det helst på at du bare må holde ut. Er det lite interesse i å forske på behandling for uro? Er det ingen som forstår hvor mye det ødelegger for livskvaliteten? Forstår hvor uutholdelig det kan være? Det varierer med den intense uroen. Men jeg har ikke klart å se tv på mange år. Føler det som oftest er litt uro som tar konsentrasjonen og gjør det vanskelig å sitte i ro for å slappe av over lengre tid. Selv om den intense uroen er sjeldnere nå. Jeg savner å slappe godt av å leve meg inn i en god film. Noe som jeg gjorde veldig mye før. Se en god film tror jeg også er bra for psyken. Nå går uroen over til å bli mer intens igjen, og jeg er sliten og lei av å ha det slik. Hei! Er du bipolar? Jeg har autisme. Mange. Med autisme har uro. Den kan ikke behandles med sentralstimulerende, flere med autisme får hjelp av andre typer medisiner mot uro, TCA Jeg visste ikke det, men leste et kapittel i Temple Grandim sin bok, hun bruker TCA fordi hun også har 200 hestekrefter inni seg. Små doser, en fjerdedel an normalbejandling ved autisme, mot uro 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hva er egentlig uro, sammenlignet med "vanlig" angst? Anonymous poster hash: 3827d...5ed 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 (endret) Hva er egentlig uro, sammenlignet med "vanlig" angst? Anonymous poster hash: 3827d...5ed Hei, Jeg har ikke angst, så vet bare at uro er motor inni kroppen, en som alltid er på, når andre stresser og maser går man sin vei, ut. Når noe man er opptatt av, litt hvile, når sitter, umulig, uten en bok, eller et program, eller et menneske som man venter på skal si noe. Ellers er uro konstant på, derfor går man frem og tilbake Endret 25. september 2014 av Madelenemie 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Hva er egentlig uro, sammenlignet med "vanlig" angst? Anonymous poster hash: 3827d...5ed Det vet jeg ikke. Jeg kjenner kun til det jeg selv opplever. Men går ut fra at det er mange variasjoner innen både uro og angst og at de glir over hverandre. Symtomene jeg opplever er blant annet: anspent, vrir og spenner armer og ben, kriblene følelse i hele kroppen, holder ubevisst pusten, kan ha et veldig press eller koker i brystet, føler jeg vil eksplodere, blir lett irritabel, sterk selvskadingstrang. Dette er noe av det jeg opplever. Alt trenger ikke å være til stede samtidig. Det kan også være til stede når jeg er i aktivitet, men i mindre grad. Det er aldri noen rundt meg som merker noe. Kanskje ikke noe alvorlig å klage over når jeg tenker på hva andre sliter med. Men for meg blir det likevel uutholdbart. Mange ganger føler jeg at nå blir jeg gal.... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Det finnes allergimedisiner man kan ta mot urolighet i kroppen. Også hjelper Zyprexa i lave doser. I hvert fall på meg. Anonymous poster hash: e4512...20e 0 Siter
ISW Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Jeg synes at det du kaller for uro kan du like gjerne kalle for angst. Alt det du skriver er jo helt typiske symptomer på fysisk eller psykisk angst. Hva du kan gjøre med dette? Siden du har så mye fysiske symptomer, var du jo selv inne på å gi Pranolol et forsøk. Har du prøvd det? 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Jeg synes at det du kaller for uro kan du like gjerne kalle for angst. Alt det du skriver er jo helt typiske symptomer på fysisk eller psykisk angst. Hva du kan gjøre med dette? Siden du har så mye fysiske symptomer, var du jo selv inne på å gi Pranolol et forsøk. Har du prøvd det? Det var vel pranolol jeg forsøkte. Følte meg ruset på jobb og visste ikke hvordan jeg skulle skjule det og oppføre meg normalt. Men jeg kan kanskje bruke det hjemme. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Eller var det truxal jeg prøvde og følte meg ruset at. Nå er jeg usikker. Det var den jeg fant i medisinskuffen. Jeg blir forvirret av alt jeg har prøvd, vet heller ikke hva det er. Truxal er vel AP, men hva er pranolol? 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Det finnes allergimedisiner man kan ta mot urolighet i kroppen. Også hjelper Zyprexa i lave doser. I hvert fall på meg. Anonymous poster hash: e4512...20e Det var allergimedisin jeg spurte om i en tråd lenger nede her, men forstod at det ikke var effektivt på uro. 0 Siter
ISW Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Eller var det truxal jeg prøvde og følte meg ruset at. Nå er jeg usikker. Det var den jeg fant i medisinskuffen. Jeg blir forvirret av alt jeg har prøvd, vet heller ikke hva det er. Truxal er vel AP, men hva er pranolol? Det var Truxal du følte deg ruset av. Pranolol er en betablokker. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Det var Truxal du følte deg ruset av. Pranolol er en betablokker. Da har jeg nok ikke prøvd pranolol. Vil jeg ikke bli trett av den, slik at jeg kan bruke den på jobb også? 0 Siter
ISW Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Da har jeg nok ikke prøvd pranolol. Vil jeg ikke bli trett av den, slik at jeg kan bruke den på jobb også? Nei man blir ikke trøtt av den i det hele tatt. Jeg syntes den var ypperlig mot fysisk angst da jeg hadde det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Det var allergimedisin jeg spurte om i en tråd lenger nede her, men forstod at det ikke var effektivt på uro. Men min psykiater foreslår dette til meg som roende medisin. Anonymous poster hash: e4512...20e 0 Siter
DoleMari Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Eller var det truxal jeg prøvde og følte meg ruset at. Nå er jeg usikker. Det var den jeg fant i medisinskuffen. Jeg blir forvirret av alt jeg har prøvd, vet heller ikke hva det er. Truxal er vel AP, men hva er pranolol? Jeg fikk Truxal av fastlegen en gang. Jeg hadde misforstått dosen og tatt 3 tabletter om gangen istedenfor 1. Gikk som en zombie i to uker, før jeg skjønte at det ikke skulle være sånn. Fatter ikke hvordan jeg klarte å jobbe ( )). 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Nei man blir ikke trøtt av den i det hele tatt. Jeg syntes den var ypperlig mot fysisk angst da jeg hadde det. Jeg fant tråden fra i sommer der jeg vurderte pranolol. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har spurt om å få prøve det for jeg hadde bestemt meg for å gjøre det. Den er verdt et forsøk. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. september 2014 Skrevet 25. september 2014 Jeg fikk Truxal av fastlegen en gang. Jeg hadde misforstått dosen og tatt 3 tabletter om gangen istedenfor 1. Gikk som en zombie i to uker, før jeg skjønte at det ikke skulle være sånn. Fatter ikke hvordan jeg klarte å jobbe ( )). Jeg synes det var flaut. Holdt meg mest mulig for meg selv, og håpet at ingen merket noe på meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.