Gå til innhold

NHD - tverrfaglig gruppe psykisk helse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hva slags oppgaver har en tverrfaglig gruppe? Da bestående av psykiatrisk sykepleier fra dps, fastlege, politi og en ansatt fra kommunen (vet ikke hva den personen jobber med). Ja og ikke minst pasienten da. Hva gjør en slik tverrfaglig gruppe og hva dreier egentlig møter med disse seg om og hvor ofte holdes slike møter? Vet det er snakk om å trygge omgivelsene, men er usikker på hva dette går ut på. Blir visst tverrfaglig gruppe pga mislykkede behandlingsforsøk. Diagnose dels eupf og dels umoden pf med depresjon og til tider sterk angst og paranoide tendenser. Medisiner mislykket grunnet for mye plager av bivirkninger. Har forsøkt å finne mer informasjon på internett, men finner lite forklaringer. Trenger sårt svar da usikkerhet skaper en del kaos i tankene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg antar du selv vet best hvilke problemer du har, og hvilke problemer du evt skaper for andre. Jeg antar at det er disse problemene den tverrfaglige gruppen skal hjelpe deg med.

Skrevet

Generelt sett hva gjør egentlig en tverrfaglig gruppe og hva menes det med å trygge omgivelsene?

Har problemer med å snakke om ting og har et indre sinne jeg ikke får ut så har av og til lyst til å gjøre destruktive ting. Dette vil jeg jo ikke å ba om hjelp for å finne en bedre måte å håndtere det på. Bør nevnes at bomiljøet her jeg bor ikke er særlig bra med narkomane og kriminelle naboer (ikke alle heldigvis).

Slet mye tidligere, men ble mye verre etter jeg flyttet hit. Bor kommunalt og da risikerer en jo å få slike boforhold. Har noen venner, drikker veldig sjeldent alkohol og rører ikke andre rusmidler. Har gjort destruktive ting i fylla tidligere så er veldig forsiktig med sånt.

Skaper ikke problemer for venner eller familie og vil gjerne at det fortsetter.

Anonymous poster hash: f22c3...04a
Skrevet

Det handler bare om å finne en helhetlig plan for hvordan du skal få hjelp... hvordan de ulike instansene som er med på møte skal bidra med sitt. Opprette et samarbeid mellom disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...