Gå til innhold

Zoloft og kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er fullstendig klar over at medisiner virker ulikt på hver enkelt individ. Noen kan ha dårlig effekt av en type mens andre kan god effekt,men bivirkningene pleier jo å arte seg nogenlunde likt. Jeg har nå godt på zoloft en ukes tid,og har nå begynt å få ekstrem morgen kvalme. Den bedrer seg noe utover dagen,men om morningen er den helt forjævelig. Så er det andre som sleit med denne bivirkningen,og i så fall hvor lang tid tok det for deg før den bivirkningen gikk over?

Og hvor lenge utover dagen satt kvalmen i?

Anonymous poster hash: 892b0...4ac

Anonymous poster hash: 875bf...1d7

Skrevet

At du blir kvalm er (uansett hvor rart det høres) et tegn på at medisinen kan virke på deg.

Kvalmen kommer av medisinens "ønskede" effekt, bare på et annet organsystem.

Den pleier å gå over av seg selv etter en uke eller to (tror jeg bare var kvalm et par dager). Om den mot formodning ikke gjør det, og blir helt uutholdelig, er det en mulighet for å be legen om et kvalmedempende medikament av typen 5HT3-blokker, eventuelt Remeron eller Tolvon som også har denne effekten (og antidepressiv effekt i tillegg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...