Gå til innhold

posttraumatisk stress - familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer sliter med postramatisk stress. Er dette noe han alltid må leve med? Eller kan de bli borte?

Det som beskymrer meg er at vi har en datter sammen på 2år, og jeg er redd for at hans lidelse kan skape psykiske lidelse hos henne i fremtiden.. Han kan være at han snakker litt hardt til henne, han snakker til henne som om det ikke er et barn... Han blir frustrert og høylytt når hun ikke forstår..

Det er vanskelig å ha et normalt familieliv. Burde de med postramatisk lidelse egentlig ikke hatt barn? Jeg vurderer å gå fra han, vil at datteren min skal ha det godt! Men vanskelig å bare gi opp når jeg elsker han og ser for meg en ordentlig familie med han.. Frustrerende! :-/

Anonymous poster hash: fd7dc...945

Skrevet

Har han fått diagnostisert diagnosnn eller er det en del av personligheten hans?

Han bør oppsøke hjelp.

Skrevet

PTSD blir borte om man jobber for det. Det forsvinner ikke av seg selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har litt vansker med å se at det må være slik om det kun er PTSD. Er ikke dette også mye personlighet? Det går ikke over med mindre han selv ser problemet og arbeider sterkt for å gjøre noe med det.

Ja, det er skadelig for datteren din.

Skrevet

Jeg har litt vansker med å se at det må være slik om det kun er PTSD. Er ikke dette også mye personlighet? Det går ikke over med mindre han selv ser problemet og arbeider sterkt for å gjøre noe med det.

Ja, det er skadelig for datteren din.

Gjør ikke PTSD at man kan få betydelig større problemer med regulering av følelser enn før traumet, og har nok med seg selv rett og slett? I så fall høres det da ganske logisk ut? 

Anonymous poster hash: cb7e0...182

Skrevet

Ptsd symptomene blir stort sett borte om man går i terapi. Jeg hadde kompleks ptsd, men nå har jeg nesten ingen symptomer igjen og fungerer nesten normalt. Send han i terapi og du vil snart se bedring.

Skrevet

Min samboer sliter med postramatisk stress. Er dette noe han alltid må leve med? Eller kan de bli borte?

Det som beskymrer meg er at vi har en datter sammen på 2år, og jeg er redd for at hans lidelse kan skape psykiske lidelse hos henne i fremtiden.. Han kan være at han snakker litt hardt til henne, han snakker til henne som om det ikke er et barn... Han blir frustrert og høylytt når hun ikke forstår..

Det er vanskelig å ha et normalt familieliv. Burde de med postramatisk lidelse egentlig ikke hatt barn? Jeg vurderer å gå fra han, vil at datteren min skal ha det godt! Men vanskelig å bare gi opp når jeg elsker han og ser for meg en ordentlig familie med han.. Frustrerende! :-/

Anonymous poster hash: fd7dc...945

Har selv hatt/har Ptsd, men kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver.

Anonymous poster hash: c2484...e07

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...