AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 Skrevet 27. september 2014 Min samboer sliter med postramatisk stress. Er dette noe han alltid må leve med? Eller kan de bli borte? Det som beskymrer meg er at vi har en datter sammen på 2år, og jeg er redd for at hans lidelse kan skape psykiske lidelse hos henne i fremtiden.. Han kan være at han snakker litt hardt til henne, han snakker til henne som om det ikke er et barn... Han blir frustrert og høylytt når hun ikke forstår.. Det er vanskelig å ha et normalt familieliv. Burde de med postramatisk lidelse egentlig ikke hatt barn? Jeg vurderer å gå fra han, vil at datteren min skal ha det godt! Men vanskelig å bare gi opp når jeg elsker han og ser for meg en ordentlig familie med han.. Frustrerende! :-/Anonymous poster hash: fd7dc...945 0 Siter
DoleMari Skrevet 27. september 2014 Skrevet 27. september 2014 Har han fått diagnostisert diagnosnn eller er det en del av personligheten hans? Han bør oppsøke hjelp. 0 Siter
Solemnity Skrevet 27. september 2014 Skrevet 27. september 2014 PTSD blir borte om man jobber for det. Det forsvinner ikke av seg selv. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. september 2014 Skrevet 27. september 2014 Jeg har litt vansker med å se at det må være slik om det kun er PTSD. Er ikke dette også mye personlighet? Det går ikke over med mindre han selv ser problemet og arbeider sterkt for å gjøre noe med det.Ja, det er skadelig for datteren din. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 Skrevet 27. september 2014 Jeg har litt vansker med å se at det må være slik om det kun er PTSD. Er ikke dette også mye personlighet? Det går ikke over med mindre han selv ser problemet og arbeider sterkt for å gjøre noe med det. Ja, det er skadelig for datteren din. Gjør ikke PTSD at man kan få betydelig større problemer med regulering av følelser enn før traumet, og har nok med seg selv rett og slett? I så fall høres det da ganske logisk ut? Anonymous poster hash: cb7e0...182 0 Siter
MissAftereight Skrevet 28. september 2014 Skrevet 28. september 2014 Ptsd symptomene blir stort sett borte om man går i terapi. Jeg hadde kompleks ptsd, men nå har jeg nesten ingen symptomer igjen og fungerer nesten normalt. Send han i terapi og du vil snart se bedring. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 Skrevet 28. september 2014 Min samboer sliter med postramatisk stress. Er dette noe han alltid må leve med? Eller kan de bli borte? Det som beskymrer meg er at vi har en datter sammen på 2år, og jeg er redd for at hans lidelse kan skape psykiske lidelse hos henne i fremtiden.. Han kan være at han snakker litt hardt til henne, han snakker til henne som om det ikke er et barn... Han blir frustrert og høylytt når hun ikke forstår.. Det er vanskelig å ha et normalt familieliv. Burde de med postramatisk lidelse egentlig ikke hatt barn? Jeg vurderer å gå fra han, vil at datteren min skal ha det godt! Men vanskelig å bare gi opp når jeg elsker han og ser for meg en ordentlig familie med han.. Frustrerende! :-/Anonymous poster hash: fd7dc...945 Har selv hatt/har Ptsd, men kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver. Anonymous poster hash: c2484...e07 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.