Gå til innhold

Doseoppdeling av Seroquel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker 300mg Seroquel som søvnhjelp og mot angst/depresjon.

Jeg har 100mg tabletter jeg bruker om kvelden og 200mg i kapsler som jeg hittil har tatt om morgenen.

Men, jeg opplever noen ganger å bli relativt døsig på tidlig ettermiddag (som jeg ser passer fra med tid til maks plasmakonsentrasjon) av kapslene til frokost. 1,5 liter Pepsi Max og 3-4 kopper kaffe hjalp ikke all verdens i dag.

Kan jeg f.eks. i stedet ta 100mg kapsel frokost + 100mg kapsel + 100mg tablett (som igjen vil funke bra mot tidlig oppvåkning) ?

Skrevet

Er kapslene seroquel depot? I såfall kan du vel ta alt om kvelden, hvis du ikke mener at opptaket ditt er slik at depot ikke virker hele døgnet.

Anonymous poster hash: 53088...5b0
Skrevet

Er kapslene seroquel depot? I såfall kan du vel ta alt om kvelden, hvis du ikke mener at opptaket ditt er slik at depot ikke virker hele døgnet.

Ingen anelse om depot virker hele døgnet på meg. Hittil har jeg hovedsaklig bare fått effekt på søvn.

Skrevet

Ingen anelse om depot virker hele døgnet på meg. Hittil har jeg hovedsaklig bare fått effekt på søvn.

Man ville vanligvis tenke at 200 mg depot sikrer deg gjennom hele døgnet og at 100 mg vanlig seroquel gir god søvn.

Skrevet

Jeg mener depot, ja :) De er visst ikke kapsler på denne medisinen...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det mest nærliggende er å ta all medisinen om kvelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...