Gå til innhold

Lenge mellom konsultasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fastlegen i dag, for første gang på en god måned. Skulle ha ny depotsprøyte. Han har hatt ei uke ferie og vært vært noen uket på militærøvelse. Han skal ha to nye uker ferie fom mandag. Ny time hos ham om tre uker, da også for depotsprøyte. Han hadde ikke mottatt epikrise fra DPS, og vi skulle ikke møtes for å gå gjennom den.

Har time hos psykolog om ei uke, det er da to uker siden sist. Føler jeg står på bar bakke, tatt i betraktning alle de spørsmålene jeg går og grubler på daglig. Sover heller lite på grunn av dette.

Den oppfølgingen jeg har utenom, er samtale med psyk.sykepl.når jeg trenger, men sliter med å ta opp denne tematikken, siden hun skal bytte jobb om en måned.

Er det slik, at når man kommer ut fra DPS, med mange endringer, nye spørsmål og forvirret sinnstilstand - så skal man bare stå der alene og gruble? For meg virker dette litt slappt.

Skrevet

Det er forståelig at du er utålmodig, men sett utenifra så er du ganske godt i varetatt.

Selv om psykepleieren skal skifte jobb snart, så synes jeg du bør snakke med henne om du føler sterkt behov for å prate med noen før du igjen har time hos psykologen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis dette er spørsmål hvor det er av stor betydning at svaret(-ene) kommer raskt, burde dette vært besvart i utskrivingssamtalen fra DPS.

Jeg er ening i at du virker rimelig godt ivaretatt med fastlege, psykolog og psykepleier.

Skrevet

For meg er det av stor betydning at svarene kommer raskt. Det er snakk om ny utredning og medisinering som kan gi meg langt bedre livskvalitet. Å gå uten søvn pga bekymringer og tanker, og å hele tiden være "påskrudd" er slitsomt. Så når jeg får denne utredningen og eventuelt klarsignal for medisinering, er ikke fastlegen der for å administrere og følge opp. For meg er dette viktig.

Skrevet

For meg er det av stor betydning at svarene kommer raskt. Det er snakk om ny utredning og medisinering som kan gi meg langt bedre livskvalitet. Å gå uten søvn pga bekymringer og tanker, og å hele tiden være "påskrudd" er slitsomt. Så når jeg får denne utredningen og eventuelt klarsignal for medisinering, er ikke fastlegen der for å administrere og følge opp. For meg er dette viktig.

Jeg vil anbefale deg å snakke med sykepleieren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...