Gå til innhold

Kjenner det butter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å gå ut i jobb. Vil være hjemme og kjenne meg trygg. Snakket m Nav dame i dag- de fratar m trygd så snart jeg bikker over 60 prosent st.. Taper sikkert penger på dette risikoprosjektet. Nav damen var relativt hyggelig, sa hun skulle notere jeg var usikker på om det gikk.

Selvsagt innkalt meg til time i barnas høstferie ( da kunne de tatt meg for ikke å kunne møte, resten av familien drar til slektninger jeg helst ville unngått likevel..måtte vært med en del om ikke denne jobben sto på agenda.

Veldig surt å tenke på min mange års utd - (avbrutt studie, regnes jo ik Seff)-- mitt skyhøge studielån- Hva er vitsen?

Er ikke motivert ( Pga at jeg ikke vet om jeg vil bli satt pris på. ) og kjenner meg kraftløs og trøtt. Ikke inspirert .Sint på meg selv- bør jo være fornuftig .

Grur meg og til å gå til lege - hva kan vedk gjøre? Vi sikkert bare si at jeg bør forsøke ; (og uten beroligende)- samt at han vil tenke jeg er et grusomt menneske som mistrivdes m min psykologs analyse på dps( innbyr sikkert til mistro). Får han fatt i journal står det jeh har smelt med en dør - ahaaa

Hva driver jeg og roter meg inn i. Kjenner meg motløs, litt oppkavet.. Og klarer ikke gjøre no fornuftig. Venter på at helvete skal brake løs..

Kunne sittet under teppet mitt og strikket i stedet- lagd bakst til barna.

Tror nesten jeg er i ferd med å bli " gal" av egen ambivalens. Har noen få øyeblikk hvor jeg kjenner, ja - dette kan bli ok. Tørr ikke tro på dette i det hele tatt. Og slitsomt blir det å si no " fornuftig" til en lege som ikke kjenner meg. Huff og huff og atter huff. Synes ting er rett og slett kjipt , trøstespiser (kutter ut annen mat da).. Kjenner håpløshetstanker sige inn og tror snart jeg går i stykker .

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å gå ut i jobb. Vil være hjemme og kjenne meg trygg. Snakket m Nav dame i dag- de fratar m trygd så snart jeg bikker over 60 prosent st.. Taper sikkert penger på dette risikoprosjektet. Nav damen var relativt hyggelig, sa hun skulle notere jeg var usikker på om det gikk.

Selvsagt innkalt meg til time i barnas høstferie ( da kunne de tatt meg for ikke å kunne møte, resten av familien drar til slektninger jeg helst ville unngått likevel..måtte vært med en del om ikke denne jobben sto på agenda.

Veldig surt å tenke på min mange års utd - (avbrutt studie, regnes jo ik Seff)-- mitt skyhøge studielån- Hva er vitsen?

Er ikke motivert ( Pga at jeg ikke vet om jeg vil bli satt pris på. ) og kjenner meg kraftløs og trøtt. Ikke inspirert .Sint på meg selv- bør jo være fornuftig .

Grur meg og til å gå til lege - hva kan vedk gjøre? Vi sikkert bare si at jeg bør forsøke ; (og uten beroligende)- samt at han vil tenke jeg er et grusomt menneske som mistrivdes m min psykologs analyse på dps( innbyr sikkert til mistro). Får han fatt i journal står det jeh har smelt med en dør - ahaaa

Hva driver jeg og roter meg inn i. Kjenner meg motløs, litt oppkavet.. Og klarer ikke gjøre no fornuftig. Venter på at helvete skal brake løs..

Tror nesten jeg er i ferd med å bli " gal" av egen ambivalens. Har noen få øyeblikk hvor jeg kjenner, ja - dette kan bli ok. Tørr ikke tro på dette i det hele tatt. Og slitsomt blir det å si no " fornuftig" til en lege som ikke kjenner meg. Huff og huff og atter huff. Synes ting er rett og slett kjipt , trøstespiser (kutter ut annen mat da).. Kjenner håpløshetstanker sige inn og tror snart jeg går i stykker .

Du kunnje søkt om AAP. Men det vil du ikke.

Anonymous poster hash: 6f34a...fd8

Skrevet

Jeg tenkte også du kunne søkt AAP, er jo fælt når du skal ut i jobben og føler du ikke er klar for det. Du begynner vel bare om noen dager?

Skrevet

Du kunnje søkt om AAP. Men det vil du ikke.

Jeg gjorde det , men fikk avslag. Lurer på om legen sendt " mer"-de ( nav)virker mer åpne for å ta inn min Evt psykelighet nå enn før.. Sa legen hadde gitt de papirer . Var litt sånn hvis du tror du klarer er det bra fra nav- nye takter . Skrev i vår jeg var frisk. Jeg vil ikke være syk

Skrevet

Jeg tenkte også du kunne søkt AAP, er jo fælt når du skal ut i jobben og føler du ikke er klar for det. Du begynner vel bare om noen dager?

Ja - blir så bekymret . Mitt liv, hva vil jeg bruke det til tro?
Skrevet

Jeg gjorde det , men fikk avslag. Lurer på om legen sendt " mer"-de ( nav)virker mer åpne for å ta inn min Evt psykelighet nå enn før.. Sa legen hadde gitt de papirer . Var litt sånn hvis du tror du klarer er det bra fra nav- nye takter . Skrev i vår jeg var frisk. Jeg vil ikke være syk

Hjelper ikke å ikke ville være syk hvis man er det. Og du blir ikke bedre av å bruke all energi til å kjempe mot psykologens diagnosesetting.

Skrevet

Hjelper ikke å ikke ville være syk hvis man er det. Og du blir ikke bedre av å bruke all energi til å kjempe mot psykologens diagnosesetting.

jeg kan ikke leve med en slik diagnose!
Skrevet

Ja - blir så bekymret . Mitt liv, hva vil jeg bruke det til tro?

Det er vi nok flere som tenker, og ingen vil være syke. Det er fint at du har mål men du må ikke ta deg vann over hodet.

Skrevet

Du blir ikke verre av en diagnose. Men du foretrekker kanskje å ha det slik du har det nå?

Skrevet

Hvem vil være syk? Tenk på det, alle skjønner jo at du har slitt mye i sommer og høsten. Selv om jeg sier jeg er frisk blir jeg ikke friskere av den grunn, det gjør ikke du heller.

Skrevet

Jeg kjenner mange fantastiske personer med den diagnosen og psykiateren syns det samme om dem.

Skrevet

Jeg foreslår at du glemmer hele diagnosen en stund. Det er vel også på tide å glemme at du lukket igjen en dør litt hardt en gang i tiden.

Skrevet

Jeg håper du prøver deg i jobb, men skulle ønske du hadde noe mer støtte når du skal prøve. Synes det er leit at du ikke har fått ny time på dps, men håper at din nye fastlege kan hjelpe deg litt. Jeg tror det er viktig at du forsøker å være ganske konkret med din nye fastlege om hvor lenge du har vært ute av jobb, hvor redd og nedstemt du er, og at du nå skal prøve deg i jobb men trenger støtte.

Skrevet (endret)

Jeg håper du prøver deg i jobb, men skulle ønske du hadde noe mer støtte når du skal prøve. Synes det er leit at du ikke har fått ny time på dps, men håper at din nye fastlege kan hjelpe deg litt. Jeg tror det er viktig at du forsøker å være ganske konkret med din nye fastlege om hvor lenge du har vært ute av jobb, hvor redd og nedstemt du er, og at du nå skal prøve deg i jobb men trenger støtte.

magefølelse sier det kanskje ikke går. Sa opp min forrige jobb etter 17 dager, men da " tvang" de meg mer el mindre inn igjen m såkalt tilrettelegging " raskt tilbake". Sa de gjerne ville ha meg .

Da jeg sluttet i et studie tok jeg meg jobb og fikk panikk.. Etter to dager. Ble skikkelig sinte på meg.

Jeg vet ikke mitt eget beste og stoler ikke på meg selv. Tror mine omgivelser er skuffet over meg og mitt surr og min vingling. Det er ikke viljen det står på, det vet de- men så skummelt og jeg fryser når jeg tenker på det

Prisgitt ett humør som er fraværende og.. Drømt om bedre tider.. Samtalen m nav nedslående , blir et tapsprosjekt på alle sett og vis tror jeg.. Da sier de sikkert jeg skal kontakte sosialkontoret .. Gikk visst an å bli sykmeldt fra arbeidsledighetstrygd .. Grøss . Føler meg så dum og hjelpesløs. Kjenner på meg at dps ikke vil meg vel, skal di til legen jeg er skeptisk ( og så tenker han vel bare - hun er jo en " skeptiker"). Lurt meg selv inn i en sax - drømmer jo i lysere øyeblikk om et bedre liv

Endret av En namnlaus
Skrevet

Jeg foreslår at du glemmer hele diagnosen en stund. Det er vel også på tide å glemme at du lukket igjen en dør litt hardt en gang i tiden.

Skulle gjerne glemt dps- så utrolig krenkende ( men jeg er jo så krenkbar).
Skrevet

Jeg kjenner mange fantastiske personer med den diagnosen og psykiateren syns det samme om dem.

dette handler mer om det prinsipp st jeg føler min diagnose ( tentativ) er hinsides - burde jo godtatt alt for å få slippe RL
Skrevet

Hvem vil være syk? Tenk på det, alle skjønner jo at du har slitt mye i sommer og høsten. Selv om jeg sier jeg er frisk blir jeg ikke friskere av den grunn, det gjør ikke du heller.

tror jeg kun er syk i noen kontekster , les mindre fungerende, vet ikke om det er sykdom ..
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

tror jeg kun er syk i noen kontekster , les mindre fungerende, vet ikke om det er sykdom ..

Kan du nevne en viktig hvor du ikke er syk?
Skrevet

Hvilken diagnose har du fått?

Hvorfor har du fått avslag på arbeidsavklsrings.penger?

Skrevet (endret)

Kan du nevne en viktig hvor du ikke er syk?

jeg tenker jeg fungerer i blant , både m fam og Evt i jobb .. Når jeg sitter i stolen vokser strikketøyet ( meget funksjonelt)., i går trente jeg ( friskt )., å være redd folk , noe jeg lurer på om jeg er ( en spurte m en gang.) griper dessverre inn i mye., å ikke ha ork .. Sykt , ? Bør jo skjerpe meg , koster meg så mye når jeg ikke er i vigør. Tipper legen ikke syns jeg viker syk i morgen Endret av En namnlaus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...