Gå til innhold

Journal lesing og tristhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

redd for ny jobb!!!!!!!!!!!!

Vet du er redd for ny jobb ;-)

Kanskje du skal sette deg og strikke litt nå ? Eller gjøre litt konkret husarbeid?

Du kan skrive her på dol hver dag når du kommer fra jobb, det blir spennende å høre hvordan du synes det går.

Vet du at det finnes gratis mindfulnessapp som du kan laste ned til mobilen din? Kanskje du kan prøve å gjøre noen enkle mindfulnessøvelser?

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• stjernestøv

5

• XbellaX

4

• Madelenemie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

og vil droppe dps ( tror jeg hater dem) og ny lege.. Kommer sikkert til å svikte m når han ser journal- er jo bare en emosjonell tullekopp

Nå må du stoppe deg selv litt i hvordan du tenker. Du skal selvfølgelig ikke droppe ny lege og han kommer ikke til å droppe deg. Han forventer at det står litt av hvert i en psykiatrijournal, hvorfor skulle du ellers ha en psykiatrijournal?

Hva du gjør med dps, synes jeg du skal vente med å vurdere til du har sett den nye terapeuten de tilbyr. Du kan også drøfte dps vs. privatpraktiserende med din nye fastlege.-

Skrevet

den " anstalten" skal få slippe meg ( og jeg dem).

Men du må jo fra hjelp fra en plass, skal du lete etter noen private da?

Skrevet

Burde visst ikke lest journal. Og åpnet brev fra nav. Og fått en skyllebøtte i dag Pga dårlig økonomi- min skyld. Gråtervisst. Lurer pp om jeg klarer å samle meg , for sent å svikte nå

Skrevet

Burde visst ikke lest journal. Og åpnet brev fra nav. Og fått en skyllebøtte i dag Pga dårlig økonomi- min skyld. Gråtervisst. Lurer pp om jeg klarer å samle meg , for sent å svikte nå

Høres ut som om det er blitt for mange vanskelige ting i dag.

Jeg synes du enten skal prøve å gjøre litt husarbeid eller sette deg ned med strikketøyet ditt. Prøv å finne en måte å trøste deg selv litt på.

Skrevet

Er ikke så lurt å lese journal alltid, man skal være i form til det. Ellers håper jeg du hører på frosken.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg synes også frosken er smart. Sett deg å strikk, se på TV eller hva som helst for å koble av litt.

Skrevet (endret)

Prøvd m varmt bad ,sovet. Men kjenner meg klemt opp i et hjørne. Trist. Ligger på et mørkt rom, kunne ønske jeg blr fysisk syk. Besvimte , så slapp jeg å forholde meg til virkeligheten. Tror ikke jeg tåler den , kvalm. Er jeg gal?

Endret av En namnlaus
Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg synes ikke din virkelighet høres så ille ut. Du har familie, venner og skal begynne i en deltidsjobb. Det er inni hodet ditt at alt blir så ille. Jeg tror ikke du bør rømme fra virkeligheten og tilbringe mer tid i eget hode, heller tvert om.

Lykke til med jobb og ikke minst, ny lege. Husk at ingen dømmer deg om du skulle mislykkes. Arbeidsgiver vet jo litt om problemene dine. Du har alt å vinne. Du er tøff og ønsker virkelig å få det til. Du har ikke gitt opp. Derfor får du også så mye sympati fra meg og andre.

Skrevet

Prøver å være tapper men nå kjenner jeg dette rakner.,synd jeg ikke ba om sovemedisin .

Skrevet

Kloke ord fra mange her. Håper du klarer ta det til deg, namnlaus. Vi er mange som heier på deg - uansett hvordan det skulle gå i jobben; du ER tøff - og livet bærer, selv om det ikke alltid virker sånn.

Skrevet

Har på følelsen alt vil stagnere om jeg ikke klarert å entre dørstokken på jobb. Men spørsmålet er om jeg holder . Jeg vet de skal " teste" meg - se om jeg evner å utøve min formelle kompetanse.

Ubehagelig . Men jeg trenger ikke bevise då mye dom jeg måtte gjort i ordinær stilling . Det bør gi trygghet. Likevel , jeg kommer ikke utenom st jeg har høgere utd enn alle der jeg skal jobbe . Skikkelig taper er jeg visst . Skal et dårlig fungerende menneske jobbe da?

Nhd: burde jeg latt være? Du ksn godt svare ja.

Skrevet

Har på følelsen alt vil stagnere om jeg ikke klarert å entre dørstokken på jobb. Men spørsmålet er om jeg holder . Jeg vet de skal " teste" meg - se om jeg evner å utøve min formelle kompetanse.

Ubehagelig . Men jeg trenger ikke bevise då mye dom jeg måtte gjort i ordinær stilling . Det bør gi trygghet. Likevel , jeg kommer ikke utenom st jeg har høgere utd enn alle der jeg skal jobbe . Skikkelig taper er jeg visst . Skal et dårlig fungerende menneske jobbe da?

Du er ikke taper - men derimot tapper - i det at du nå forsøker å komme deg tilbake på jobb til tross for din enorme angst i forhold til dette. Prøv om du kan ta en dag av gangen. Du skal kun klare hver enkelt dag. Blir det for vanskelig kan du slutte igjen, men prøv å ikke slutte impulsivt. Hvis du får mye angst, så pust rolig med magen, fokuser på noen konkrete oppgaver - og husk du har overlevd mye angst tidligere også.

Lykke til:-)

Skrevet (endret)

Nå er ikke deres hovedoppgave å teste deg ut i all verdens finurligheter, de ønsker å se om du klarer jobben du er satt til å gjøre. 

"Men jeg trenger ikke bevise då mye dom jeg måtte gjort i ordinær stilling . Det bør gi trygghet. Likevel , jeg kommer ikke utenom st jeg har høgere utd enn alle der jeg skal jobbe" Du er ikke den eneste som har opplevd dette, noen har til og med gjort det av fri vilje. Forsøk å lage deg en kort og enkel forklaring på hvorfor situasjonen er som den er, da står du gjerne litt tryggere dersom du møter spørsmål. At du møtte veggen, og/eller akkurat nå trenger du å kjenne på det å ta litt mindre ansvar, er helt ok. Noe mer detaljert synes jeg ikke du trenger/ eller bør si.

Ta en dag av gangen. Hold deg fast.

Endret av XbellaX
Skrevet

Våknet nå med et rykk. Det nærmer seg. Ikke sikkert jeg klarer dette. Vil helst lukke øynene og forsvinne. Kanskje like greit de slipper meg på denne arb plassen . Vet ikke om jeg orker å leve opp til forventningene . Ingen kan tvinge meg - tror jeg går likevel .. Skal si til meg selv at jeg må. Men må kjenne at jeg er mindre labil først- kan ikke starte i jobb og gråte. Tårene triller . Vondt i hodet. Sliten av å trnke . Sliten av å eksistere.

Skrevet

Jeg overlevde dag 1. Så sliten i hode og stiv i kroppen- ansiktet .

Snakket litt hakkete noen ganger , spesielt til de jeg tror " vet" noe om meg. Utrolig skummelt å håndhilse .

Sliter m konsentrasjon og er ør i hodet.Fryser og er trøtt nå. Kjente lite inspirasjon , håper den kommer..kontakt etablert m skjønne små.

Tenker jeg klarer dagen i morgen og, helst litt bedre. Svært stort pauserom .. Der satt de med tlf. Sine !! ( hm - trodde ikke slikt var stuerent )

Skrevet

Snakket litt hakkete noen ganger , spesielt til de jeg tror " vet" noe om meg. Utrolig skummelt å håndhilse .

Sliter m konsentrasjon og er ør i hodet.Fryser og er trøtt nå. Kjente lite inspirasjon , håper den kommer..kontakt etablert m skjønne små.

Tenker jeg klarer dagen i morgen og, helst litt bedre. Svært stort pauserom .. Der satt de med tlf. Sine !! ( hm - trodde ikke slikt var stuerent )

Så bra du overlevde første dag, gratulerer :) Håper det blir lettere for deg i morgen.

Skrevet

Så utrolig bra at du gjennomførte! Jeg synes du viser en imponerende viljestyrke. Prøv å være snill med deg selv disse strevsomme dagene, du gjør noe som krever veldig mye av deg selv akkurat nå.

Gjest spurven
Skrevet

Så bra at du klarte deg gjennom første dag! Heier på deg videre :)

Skrevet

Jeg overlevde dag 1. Så sliten i hodet og stiv i kroppen - ansiktet .

(...)

Tenker jeg klarer dagen i morgen og, helst litt bedre. Svært stort pauserom .. Der satt de med tlf. sine !! ( hm - trodde ikke slikt var stuerent )

Supert, da er kanskje det verste gjort!

Det er nesten blitt en sykdom å sitte med smarttelefonene i hvert eneste ledige øyeblikk.  Men det viser hvor lite de er opptatt av deg og omverdenen, ikke sant?

Lykke til videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...