Gjest ei jente som mange vet hvem er, mn ikke Skrevet 15. desember 2001 Skrevet 15. desember 2001 kanskje et litt teit spørsmål, men går det an å kaste opp innvoller?? 0 Siter
Gjest svinging Skrevet 15. desember 2001 Skrevet 15. desember 2001 De sitter vanligvis godt festet inni kroppen, så da har du jammen meg kraftige brekninger og bør nok vurdere å ringe legen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2001 Skrevet 15. desember 2001 Nei, det er umulig :-) 0 Siter
Gjest Frøken Magetarm Skrevet 7. januar 2002 Skrevet 7. januar 2002 Hei! Mage og tarmsystemet er liksom et lukka system.Du kaster ikke opp selve magesekken og heller ikke tarmene. Det er imidlertid mulig å få et brokk, mellomgulvsbrokk. Da lukkemuskelen for magesekken over mellomgulbet, og trykkforskjellen gjør det lettere å oppleve halsbrann. Organene ellers ligger utenfor magesekken og tarmen. Du satte egentlig tankene mine litt i sving. Hva om en har en perforert magesekk eller tarm (perforert = det "har gått hull") Er det da helt teoretisk mulig for organer å trenge inn i magesekken for så å bli kasta opp? Men jeg trur nok de er fersta i noe anna vev, festa i bukveggen trur jeg. Innhold fra magen kan gå ut i bukhulen, ved noen sykelige tilstander. Men merker man jo at man føler seg ganske syk, det er smertefullt. Hm..en liten avsporing dette.. Men uansett om det er umulig å kaste opp innvoller, så er det jo ikke akkurat så heldig å kaste opp mat med vilje. Ønsker deg lykke til med å komme ut av det mønsteret! Stå på, ver sterk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.