Gå til innhold

Ingen medisiner når kun autisme

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg tenkte faktisk jeg ville få medisiner nå, nå etter at jeg selv foreslo/ tok det opp selv.

Men nå sa min psykiater at grunnen til at jeg ikke har fått beskjed om å ta medisiner som Ssri, er fordi

Min tristhet når oppstår er for konkret og forståelig og løsbar ved små ytre endringer.

Min " tvang" er ikke tvang men rigiditet som eskalerer ved ytre stress.

Det var en ting til?? Men husker ikke?

Men resultat er at jeg ikke trenger eller skal ha medisiner som Ssri, TCA.

Min psykiater sa det er ikke noe som endrer min autisme, men

Hadde jeg hatt mye tvang ville jeg allerede gått på disse medisinene sa hun.

Jeg ble egentlig lettet, men litt forundret, tenkte nå som jeg er så fortvilt at jeg bare gjør som jeg blir fortalt.

Men søke på jobbene jeg gjør, det syns min psykiater var lurt, hun snakket og la alt tydelig frem, muligheter, reelle begrensinger og fakta,

Jeg kjente meg lettet og glad, nå kan jeg bare liksom få være meg, autistisk, bra nok, og utrolig flink( ja i følge min psykiater?) og min psykiater fortalte og forklarte hvordan hun selv heller ville jobbe et sted der hun slapp at de skreddersydde opplegget til henne, hun fikk tilbud om å fortsette det andre sted, men da hun ville bli den eneste ovelegen med de privilegier, rettigheter, ville hun heller bytte til en arbeidsplass der det var likt for alle.

Så derfor forstod min psykiater hvor mye lettere det er å jobbe på et sted der man er på like vilkår,

Ellers mente hun jeg burde slappe mer av, noe jeg ikke klarer så bra, men jeg tok til meg det meste hun sa, nå vil jeg gjerne lære å bli stoltere av den jeg er MED min autisme. Jeg vet ikke hvordan, men jeg håper jeg skal få det til.

Jeg skal be min psykiater hjelpe meg, tydeligvis var dette noe hun vil hjelpe meg med, selv om ikke vet hvordan.

Jeg skal be om time litt fortere, håper jeg kan få om 14 dager.

Jeg vil gjerne bare bli så flink at jeg kan innse realiteten min, autisme:-(

Endret av Madelenemie
Skrevet

Høres ut som om din psykiater som vanlig har sagt mange kloke ting:-) Har du fått fortalt henne om amfetaminpreparatet du brukte en periode?

Jeg tror også at noe av det viktigste du kan gjøre for deg selv er å begrense aktiviteten din når du begynner å bli sliten.

Skrevet (endret)

Høres ut som om din psykiater som vanlig har sagt mange kloke ting:-) Har du fått fortalt henne om amfetaminpreparatet du brukte en periode?

Jeg tror også at noe av det viktigste du kan gjøre for deg selv er å begrense aktiviteten din når du begynner å bli sliten.

Hei!

Hyggelig. Jeg vet jo du skjønner deg på autoriteter som min psykiater, i tillegg er hun et tvers gjennom modig standhaftig og bestemt menneske, så mye å se opp til.

Nei jeg fikk ikke ut ord om det, dette fordi jeg har mareritt for tiden, om det:-(

Jeg driver tenker ut en måte. Dvs en måte å si/ spørre om jeg kan fortelle om et lovbrudd og bli tilgitt:-( uten å angi andre.

Du vet utmerket at min psykiater kan be om den andre psykiaters navn, og faktisk selv om flere er uenig, mener jeg, han gjør en god innsats for mange andre typer pasienter.

De som ikke får noen klar diagnose andre steder, de hjelper han, og jeg har ikke lyst til å komme i en diskusjon med min psykiater, en diskusjon jeg frykter jeg taper, det har med flere faktorer å gjøre.

Jeg har all grunn til og være evig takknemlig ovenfor henne, jeg har all grunn til å respektere henne som eldre enn meg, som autoritet og fagperson, jeg ønsker likevel ikke å " angi" sånn føles det, en mann som ga meg mange komplimenter og ønsket hjelpe, og hjelper mange.

Endret av Madelenemie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...