Gå til innhold

veldig manisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

for to år siden var jeg veldig manisk.

Jeg var besatt av en fyr som aldri hadde gjort annet enn å bruke meg for penger.

Så jeg skjønte han ikke likte meg.

Men jeg var besatt av å få "et siste ligg" med han. Koste hva det koste ville. Jeg sendte laaange meldinger på facebook og masse sms`er. Jeg brydde meg ikke om hvor mye jeg måtte betale.

Plutselig oppfattet han via mine lange meldinger at jeg var ute etter "en siste gang", og dagen kom. 

Fantastisk. Jeg var så oppspilt at jeg ble psykotisk, mistet hukommelsen, gjentok meg selv hele tiden og pratet konstant. Så jeg fikk mitt "siste ligg", og jeg var sååå oppspilt og entusiastisk pga det, men jeg husker det knapt.

Ironisk nok hadde det aldri trengt å være "en siste gang", da jeg alltid kan få han så lenge jeg har penger...

Er dette vanlig under mani?

Anonymous poster hash: 9ba72...b13
Skrevet

for to år siden var jeg veldig manisk.

Jeg var besatt av en fyr som aldri hadde gjort annet enn å bruke meg for penger.

Så jeg skjønte han ikke likte meg.

Men jeg var besatt av å få "et siste ligg" med han. Koste hva det koste ville. Jeg sendte laaange meldinger på facebook og masse sms`er. Jeg brydde meg ikke om hvor mye jeg måtte betale.

Plutselig oppfattet han via mine lange meldinger at jeg var ute etter "en siste gang", og dagen kom. 

Fantastisk. Jeg var så oppspilt at jeg ble psykotisk, mistet hukommelsen, gjentok meg selv hele tiden og pratet konstant. Så jeg fikk mitt "siste ligg", og jeg var sååå oppspilt og entusiastisk pga det, men jeg husker det knapt.

Ironisk nok hadde det aldri trengt å være "en siste gang", da jeg alltid kan få han så lenge jeg har penger...

Er dette vanlig under mani?

Anonymous poster hash: 9ba72...b13

Virker som manisk oppførsel.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, dette er meget vanlig under mani. Ukritiskhet både når det gjelder sex og penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...