Gå til innhold

Kognitiv terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt to avtaler med lege på DPS. Første gangen fikk jeg i lekse å si til meg selv tre setninger to ganger om dagen.

Denne oppgaven var skikkelig tøff - ble kvalm og uvel, kasta opp de første gangene jeg skulle si det, men klarte det etterhvert ca annenhver dag.

Idag fikk jeg beskjed om å si de tre setningene hver dag i speilet...

Jeg har ikke klart det enda idag. Jeg sa jeg risikerte å kaste opp når jeg så meg i speilet, han sa at om jeg kasta opp ni av ti ganger så hadde jeg i alle fall gjort oppgaven den tiende gangen..

Jeg hadde overhode ikke aning om at det skulle være så tøft å få denne type terapi.

Jeg har gått i samtaleterapi i mange år, og først nå, med ny person på DPS, ble jeg tilbudt Kognitiv terapi.

Jeg er veldig glad for at det jeg sliter med endelig blir tatt ordentlig tak i. Føler meg stilt trangt oppi et hjørne hver eneste gang - men det er det som må til.

Det er akkurat dette jeg trenger!Det er tøft, men skal greie komme gjennom dette - stå sterkere og ikke tenke så svart/hvitt som jeg gjør per idag.

Hadde bare lyst til å dele MIN korte erfaring med Kognitiv Terapi

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gratulerer med å ha fått en kompetent terapeut :-)

Skrevet

Gratulerer med å ha fått en kompetent terapeut :-)

Tusen takk - etter å ha vært i behandling siden mars 05, så måtte jeg etterhvert treffe noen som kan jobben på det jeg trenger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...