Psykojenta Skrevet 2. oktober 2014 Skrevet 2. oktober 2014 Nå har jeg hatt to avtaler med lege på DPS. Første gangen fikk jeg i lekse å si til meg selv tre setninger to ganger om dagen. Denne oppgaven var skikkelig tøff - ble kvalm og uvel, kasta opp de første gangene jeg skulle si det, men klarte det etterhvert ca annenhver dag. Idag fikk jeg beskjed om å si de tre setningene hver dag i speilet... Jeg har ikke klart det enda idag. Jeg sa jeg risikerte å kaste opp når jeg så meg i speilet, han sa at om jeg kasta opp ni av ti ganger så hadde jeg i alle fall gjort oppgaven den tiende gangen.. Jeg hadde overhode ikke aning om at det skulle være så tøft å få denne type terapi. Jeg har gått i samtaleterapi i mange år, og først nå, med ny person på DPS, ble jeg tilbudt Kognitiv terapi. Jeg er veldig glad for at det jeg sliter med endelig blir tatt ordentlig tak i. Føler meg stilt trangt oppi et hjørne hver eneste gang - men det er det som må til. Det er akkurat dette jeg trenger!Det er tøft, men skal greie komme gjennom dette - stå sterkere og ikke tenke så svart/hvitt som jeg gjør per idag. Hadde bare lyst til å dele MIN korte erfaring med Kognitiv Terapi 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. oktober 2014 Skrevet 2. oktober 2014 Gratulerer med å ha fått en kompetent terapeut :-) 0 Siter
Psykojenta Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Skrevet 2. oktober 2014 Gratulerer med å ha fått en kompetent terapeut :-) Tusen takk - etter å ha vært i behandling siden mars 05, så måtte jeg etterhvert treffe noen som kan jobben på det jeg trenger 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.