Gå til innhold

Magesmerter som bedres ved kontinuerlig inntak av usunn mat

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg er en dame på 47 år som i siden år 2000 har slitt med

uforklarlige smerter som fastlegen min aldri har funnet utav. Samt en

overveldende tretthet

Smerten som jeg vil karakterisere som en brennende svie sitter i magen, når

sin topp især når jeg er sulten .Jeg har for lengst oppdaget at enorme

mengder usunn mat lindrer smerten.

I 2009 bukplastikk pga tyngdefornemmelse i magen, fettsuging av mage og

hofter. Veneåre sprakk, jeg måtte reopereres. Hovenheten i mageregion etter

operasjon vedvarte og jeg så i speilet at jeg var blå men kirurgen fant

intet galt.

Verre etter dette.

Er en person som liker å spise sunt og trene men dette blir ytterst

vanskelig da brenningen er uholdbar og jeg resignerer. Gang på gang,

overspiser fordi da slipper den vonde brenningen taket Underlig nok synes

jeg ikke det er like ille hele måneden,og i de gode periodene lever jeg sunt

og trener så er det akkurat som om kroppen har fått nok av det sunne og

brenningen begynner igjen.

Jeg har vært hos revmatolog, nevrolog,coloskopi,gastroskopi for å utelukke

cøliaki,samt to timers glukosebelastning. Alle tenkelige blodprøver er tatt

og fine, jeg har virkelig stått på for å få fastlegen min til å ta alle

disse prøver siden han ikke har hatt ide eller feildiagnostisert meg med

lymfødem og diverse diffuse muskellidelser.

I Juni påvist høy urinsyre og ble satt på Allopur 100mg . (tenker at

det

er all den usunne maten)

Trodde selv en stund det var underlivssmerter. Gynekolog ; Provera,

GnRhagonist(Procren), men kun svak bedring første måneden. Hormonspiral pga

enorme blødninger,smertene forsvant ikke. Kranglet meg til å fjerne livmor

på Ullevål . Smertene/hevelsen avtok noe siden jeg da ikke lenger hadde

belastningen med mens men brenner fortsatt . Ingen endometriose eller

Adenomyose

Vær så snill hjelp meg. Takk

Fortsetter under...

Litt utfyllende info :

Må jo si at jeg etter urinsyrediagnosen i Juni d.å lever på purininfattig kost,drikker mye vann spiser kirsebær,bortsett fra all den usunne maten (is,sjokolade,kake)i perioder og som da lindrer brenningen.  Men allikevel gjentar brenningfornemmelsene seg med regelmessige mellomrom.

Det blir aldri helt bra selv om jeg spiser korrekt.

Smertene blir også verre hvis jeg stresser og smertene styrer hele livet mitt. Måneder sykemeldt der jeg bare tok hensyn til meg selv men plagene i magen ligger allikevel der og ulmer.

Jeg har endevendt alt vanskelig i livet mitt og på tross av det slipper ikke smerten taket,

Har i årenes løp hatt hundrevis av behandlinger hos kiropraktor og fysioterapeut,m/ trykkbølgeterapi ,nålebehandlinger,mm pga konstante senebetennelser som  først slapp taket etter jeg begynte på Allopur. Nå er bare anklene vonde når jeg bruker bena mye. (ikke tatt prøve av leddvæske) Litt lei meg  for at jeg ikke kan jogge som før 2011.Da ALT forverret seg.

Fjernet flere Tophi ) hviteurinsyreavleiringer i  huden i 2001 og 2003(bare visste ikke at det var Tophi dengang,men tenkt at det måtte være det i etterkant av urinsyrediagnosen.

Tatt røntgen av anklene nå,ikke fått svar enda.

Venter på Gastroskopi ift Helicobacter. Er det sannsynlig når blodprøven bare var svakt forhøyet?

Håper på det slik at jeg kan få behandling. Uholdbart å gå slik.

Ts

Anonymous poster hash: ddc80...f8d
Allmennlege Kjell Vaage

Takk for en fyllestgjørende og god beskrivelse som gir meg en viss forståelse av dine vedvarende plager. Den omfattende medisinske utredning sier meg klart og entydig at det ikke foreligger noen aggressiv, farefull sykdom i kroppen din. Plager fra mage/tarm kanalen har en rekke sensasjoner og symptomer som kan samsvare med dine plager. Dette har ofte sammenheng med tarmens evne og manglende evne for næringsopptak og tarmens peristaltik/bevegelse. Som du allerede har erfart så er det den usunne kosten som gir deg lindring. Lindrende behandling er derfor viktig og kanskje den eneste behandling som nå er mulig. Den lindrende behandling med usunn kost vil over tid føre til alvorlige livsstilsplager og bør avsluttes og skiftes ut med kost som også gir god metthetsfølelse. I det siste Norsk Ukeblad var det en artikkel om fettbrennende kost som alltid gir god metthetsfølelse. Les og følg det i perioder når plagene er der. Kanskje har du et lite spiserørsbrokk og litt økt syre. Du kan derfor prøve med Ranitidin (resept fritt på apotek). Bygg i tillegg sengen din opp 15 cm med klosser under hodeenden. Husk at fysisk aktivitet er alltid en utmerket behandling for en trøblete tarm og tretthet. Men, husk at et nært og godt forhold med din fastlege alltid er tryggest ettersom informasjon alltid er den beste medisin. Med beste hilsen Kjell

Hei!

Vil bare si til deg at jeg kjenner så godt igjen dette med en forferdelig smerte ved sult. Ofte må jeg ligge i fosterstilling eller rett ut. Lindres gjerne av mat. Jeg resignerer ofte selv og spiser en pakke tom og Jerry kjeks og lignende. Har påvist kronisk betent mageslimhinne og bruker medisiner fast mot dette. Det er det eneste de finner ut hos meg. Må bare leve med dette.

Anonymous poster hash: 4d2b6...6e6

Å vise til et ukeblad som kilde.... Er ikke det LITT tvilsomt?

Hadde dette spm. kommet fra meg, ville dette provosert meg. Hold deg heller til medisisnke tidsskrifter Kjell W.

Anonymous poster hash: b0c8a...c39

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...