Gå til innhold

Likegyldig av medisin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tre depot sprøyter med antipsykotika nå. Det fine er at noe av de psykotiske symtomene er borte. Men i stedet er jeg blitt veldig deprimert og likeglad. Er dette vanlig? Savner meg selv slik jeg var før medisinen ble tatt. Føles bedre å være psykotisk i korte perioder enn dette. Det eneste jeg nå tenker på er å ende alt. Går dette over? Har ikke tatt antipsykotisk medisin før så dette er litt nytt for meg.
Fortsetter det slik vil slutte med denne medisinen, føle meg lobotomert...

Anonymous poster hash: b9f8f...cb4

Skrevet

Har fått tre depot sprøyter med antipsykotika nå. Det fine er at noe av de psykotiske symtomene er borte. Men i stedet er jeg blitt veldig deprimert og likeglad. Er dette vanlig? Savner meg selv slik jeg var før medisinen ble tatt. Føles bedre å være psykotisk i korte perioder enn dette. Det eneste jeg nå tenker på er å ende alt. Går dette over? Har ikke tatt antipsykotisk medisin før så dette er litt nytt for meg.

Har inntrykk at det er slik ja. <dessverre.

Anonymous poster hash: b8430...c8e

Skrevet

Jeg fikk depot med cisordinol før, men jeg ble ikke deprimert eller noe. Men jeg var mindre engasjert og slet med å underholde meg selv på nettet. Men det kan ha vært fordi hjernen var sliten etter psykosen også. Jeg vet ikke.

Skrevet

Kommer jo an på hvilke medisin du tar også og dose, de gangene jeg har tatt deptsprøyte har jeg ikke likt meg. Ble som deg veldig likegyldig og følte meg lobotomert, aldri mer det på meg.

Skrevet

Kommer jo an på hvilke medisin du tar også og dose, de gangene jeg har tatt deptsprøyte har jeg ikke likt meg. Ble som deg veldig likegyldig og følte meg lobotomert, aldri mer det på meg.

Men er denne virkningen sterkere når man tar depot enn tabletter? Jeg får abilify sprøyte. Liker ikke den følelsen av å bli en annen person. Er helt lammet i hodet.

Skrevet

Men er denne virkningen sterkere når man tar depot enn tabletter? Jeg får abilify sprøyte. Liker ikke den følelsen av å bli en annen person. Er helt lammet i hodet.

For meg var virkningen sterkere, jeg har prøvd depot av trilafon og cisordinol og det var nok størst dose trilafon, var helt vekke. Men uansett så blir man litt lobotomert av alle AP tror jeg, det er bakdelen men det har nok med dose å gjøre også tror jeg. Tar du høy dose?

Skrevet

For meg var virkningen sterkere, jeg har prøvd depot av trilafon og cisordinol og det var nok størst dose trilafon, var helt vekke. Men uansett så blir man litt lobotomert av alle AP tror jeg, det er bakdelen men det har nok med dose å gjøre også tror jeg. Tar du høy dose?

400mg maintena abilify. Finnes kun i en dose den medisinen. Men føle det er altfor mye for meg

http://www.felleskatalogen.no/medisin/abilify-maintena-otsuka-pharmaceutical-586071

Skrevet

400mg maintena abilify. Finnes kun i en dose den medisinen. Men føle det er altfor mye for meg

http://www.felleskatalogen.no/medisin/abilify-maintena-otsuka-pharmaceutical-586071

Kanskje du kunne prøvd noe ant da i mindre dose? Jeg tar risperdal 4 mg nå og er ikke såååå avstumpet, tror de har det og i depot. Eneste er at det kribler noen ganger spesielt i bena.

Skrevet

Kanskje du kunne prøvd noe ant da i mindre dose? Jeg tar risperdal 4 mg nå og er ikke såååå avstumpet, tror de har det og i depot. Eneste er at det kribler noen ganger spesielt i bena.

det gjorde det hos meg også så jeg kunne ikke bruke risperdal

Skrevet

det gjorde det hos meg også så jeg kunne ikke bruke risperdal

Det er ubehagelig så får se hvordan det går. Er ikke like ille hele tiden, skal spør etter akineton.

Skrevet

Hvis man blir riktig behandlet mot depresjon, blir man ikke likegyldig og avflatet. Dette er fordi depresjon innebærer en form for "demping" av hjernen og behandlingen skal løfte deg opp.

Mot psykose derimot, så kan man tenke seg at hjernen jobber på absolutt høygir, og behandlingen er å dempe hjernen, som dessverre kan gi bivirkninger som trøtthet, likegyldighet, apati, osv. Abilify er jo ment å stimulere hjernen litt, samtidig som man dempes en del (stoffet har en form for innebygget stimulans av områdene i hjernen det blokkerer). Likevel er jo en del av intensjonen at man skal dempes noe, dessverre.

Skrevet

Hvis man blir riktig behandlet mot depresjon, blir man ikke likegyldig og avflatet. Dette er fordi depresjon innebærer en form for "demping" av hjernen og behandlingen skal løfte deg opp.

Likegyldighet og avflating av følelser er helt vanlige bivirkninger av ad.

Skrevet

Likegyldighet og avflating av følelser er helt vanlige bivirkninger av ad.Anonymous poster hash: b8430...c8e

Ja, fordi en del SSRI har en form for antipsykotisk effekt i seg (nedjustering av dopamin..)

Skrevet

Ja, fordi en del SSRI har en form for antipsykotisk effekt i seg (nedjustering av dopamin..)

Hva slags meds må man supplere med da?

Skrevet

Det er noe som heter post psykotisk depresjon også. Selv hadde jeg det en lang stund etter en schizofreni psykose. Trodde jeg ikke elsket exen blandt annet var helt likegyldif men det gikk over, men da var det forsent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...