Gå til innhold

Prisen å betale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reduserte på medisiner for en stund siden og det gikk ikke særlig bra. I begynnelsen følte jeg en intensitet jeg ikke har følt på mange, mange år. Jeg ble etterhvert veldig sint og kunne følge min venninne i hennes sinne som ofte manifisterer seg. Stemningsleie mitt gikk så veldig langt ned, jeg tror ikke det var en depressiv episode, og jeg led.

Jeg startet på medisiner igjen og nå er jeg der jeg pleier å være. Symptomfri, men også uten den rasende energien jeg smakte på i begynnelsen. Jeg er ikke nede lenger heller. Men det spruter ikke av meg. Jeg er rolig og uten de intense følelsene. Jeg opplever nå hvor forflatet jeg er følelsesmessig.

Det er kanskje best for mine barn at jeg er sånn som jeg er nå. Kanskje det i det lange løp er best for meg også. Men jeg er lei meg fordi de store følelsene nå er satt et lokk på.

Går det an å forelske seg i min tilstand? Kan jeg gjøre noe selv for å føle mer? Min tilstand er nå behagelig ja, men litt zombi. Sørgelige greier.

Skrevet

Jeg kjenner også på akkurat samme problemstilling.

Med medisiner har jeg ikke angst, kjenner meg sånn sett bra, men kan føle meg slapp og litt initiativløs og føler en del mindre enn ellers. 

Det er noe med det at "gresset er grønnere på den andre siden" - på medisiner savner man følelser og uten medisiner savner man ro. Man tror alltid at man hadde det bedre før, hvilket nok er grunnen til at enkelte tukler med medisinene sine uten legens samtykke.

Rent objektivt sett tror jeg at det er langt bedre med medisiner både for deg og meg. Men enig med deg, alt har en pris.

Skrevet

Leste nettopp en snutt av Jan Olaf Ellefsen (vet da søren hvem det er) hvor han påstår at medisiner burde vært bannlyst. At mennesker bare er fortvilede og redde og trenger noen å snakke med. Er det lett for en som ikke er psyk å påstå dette? Eller er det sant? Jeg for min del har prøvd indianerhealing og annen healing (hvor profeten proklamerte at jeg hadde vært prostituert i forrige liv), psykolog, nlp, reiki, Jesus og gud vet hva uten at det har hjulpet. Betyr ikke dette noe?

Skrevet

Jeg er ikke zombie. Litium and abilify anbefales

Litimum er ikke noen medisin for meg. Er abilify et ap?

Skrevet

Leste nettopp en snutt av Jan Olaf Ellefsen (vet da søren hvem det er) hvor han påstår at medisiner burde vært bannlyst. At mennesker bare er fortvilede og redde og trenger noen å snakke med. Er det lett for en som ikke er psyk å påstå dette? Eller er det sant? Jeg for min del har prøvd indianerhealing og annen healing (hvor profeten proklamerte at jeg hadde vært prostituert i forrige liv), psykolog, nlp, reiki, Jesus og gud vet hva uten at det har hjulpet. Betyr ikke dette noe?

Vel..

Jeg heller mot å tro at en del psykiske lidelser er hjerneorganiske feil/skader som ikke helbredes uten medisiner. Du er ikke bipolar fordi du er fortvilet og redd, du er det fordi du mangler en signalsubstans i nervesystemet. Den må nesten rettes opp med medisiner.

Skrevet

Det gjelder nok for noen. Men det er mange lidelser som krever medisiner.

Anonymous poster hash: 05501...dca

Skrevet

Litimum er ikke noen medisin for meg. Er abilify et ap?

Hvorfor? Ja

Skrevet

Hvorfor? Ja

Ang litium: Jeg ble dårlig av det. Kvalm. Total forflatning av følelseslivet. Tørst hele tiden.

Går og legger meg. God natt!

Skrevet

Ang litium: Jeg ble dårlig av det. Kvalm. Total forflatning av følelseslivet. Tørst hele tiden.

Går og legger meg. God natt!

Jeg er mye tørst ja. God natt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...