Gå til innhold

Å være så nervøs at du virker " teit"--

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor du fikk det så vanskelig i går kveld. Kanskje handler det om at du endelig skulle treffe broren din som kanskje er den du er tryggest på i hele verden, og når han så ikke er tilstedeværende for deg, så blir skuffelsen for stor å bære for deg?

Jeg tenker ikke at du er slem eller at du "er sånn", jeg tenker at du er fryktelig sliten etter å ha slitt følelsesmessig veldig lenge.

Når man surrer seg bort i tanker om selvmord, så tror jeg at noe av den mest effektive motmedisinen er å fokusere på hvordan det evt. vil ramme uskyldige. Du ønsker å fortsette å være en mor for dine barn, de trenger deg.

Nå er det en ny dag og nye muligheter.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

14

• XbellaX

3

• AnonymBruker

3

• Pallida

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Gargamel
Skrevet

Ok. Jeg skal ikke nekte for at du dummet deg ut når du kranglet med kjæresten til broren din, uansett om hun også hadde skyld. Skulle nok advart mot kombinasjonen av alkohol og innestengte følelser.

Samtidig er ikke dette verdens undergang, og selvmordstanker pga en dum krangel er helt ute av proporsjon.

Det beste er om du klarer å snakke med henne og skvære opp fort. Eventuelt ta det via mannen din. Kanskje hun ikke er tilsnakkelig, men da er ballen i alle fall hos henne. Du er jo ekstremt mentalt sliten, og det bør hun og broren din ta høyde for.

Skrevet

Det var trist at du kræsjet, du som hadde gledet deg til en koselig helg. Håper du slapper av i dag, og at du i fremtiden holder deg unna alkohol. Det er aldri lurt å blande alkohol inn når en sliter psykisk.

Skrevet

Bedt om unnskyldning og beklaget DÅRLiG oppførsel. Grusom følelse i kropp og sjel , driver visst og lever opp til min diagnostikk el no.. Tror dette kan bringe meg mot strupet, men skånet barna enn så lenge

Skrevet

Fortjener ikke å ha det godt lenger

Joda, det gjør du. Du er et godt menneske, som akkurat nå har det veldig vondt. At du allerede har tatt ansvar og bedt om unnskyldning for din atferd i går, vitner om hva som bor i deg. Vi gjør alle feil, og du er under sterkt press om dagen. Prøv å gi deg selv litt omsorg, det fortjener du. 

Skrevet

Det kommer nok an på hvordan du ser det. Ødelegger jeg sndres liv så er vel ting lite vits. Det var destruktivt i går og jeg har kjent m drevet inn i destruktive tanker lenge. Jeg gikk m en vemmelig følelse i går- ventet på et helvete . Det stemte og jeg hadde selv regien

Skrevet

Jo da, selv de som gjør gedigne tabber en lørdagskveld fortjener nye muligheter. Prøv om du kan se på det som skjedde med litt galgenhumoristiske øyne (det er neppe lett, men du har ikke så mange bedre alternativer) - og vær glad for at det nå er en ny uke.

Midt opp i hvor ille dette ble, så tenker jeg det var greit at familien din fikk et tydeligere bilde av hvor presset du er psykisk og hvor sliten du er av å ha det så vanskelig.

Gjest Gargamel
Skrevet

Bedt om unnskyldning og beklaget DÅRLiG oppførsel. Grusom følelse i kropp og sjel , driver visst og lever opp til min diagnostikk el no.. Tror dette kan bringe meg mot strupet, men skånet barna enn så lenge

Flott at du er voksen og modig nok til å rydde opp. Det er aldri så ille at det ikke kan håndteres på en god måte.

Gjest Gargamel
Skrevet

Barna dine fortjener at du har det bra.

Skrevet

Det er aldri så ille at det ikke kan håndteres på en god måte.

Jeg likte den formuleringen. Kan kanskje ikke kalles et ordtak ennå, men synes det bør bli det;-)

Skrevet

Det kommer nok an på hvordan du ser det. Ødelegger jeg sndres liv så er vel ting lite vits. Det var destruktivt i går og jeg har kjent m drevet inn i destruktive tanker lenge. Jeg gikk m en vemmelig følelse i går- ventet på et helvete . Det stemte og jeg hadde selv regien

Det er vondt når egen smerte fører til oppførsel som sårer andre. Det er likevel ikke ensbetydende med at du er et dårlig menneske. Trolig er du den av de involverte som har det aller verst.

-og kanskje var det en byll det gikk hull på, som måtte og skulle sprekke? Jeg vet ikke, men det virker som det er lite rom for følelser i din familie, og da bygger ting seg gjerne opp, til det ikke går lenger.

Skrevet

Intet kan unnskylde min oppførsel i går. Den var svært dårlig og destrukyiv

Gjest Gargamel
Skrevet

Intet kan unnskylde min oppførsel i går. Den var svært dårlig og destrukyiv

Jeg skal ikke krangle imot deg på det punktet, men du har sagt unnskyld og får komme deg på beina igjen :-)

Skrevet (endret)

Jeg skal ikke krangle imot deg på det punktet, men du har sagt unnskyld og får komme deg på beina igjen :-)

du tror kanskje j vil krangle. ??Alkohol var nok medvirkende årsak dessverre. Skulle gjerne hudflettet meg selv for å skru tida tilbake . Endret av En namnlaus
Skrevet

du tror kanskje j vil krangle. ??Alkohol var nok medvirkende årsak dessverre. Skulle gjerne hudflettet meg selv for å skru tida tilbake .

Du ønsket kanskje å krangle der og da, men tydeligvis ikke nå lenger. Så da blir det kanskje litt for generelt å si at du vil krangle?

Jeg tenker litt at når man har gjort dumme ting, så må man ikke tillate seg å forverre det hele ved å grave seg alt for mye ned i elendigheten. Bedre å lære av det som skjedde og fokusere fremover. Du trenger sikkert å både sove i natt og bruke morgendagen til å stabilisere deg selv slik at du er klar for jobb på tirsdag.

Skrevet

Vel. Jeg hadde bestemt meg på forhånd for å unngå å snakke om en litt betent sak mellom meg og min bror kjæreste. Følte imidlertid hun var spydig mot meg på en skjult måte , hun vet mine svake punkt veldig godt. Dette ble jeg provosert av tror jeg.. Det brast og jeg brakte " saken " på bane.. Merket at jeg var litt for ut av meg til å være saklig, gikk derfor på do. Min søster kom etter og vi var eninge om at jeg gikk for langt i den konkrete saken. Hun har imidlertid tidl sagt hun var overrasket og syntes min brors kjæreste sendte meg en veldig negativ melding. Jeg gikk tilbake og sa at jeg trodde jeg gikk for langt i min utalelse og ville unnskylde dette. Spurte samtidig om hun kunne unnskylde seg , så kunne vi legge ting bak oss. Det var ikke snakk om. Da brast det. Min bror koste seg ute m en sig sammen m min ektefelle ( de er heldigvis gode venner) og de fikk ikke m seg scenariet v bordet. Både jeh og bror s kjæreste fløy på dør etter opprinnet. I dag beklaget hun hvis hun hadde såret meg, men det var såkalt ikke ment slik. Jeg har bedt om unnskyldning som sagt - men tenker jeg har bidratt til å gjøre m selv til syndebukk og st vår relasjon er nokså betent nå. Bror sagt han er glad i meg og at nå får vi være ferdig m det.

Skrevet

Å be også en annen om å unnskylde seg, synes jeg er lite lurt. Jeg forbinder slikt litt med ting vi sier til barn som er uvenner; voksne mener jeg selv må ta initiativ dersom de ønsker å be om unnskyldning.

Skrevet

Å be også en annen om å unnskylde seg, synes jeg er lite lurt. Jeg forbinder slikt litt med ting vi sier til barn som er uvenner; voksne mener jeg selv må ta initiativ dersom de ønsker å be om unnskyldning.

nå vet vel ikke du helt hva jeg ønsket hennes unnskyldning for.. Men jeg burde selvfølgelig sikkert latt det vært opp til henne uten å stille nærsagt et " ultimatum" for vår videre fremtid. Jeg var mer spydig enn jeg trodde jeg var i stand til. Kjenner selvforakt .
Skrevet

nå vet vel ikke du helt hva jeg ønsket hennes unnskyldning for.. Men jeg burde selvfølgelig sikkert latt det vært opp til henne uten å stille nærsagt et " ultimatum" for vår videre fremtid. Jeg var mer spydig enn jeg trodde jeg var i stand til. Kjenner selvforakt .

Det kan veldig godt hende at hun burde ha bedt deg om unnskyldning, det er ikke det jeg mente å si noe om. Jeg tror bare ikke det fungerer å kreve unnskyldninger fra andre, de unnskyldningene som evt. ytres etter slike krav tenker jeg ofte ikke vil være ektefølt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...