AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har depresjon med noe angst relatert til depresjonen. Hvilke AD er best da? Synes det virker skummelt å begynne å bruke medisin, men hvis det kan øke livsgleden kan det kanskje være lurt å prøve?Anonymous poster hash: 1ae62...42d 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Av de to ville jeg valgt Efexor, dersom angst også er en del av sykdomsbildet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Ja, går vel litt under generell angst, men i hovedsak sliter jeg med depresjon. Uten noe grunn, men det har vel bare blitt slik. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 1ae62...42d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Er det forresten mye bivirkninger på Efexor? Legen pratet om 75 mg til å begynne med, det er vel bare en liten dose?Anonymous poster hash: 1ae62...42d 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Er det forresten mye bivirkninger på Efexor? Legen pratet om 75 mg til å begynne med, det er vel bare en liten dose?Anonymous poster hash: 1ae62...42d Jeg var mest plaget med munntørrhet og forsinket ejakulasjon. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Hva med en kombinasjon av disse to? Det trenger vel ikke være enten det ene eller det andre? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Hva med en kombinasjon av disse to? Det trenger vel ikke være enten det ene eller det andre? Jeg vet ikke om jeg vil begynne i det hele tatt, så begge to ønsker jeg hvertfall ikke!! Ser bare at Wellbutrin har blitt nevnt så mange ganger inne her, men har ikke hørt så mye om Efexor. Moderat depresjon kan vel kureres uten noe AD også. Men er så DRITT lei av å gå til psykolog å prate om hvorfor ting har blitt slik osv osv, føler absolutt ikke ting blir bedre med å prate. Anonymous poster hash: 1ae62...42d 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2014 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg vet ikke om jeg vil begynne i det hele tatt, så begge to ønsker jeg hvertfall ikke!! Ser bare at Wellbutrin har blitt nevnt så mange ganger inne her, men har ikke hørt så mye om Efexor. Moderat depresjon kan vel kureres uten noe AD også. Men er så DRITT lei av å gå til psykolog å prate om hvorfor ting har blitt slik osv osv, føler absolutt ikke ting blir bedre med å prate. Anonymous poster hash: 1ae62...42d Har du snakket med lege om dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Har du snakket med lege om dette? Ja :-) Derfor han ønsker at jeg begynner med en liten dose AD. Men jeg synes medisiner er skummelt. Står jo så mye om bivirkninger, og negative utfall med bruk av medisiner. Anonymous poster hash: 1ae62...42d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg vet ikke om jeg vil begynne i det hele tatt, så begge to ønsker jeg hvertfall ikke!! Ser bare at Wellbutrin har blitt nevnt så mange ganger inne her, men har ikke hørt så mye om Efexor. Moderat depresjon kan vel kureres uten noe AD også. Men er så DRITT lei av å gå til psykolog å prate om hvorfor ting har blitt slik osv osv, føler absolutt ikke ting blir bedre med å prate.Anonymous poster hash: 1ae62...42d Hvis du ikke har blitt kurert av psykoterapi, hvordan tenker du deg da at du skal bli frisk uten antidepressiva? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Hvis du ikke har blitt kurert av psykoterapi, hvordan tenker du deg da at du skal bli frisk uten antidepressiva? Greit nok, jeg tar det til etterretning. :-) Men hovedspørsmålet mitt var om jeg burde begynne på Wellbutrin eller Efexor, og om noen hadde noe råd jamfør de medisinene.Anonymous poster hash: 1ae62...42d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg synes du skal starte med Efexor. Etter en uke på 75 mg bør du øke til 150 mg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.