Gå til innhold

Efexor vs. Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har depresjon med noe angst relatert til depresjonen. Hvilke AD er best da? Synes det virker skummelt å begynne å bruke medisin, men hvis det kan øke livsgleden kan det kanskje være lurt å prøve?

Anonymous poster hash: 1ae62...42d

YoplaitDouble
Skrevet

Av de to ville jeg valgt Efexor, dersom angst også er en del av sykdomsbildet.

Skrevet

Ja, går vel litt under generell angst, men i hovedsak sliter jeg med depresjon. Uten noe grunn, men det har vel bare blitt slik. Tusen takk for svar :)

Skrevet

Er det forresten mye bivirkninger på Efexor? Legen pratet om 75 mg til å begynne med, det er vel bare en liten dose?

YoplaitDouble
Skrevet

Er det forresten mye bivirkninger på Efexor? Legen pratet om 75 mg til å begynne med, det er vel bare en liten dose?

Jeg var mest plaget med munntørrhet og forsinket ejakulasjon.

Skrevet

Hva med en kombinasjon av disse to? Det trenger vel ikke være enten det ene eller det andre?

Skrevet

Hva med en kombinasjon av disse to? Det trenger vel ikke være enten det ene eller det andre?

Jeg vet ikke om jeg vil begynne i det hele tatt, så begge to ønsker jeg hvertfall ikke!! :) Ser bare at Wellbutrin har blitt nevnt så mange ganger inne her, men har ikke hørt så mye om Efexor.

Moderat depresjon kan vel kureres uten noe AD også. Men er så DRITT lei av å gå til psykolog å prate om hvorfor ting har blitt slik osv osv, føler absolutt ikke ting blir bedre med å prate.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg vil begynne i det hele tatt, så begge to ønsker jeg hvertfall ikke!! :) Ser bare at Wellbutrin har blitt nevnt så mange ganger inne her, men har ikke hørt så mye om Efexor.

Moderat depresjon kan vel kureres uten noe AD også. Men er så DRITT lei av å gå til psykolog å prate om hvorfor ting har blitt slik osv osv, føler absolutt ikke ting blir bedre med å prate.

Har du snakket med lege om dette?

Skrevet

Har du snakket med lege om dette?

Ja :-) Derfor han ønsker at jeg begynner med en liten dose AD. Men jeg synes medisiner er skummelt. Står jo så mye om bivirkninger, og negative utfall med bruk av medisiner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du ikke har blitt kurert av psykoterapi, hvordan tenker du deg da at du skal bli frisk uten antidepressiva?

Skrevet

Hvis du ikke har blitt kurert av psykoterapi, hvordan tenker du deg da at du skal bli frisk uten antidepressiva?

Greit nok, jeg tar det til etterretning. :-) Men hovedspørsmålet mitt var om jeg burde begynne på Wellbutrin eller Efexor, og om noen hadde noe råd jamfør de medisinene.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal starte med Efexor. Etter en uke på 75 mg bør du øke til 150 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...