Gå til innhold

Ikke møtt - ikke beskjed blir dobbelt så dyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes kanskje det var, litt dyrt for første gangs forglemmelse, men kansje etter andre? Mye penger for folk med dårlig råd, å glemme kan skje alle.

Selv har jeg aldri glemt en time.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

17

• AnonymBruker

13

• XbellaX

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helseministeren foreslår å doble prisen fra 320 til 640 kroner.Jeg støtter forslaget. Såpass solidaritet som å ringe eller sende en sms når en er forhindret fra å møte må en kunne forlange.

Hva hvis en bli akutt syn samme dag og ikkekan få gitt beskjed min 24 timer på forhånd?

Anonymous poster hash: 96b64...7e7

Skrevet

Synes kanskje det var, litt dyrt for første gangs forglemmelse, men kansje etter andre? Mye penger for folk med dårlig råd, å glemme kan skje alle.

Man glemmer ikke slikt.

Skrevet

Selvfølgelig kan man glemme, vis man feks går l behandling i to -tre år så kan det jo skje.

Selv legger jeg inn påminnelse på telefonen med en gang jeg får ny time, vis ikke jeg hadde gjort det så hadde jeg glemt timen støtt og stadig.

Mitt Dps har begynt med sms varsling om time , det er jo en fin måte å få glemsome pasienter til å komme til time.

Skrevet

Helseministeren foreslår å doble prisen fra 320 til 640 kroner.

Jeg støtter forslaget. Såpass solidaritet som å ringe eller sende en sms når en er forhindret fra å møte må en kunne forlange.

Ja, enig. Dette er et problem i helsevesenet generelt. Timene som blir avlyst uten å gitt beskjed kunne blitt gitt til andre som trengte timen... i stedet hoper ventelistene seg opp pga folk som uteblir fra timen. Enkelte timer har man kanskje leid inn folk som må få sin timesbetaling - så her taper helsevesenet store penger. Det er på tide at hvermannsen tar litt ansvar selv og ikke bare tenker på seg selv. Det er faktisk ikke bare deg deg går utover at du ikke møter til timen!

Skrevet

Selvfølgelig kan man glemme, vis man feks går l behandling i to -tre år så kan det jo skje.

Selv legger jeg inn påminnelse på telefonen med en gang jeg får ny time, vis ikke jeg hadde gjort det så hadde jeg glemt timen støtt og stadig.

Mitt Dps har begynt med sms varsling om time , det er jo en fin måte å få glemsome pasienter til å komme til time.

Man glemmer ikkke hvis man gjør slik som du gjør.

Skrevet

Ja, enig. Dette er et problem i helsevesenet generelt. Timene som blir avlyst uten å gitt beskjed kunne blitt gitt til andre som trengte timen... i stedet hoper ventelistene seg opp pga folk som uteblir fra timen. Enkelte timer har man kanskje leid inn folk som må få sin timesbetaling - så her taper helsevesenet store penger. Det er på tide at hvermannsen tar litt ansvar selv og ikke bare tenker på seg selv. Det er faktisk ikke bare deg deg går utover at du ikke møter til timen!

Dette har jeg også tenkt på - i flere år.

Det er, for å si det hardt hardt, egoistsk når man setter det i et skikt lys.

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på - i flere år.

Det er, for å si det hardt hardt, egoistsk når man setter det i et skikt lys.

Men forslaget stafferbare folk med dårlig råd. For en millionær har ikke et par hundrelapeer metnoen betydnibg.

Skrevet (endret)

Men forslaget stafferbare folk med dårlig råd. For en millionær har ikke et par hundrelapeer metnoen betydnibg.Anonymous poster hash: 96b64...7e7

Ser den, men da bør vel også terskelen for å gi beskjed bli lavere, hvis man har dårlig råd?

Vi må ta ansvar for oss og andre. Ofte tenker jeg på hvor heldig vi faktisk er som ikke trenger å betale hele regninga selv. Tenk deg å utebli fra en tannlegetime da.. Det blir sttaks 3 ganger dyrere (eller mer) om en lar være å gi beskjed. Lar vi være å gi beskjed da også?

Endret av hww
Skrevet

Jeg har min telefon sperret for utgående meldinger og ringing.

Jeg får ikke gitt beskjed til de jeg har avtale med da de ikke bruker epost. Avtalene blir gjort fra time til time.

Det er ikke bare bare å få lånt en telefon for å få sagt ifra 24 timer før avtalen.

Men nå er jeg så heldig at jeg får ikke bestilt legetimer, avlyst sykehusavtaler og sånt. kanskje likegreit pga sperret telefon.

SÅ hvis alle hadde brukt email hadde ting vært enklere for oss som ikke har telefon også. det koster ikke mange minuttene å sjekke emailen på morgenen.

Nå kommer sikkert noen til å kommentere;

Men råd til Internet har du, burde prioritert å ha telefonen oppe å gå.

Vel - til den tanken er det veldig enkelt å svare; Internet er inkludert i husleia

Anonymous poster hash: 6de87...357
Skrevet

Hvorfor det? Er det noen som tvinger deg til å ringe / sende meldinger hvis det ikke er nødvendig?

Skrevet

Jeg får ikke gitt beskjed til de jeg har avtale med da de ikke bruker epost. Avtalene blir gjort fra time til time.

Det er ikke bare bare å få lånt en telefon for å få sagt ifra 24 timer før avtalen.

Men nå er jeg så heldig at jeg får ikke bestilt legetimer, avlyst sykehusavtaler og sånt. kanskje likegreit pga sperret telefon.

SÅ hvis alle hadde brukt email hadde ting vært enklere for oss som ikke har telefon også. det koster ikke mange minuttene å sjekke emailen på morgenen.

Nå kommer sikkert noen til å kommentere;

Men råd til Internet har du, burde prioritert å ha telefonen oppe å gå.

Vel - til den tanken er det veldig enkelt å svare; Internet er inkludert i husleia

MEN jeg gir på forhånd beskjed om at mobilen er sperret og at jeg da ikke får gitt beskjed. I noen få tilfeller har jeg fått emailadresse, men den blir ikke sjekka før timen er der..og da er tid kasta bort uansett dessverre

Men hvis alle forholdene ligger til rette, synes jeg at 640 ikke er en upris for dette

Skrevet

Hvorfor det? Er det noen som tvinger deg til å ringe / sende meldinger hvis det ikke er nødvendig?

Nei, det er ingen som tvinger meg, men ubetalt mobilregning.

Jeg gir beskjed til de jeg har rundt meg ellers. Noen lar meg få låne telefonen deres til å få gitt beskjed

Skrevet

Jeg sa ikke at det var unødvendig, men.

Timene kommer per post-feks sykehuset. DPS får jeg fra time til time - den siste får jeg gitt beskjed til, har eposten til personen

Skrevet (endret)

Jeg har alltid møtt.  Men jeg er redd jeg ville fått problemer med å gi beskjed hvis jeg ble forhindret på kort varsel.  Ikke har jeg nummer å sende sms til, og legen kan ha opp til en times ventetid før jeg kommer igjennom på telefonen. Så hvis de får dette gjennom så bør de også gjøre tilgjengeligheten lettere.

Du har - i likhet med 98% av norske husstander - netttilgang og kan skype?

Endret av Kayia
Skrevet

Haha jeg må bare få lov til å betro meg dere en flause - som kunne vært ganske alvorlig om det ble brann....

Jeg var utplassert i praksisjobb et sted, men denne morgenen hadde samboeren dratt på jobb før meg.
Det var en litt rar leilighet dette, der gangen var utenfor hoveddøren (til stua) i leiligheten, så vi pleide å ha yttertøyet utenfor den døren. Denne morgenen hadde han låst døren og gått til jobb.

Så våknet jeg og skulle komme meg av gårde, men døren var låst og jeg fikk ikke dirket den opp. 
Ikke fikk jeg ringte etter hjelp heller, for mobilen og nøklene lå i jakken som var i gangen utenfor!!!!!! Ups!

Tenk om det hadde begynt å brenne? Det var ikke naboer så veldig nært her heller og de få som var rundt var på jobb. Jeg fikk i alle fall ikke kommet meg på jobb eller gitt beskjed denne morgene,

men jeg syntes det var så flaut det jeg hadde gjort - tenk å være så vimsete å bli låst inne....

Samboere min sa jeg kunne ringt han på jobben og bedt han komme hjem å låse opp... eh, mobilen var i lomma på jakk! 
Så på jobb sa jeg at jeg var så dårlig at jeg ikke kom meg på jobb og jeg hadde ikke nr til jobben....

En ganske dårlig unnskyldning... jeg ble tydeligvis tilgitt da, for jeg fikk fast jobb der senere hehe :) og tabben gjentok seg ikke... 

Men skrekk o gru. 

Moralen er vel - at det kan være ulike grunner til at folk ikke får gitt beskjed, som f.eks. slike tåpelige tabber som jeg gjorde. 
Men det er vel gjengangerne man skal se på, de som støtt og stadig uteblir fra timene sine (eller f.eks. jobb - vi har en slendrian på jobb som ikke alltid sier fra)... da bør man ha litt sterkere represalier så de får litt bedre moral enn det de har fra før når det gjelder slike ting. 

Anonym denne gangen hehe... jeg syns dette var så flaut at jeg ikke engang vil signere med mitt anonyme nick :D

Anonymous poster hash: 9d2de...4dd
Skrevet

Jeg er helt enig i at normalt, oppegående mennesker og de som ikke "gidder" si ifra, kan nli pålagt et slikt gebyr.

Det jeg er redd for, er at straffen rammer de svakeste i samfunnet hardest. Ser for meg eldre som ikke har nett, som ikke har lært seg å sende sms og har dårlig råd fra før ( f.eks. minstepensjonister/syke på liten uføretrygd). Redd det er en gruppe her som vil straffes hardere enn de som har nok penger fra før.

Skrevet

Du har - i likhet med 98% av norske husstander - netttilgang og kan skype?

Den forstod jeg ikke. For å bruk skype så må du ha en mottaker. Hvis ikke legen har skype og en rutine på å bruke det så vet ikke jeg hvordan jeg skal formidle noen beskjed der.

Skrevet

Den forstod jeg ikke. For å bruk skype så må du ha en mottaker. Hvis ikke legen har skype og en rutine på å bruke det så vet ikke jeg hvordan jeg skal formidle noen beskjed der.

Installer Lynk da. Lynk gir deg mulighet til å ringe til alle - også de som selv ikke har Lynk. Bruker det på jobb vi, veldig lettvint.

Skrevet

Installer Lynk da. Lynk gir deg mulighet til å ringe til alle - også de som selv ikke har Lynk. Bruker det på jobb vi, veldig lettvint.

Forstår fremdeles ikke hva du mener. Tror du de tar telefonen raskere om jeg ringer fra Lynk. Hva når jeg er på jobb?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...