Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter Skrevet 6. oktober 2014 Jeg er helt enig i at normalt, oppegående mennesker og de som ikke "gidder" si ifra, kan nli pålagt et slikt gebyr.Det jeg er redd for, er at straffen rammer de svakeste i samfunnet hardest. Ser for meg eldre som ikke har nett, som ikke har lært seg å sende sms og har dårlig råd fra før ( f.eks. minstepensjonister/syke på liten uføretrygd). Redd det er en gruppe her som vil straffes hardere enn de som har nok penger fra før.De eldre møter :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Folk gidder ikke å møte hos legen fordi de skal til Sverige for å kjøpe flesk: Tre av overlege Hults sju pasienter dukket ikke opp på venterommet til øre-nese-halsavdelingen tirsdag formiddag. Cirka fem prosent av deres pasienter mangler på venterommet, og sammen med fysioterapiavdelingen er de den avdelingen med høyest «ikke møtt»-prosent. – Det er langt fra alltid at vi mener begrunnelsen for å ikke kunne komme er god nok, sier overlege Lars Karl Hult ved samme avdeling.Han mener det er litt for mange ekstremtilfeller.– Noen ringer og sier de skal til frisøren eller handle i Sverige og vil endre timen, sier han. http://www.moss-avis.no/nyheter/4-150-ostfoldinger-motte-ikke-til-time-1.7993224 Anonymous poster hash: 96b64...7e7 0 Siter
Health Freak Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Skulle nesten tro det var tidsfordriv å få behandling. 0 Siter
Nycora Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 De eldre møter :-) De eldste jan også bli syke! Håper det er lov for leger og behandlere å bruke litt skjønn her? Det finnes jo mennesker med kognitiv svikt også, både innenfor psykiatrien og ellers...Synes ikke det er rett å straffe slike mennesker med straffegebyr. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.