Gå til innhold

sperring av journal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt min behandler om å få sperrret min journal på DPS, grunnen til det er at jeg kjenner privat noen som jobber på psykose posten der jeg er innlagt ganske ofte på brukerstyrt plass.

Jeg ønsker også å sperre slik at familien ikke kan få opplysninger om meg nå eller etter min død.Da det står mye i min journal som jeg ikke ønsker at de skal vite.

Jeg har fra før sperret journalen hos fastlegen, det gikk helt greit.

Men nå er jeg innkalt til møte med behandler og en psykolog fra psykose teamet denne uken, angående dette.

Så nå begynner jeg å lure på om det ikke blir så lett for meg å få sperret journalen på Dps.

Jeg har diagnosen schizofreni ,blir vel oppfattet som noe psykotisk alltid eller innimellom, ikke vet jeg. Ingen sykdom innsikt og deprimert av en eller annen grad.

Så mitt spørsmål er han de på grunn av dette nekte meg å sperre journalen?

NHD eller andre, noen som har erfaring?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, de kan ikke nekte deg det.

Men jeg har et alternativt forslag:

Det med sperring etter din død får du de til å journalføre. Det er intet problem.

Generell sperring er problematisk om en ikke har blitt helt frisk og har vært det lenge. Det betyr at når du kommer inn akutt, har en ikke tilgang til dine helseopplysninger. Det kan i verste fall være farlig.

Be heller om utskrift av hvem som har lest journalen din med visse mellomrom.

Skrevet

Takk for svaret:) da gjør jeg det på den måten du foreslår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...