Gå til innhold

AD/HD ikke noen diagnose?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

At du ferdes på slike tullesider får være din sak, men vennligst hold dette unna DOL.

Skrevet

At du ferdes på slike tullesider får være din sak, men vennligst hold dette unna DOL.

Herregud! Trodde han var en seriøs forsker!!! Og det må gå an å ha andre meninger enn deg! :angry:

Min sønn hadde AD/HD diagnose i flere år som liten, men hadde det sletts IKKE! Skjerp deg! Psykiatrien KAN ta feil de også!

Skrevet

Herregud! Trodde han var en seriøs forsker!!! 

Hvor står det han er en seriøs forsker? Tror du en seriøs forsker ville skrevet på en slik tulleside?

Anonymous poster hash: 5190a...500

Skrevet

At noen kan få feil diagnose er dessverre et faktum. Det har skjedd og vil dessverre skje igjen.

Å hevde at ADHD ikke finnes er derimot reinspikka tull.

Skrevet

Hvor står det han er en seriøs forsker? Tror du en seriøs forsker ville skrevet på en slik tulleside?

Anonymous poster hash: 5190a...500

Hvordan i Helvete kunne jeg vite om det var en "tulleside"? Drit i det da!!!!

Skrevet

At noen kan få feil diagnose er dessverre et faktum. Det har skjedd og vil dessverre skje igjen.

Å hevde at ADHD ikke finnes er derimot reinspikka tull.

Var ikke jeg som skrev artikkelen! Men jeg tror altfor mange får diagnosen, folk som egentlig ikke har den.

Ja folk vil få feil diagnoser of feilmedisinerest! Og det er en skam at barn blir det, det ødelegger barndommen det. Men enkelte kan bare ture frem!

Skrevet

Å lese kritisk.

Hvis noen hevder at en etablert diagnose ikke finnes, bør en tenke seg om både to og tre ganger før en går på limpinnen.

Skrevet

Å lese kritisk.

Hvis noen hevder at en etablert diagnose ikke finnes, bør en tenke seg om både to og tre ganger før en går på limpinnen.

Dessverre er noen mer godtroende enn andre. Jeg trodde på ekspertene da min sønn var liten, burde heller hørt på min egen intuisjon. Det er jo lett å forstå.

Skrevet

"Leger mot systemet" er en fin serie som hjelper mennesker som ikke har fått den hjelp de trenger i systemet. I denne episoden hjelper legen en mann som ikke har fått noen ADHD uttredelse. Helt utrolig at det går an.

http://tv.nrk.no/serie/legen-mot-systemet/KOID31000314/sesong-1/episode-3

Blir bare oppgitt for folk skal ikke tenke selv, kun tro på det som blir fortalt. Hvem vet hvem som har rett? Ofte stemmer jo ikke det som blir fortalt og innlært, så da må man jo ty til noe annet...andre. Seg selv til og med, kanskje man finner noen svar der?

Skrevet (endret)

NHD. Trodde ikke at bare ADHD kunne virke så voldsomt utad, og at systemet må ha sett at noe er galt med denne mannen som blir omtalt i filmen ? Men kanskje som jeg kan tro, og som kanskje de i systemet kunne tro, som ikke ga han noe ADHD diagnose, at han kunne hanoe annet som en PF forstyrrelse, siden han manglet sperringer, eller bremseklosser i mange situasjoner. Men hvorfor kunne de ikke da gi han en annen diagnose en ADHD ? Hvorfor skulle de evt. skjule andre diagnoser ?

Endret av FGT
Skrevet

NHD. Trodde ikke at bare ADHD kunne virke så voldsomt utad, og at systemet må ha sett at noe er galt med denne mannen som blir omtalt i filmen ? Men kanskje som jeg kan tro, og som kanskje de i systemet kunne tro, som ikke ga han noe ADHD diagnose, at han kunne hanoe annet som en PF forstyrrelse, siden han manglet sperringer, eller bremseklosser i mange situasjoner. Men hvorfor kunne de ikke da gi han en annen diagnose en ADHD ? Hvorfor skulle de evt. skjule andre diagnoser ?

Det vet ikke NHD dessverre.

Skrevet

Var ikke meningen å være frekk i denne tråden hvis jeg var det, blir bare oppgitt og det må være lov å tenke utenfor boksen. Såg ikke at det var en useriøs side, så beklager.

Skrevet

Ok :-)

Skrevet

Var ikke meningen å være frekk i denne tråden hvis jeg var det, blir bare oppgitt og det må være lov å tenke utenfor boksen. Såg ikke at det var en useriøs side, så beklager.

Hei

Man bør være fornuftig kritisk til diagnosen ADHD

Mange av barna som har gått på medisiner får rusproblemer

Jeg har inntrykk av at det er MYE tilfeldigheter:-(

Å diagnostisere autisme burde være litt mer håndgripelig, men selv det er for mye for de fleste, de roter seg inn i hva pasienter mener de burde ha???

I Norge er det bedre, i mange land, England USA og Australia har snart 20% av de som oppsøker psykiatrien autisme:-(

Men dette er ikke vanlig for lnd som Skandinavia, Tyskland m.fl, det er en ukultur, der introverthet og psykiske nedstemthet for enkelte høre bedre ut om det får navnet Autisme

Skrevet

Av barn med ADHD er det bare halvparten så mange som utvikler rusproblemer blant de som medisineres sammenlignet med dem som ikke medisineres.

Skrevet

Hei

Man bør være fornuftig kritisk til diagnosen ADHD

Mange av barna som har gått på medisiner får rusproblemer

Jeg har inntrykk av at det er MYE tilfeldigheter:-(

Å diagnostisere autisme burde være litt mer håndgripelig, men selv det er for mye for de fleste, de roter seg inn i hva pasienter mener de burde ha???

I Norge er det bedre, i mange land, England USA og Australia har snart 20% av de som oppsøker psykiatrien autisme:-(

Men dette er ikke vanlig for lnd som Skandinavia, Tyskland m.fl, det er en ukultur, der introverthet og psykiske nedstemthet for enkelte høre bedre ut om det får navnet Autisme

Man må vel være fornuftig kritisk når det gjelder alle diagnoser, de som utreder må vite hva de holder på med. Min sønn hadde jo symptomer på ad/hd ,men det var jo også symptomer på asperger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...