Gå til innhold

Kognitiv terapi i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

jo, det finnes. men det jeg vet om er innenfor BUP, barne- og ungdomspsykiatri.

Trondheim er stedet for kognitiv terapi i Norge.

Professor Tore Stiles (psykolog) er nok den fremste "kognitiv-person" i landet. I hans fotspor har det kommet mange dyktige terapeuter.

Sammen med vår avdeling på Innherred, tror jeg vi i Trøndelag har den tetteste forekomst av topputdannede kognitivterapeuter i forhold til folketallet noe sted i verden.

Om du vil, kan jeg skrive en liste over dem når jeg kommer på jobben.

Professor Tore Stiles (psykolog) er nok den fremste "kognitiv-person" i landet. I hans fotspor har det kommet mange dyktige terapeuter.

Sammen med vår avdeling på Innherred, tror jeg vi i Trøndelag har den tetteste forekomst av topputdannede kognitivterapeuter i forhold til folketallet noe sted i verden.

jeg lurer også på dette med kognitiv terapi i trondheim. vil derfor svært gjerne se den listen :o)

Gjest Berthine

NHD skrev:

"Om du vil, kan jeg skrive en liste over dem når

jeg kommer på jobben."

Det vil jeg veldig gjerne. I alle fall om de driver kognitiv adferdsterapi og også eksponeringsterapi. (De er tenkt for sosial fobi og jeg vet av erfaring at det fungerte utmerket sist)

Og om det ikke er for mye jobb gjerne merke ut hvem som har statsstøtte?

Gjest Berthine

NHD skrev:

"Om du vil, kan jeg skrive en liste over dem når

jeg kommer på jobben."

Det vil jeg veldig gjerne. I alle fall om de driver kognitiv adferdsterapi og også eksponeringsterapi. (De er tenkt for sosial fobi og jeg vet av erfaring at det fungerte utmerket sist)

Og om det ikke er for mye jobb gjerne merke ut hvem som har statsstøtte?

De er tenkt for sosial fobi _og_ depresjon. Men depresjonen kommer jo som en følge av angsten. Jeg tror ikke jeg blir kvitt angsten av å gjøre noe med depresjonen, men tror jeg blir kvitt depresjonen ved å gjøre noe med angsten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...