Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Ved flere psykiske lidelser er det et symptom eller et ekstra problem at en ber om forsikringer.Det kan være hypokonderen som går til legen for å forsikre seg om at hen ikke har hjertesykdom - i dag.Men de kan også være av typen: "Da du sa spade, mente du da spade?"Fordi jeg ønsker å avvenne folk med dette symptomet, svarer jeg sjelden på slike spørsmål, men også fordi jeg mener det er unødvendig innsats fra min side. Generelt mener jeg det jeg skriver, og jeg har ikke tenkt å bekrefte at jeg med spade mente spade. 0 Siter
ISW Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Er du helt sikker på at jeg ikke er hjertesyk eller suicidal? :-) Jeg spøker. Vet at jeg har vært en av verstingene på dette, både her og i RL. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Liker. Bl.a. fordi forsikring ofte ikke hjelper, men bare trigger nye spørsmål og ting å gruble på. 0 Siter
Health Freak Skrevet 6. oktober 2014 Skrevet 6. oktober 2014 Men de kan også være av typen: "Da du sa spade, mente du da spade?"Fordi jeg ønsker å avvenne folk med dette symptomet, svarer jeg sjelden på slike spørsmål, men også fordi jeg mener det er unødvendig innsats fra min side. Generelt mener jeg det jeg skriver, og jeg har ikke tenkt å bekrefte at jeg med spade mente spade.Tror det går mer på at de ikke helt tar svaret ditt for god fisk, og ønsker å dobbeltsjekke i tilfelle du sier noe annet på oppfølgningssvaret - da vet de jo at de ikke kan stole på det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.