Gå til innhold

Å døyve psykisk smerte med tabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du sier at fastlegen har sagt mye du ikke nødvendigvis er enig i. Synes du det er rart om han i sitt forsøk på å hjelpe deg ved andre og tredje gangs samtale kan komme med uttalelser som ikke er perfekte?

Jeg aner ikke om andre kan se at du sliter, men jeg har før diskutert dette temaet med folk med ganske omfattende vansker, og som var overbevist om at ingen kunne merke det. Når temaet ble litt nøyere undersøkt, så viste det seg at ganske mange hadde merket "noe", men at dette hadde forblitt usagt. Jeg vil tro at folk i butikken ikke kan merke at du sliter, men kanskje merket noen av kollegaene dine en slags sosial usikkerhet hos deg?

Det kan godt hende at du ikke skal diskutere terapien for mye med mange i familien din, siden de er med på en slags kollektiv "fornektelse" av at du sliter.

jeg har fått tillit til fastlege uavhengig av hva jeg Evt måtte være uenig i- dette fordi vedk alltid underbygger det han sier og tenker- samtidig dom vedk også understreker at han gjerne vil bidra til at jeg får det bedre. Det fæle m forrige terapirelasjon var at jeg følte hun så ned på meg og merkelappene flagrer løst og ledig uten særlig belegg. ( spør du meg). Jeg er sikkert vrien sol ikke blindt lat meg diagnostisere m stigmatiserende diagnoser . Det er nesten så jeg følte meg mobbet og jeg ble nærsagt det hun sa jeg var. Skummelt er det derfor å igjen legge seg under lupen. Jeg tror jeg er avhengig av å akseptere folk s faglighet for å la meg behandle- er ikke det egentlig menneskelig? Hvemvil gå til en tannlege som pålegger deg ekstra smerte. Er likevel forvirret og synes det hele er utrolig ekkelt. Fastlegen sier jeg ikke kan være sikker på at helsearb i fam sitter på sannheten- det er ok, men de kjenner meg nå kanskje litt bedre enn en psykolog. Min mor kunne for øvrig ikke begripe at jeg hadde sviktet igjen.., hun gråt nesten sv glede da hun hørte jeg kjente Glimt av inspirasjon mellom alle nerver i ny jobb. Da sa jeg til henne at jeg kun forteller henne det jeg vet hun vil høre. Ikke det jeg synes er vondest av alt- da ble hun stille. Jeg skuffer meg selv og alle betydningsfulle. Min datter skrek til meg at var det ikke fu dom skulle jobbe- den dumme angsten din:((( ja sa jeg , den er dum. Kjenner meg maktesløs og er redd ny psykolog er sint på meg . Lest om motoverføringer i terapeutisk relasjon- vedk har sikkert allerede dannet seg et negativt bilde. Jeg vet ikke om jeg klarer å motbevise det- er sånn ca i grus mentalt. Har i alle fall ikke tenkt å krangle- men tenk hvis vedk begynner å provosere..! ? Teste meg - kan jo levd opp til alle fæle diagnoser dom finnes om dagen, jeg, tror jeg. Må avtale med meg selv st jeg ikke skal la meg provosere- det er mitt valg å gå det eller ri. Mitt valg om jeh vil betro meg videre til mennesket jeg møter. Endret av En namnlaus
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

12

• stjernestøv

3

• ISW

3

• Caylee

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå at du kunne mistrives med din forrige behandler, det kan skje noen og enhver. Derimot synes jeg kverningen din rundt diagnoser er sær. Og jeg tror heller ikke at din familie ser deg på en adekvat måte, i så fall hadde de for lengst bidratt til å at du fikk adekvat behandling for dine vansker.

Den nye psykologen ønsker helt sikkert å få dette til å fungere, men det er jo også opp til deg hvor mye du henger deg opp i enkeltuttalelser og hvor mye du klarer å gi ting litt tid. Han ønsker helt sikkert ikke å provosere deg eller å få deg til å miste besinnelsen.

Skrevet

Kjenner litt indre ro. Møtt en tillitsvekkende psykolog som umiddelbart gir meg inntrykk av å både inneha faglighet , evne til å se og menneskelig varme. Han var klar- tydelig , det var godt. Sa han synes det var vanskelig å snakke med meg.. Jeg snakket ut i rommet - klarte ikke se på han. Lyst til å synke k jorden. Skam- tror det ja- så flau av meg selv.

Jeg kjente meg møtt med respekt og en innstendig interesse for min indre smerte. Kjenner meg helkokt nå- men slikt gir håp om forandring, i det minste i form av selvaksept. Husker ikke så mye hva vi snakket om , men nei og nei- jeg hører ikke stemmer. ( kun min egen kritiske Røst). Takk Frosken for all oppmuntring . Tror du psykolog leser hva jeg skriver her... Bryr meg ikke-- det er ekte tanker , men usensurerte er de. Så skumle tanker

Skrevet

Jeg har ingen tro på at psykologen skriver det du leser her inne. Psykologer har ikke tid til å fotfølge sine pasienter på nett:-)

Skrevet

Kjenner litt indre ro. Møtt en tillitsvekkende psykolog som umiddelbart gir meg inntrykk av å både inneha faglighet , evne til å se og menneskelig varme. Han var klar- tydelig , det var godt. Sa han synes det var vanskelig å snakke med meg.. Jeg snakket ut i rommet - klarte ikke se på han. Lyst til å synke k jorden. Skam- tror det ja- så flau av meg selv.

Jeg kjente meg møtt med respekt og en innstendig interesse for min indre smerte. Kjenner meg helkokt nå- men slikt gir håp om forandring, i det minste i form av selvaksept. Husker ikke så mye hva vi snakket om , men nei og nei- jeg hører ikke stemmer. ( kun min egen kritiske Røst). Takk Frosken for all oppmuntring . Tror du psykolog leser hva jeg skriver her... Bryr meg ikke-- det er ekte tanker , men usensurerte er de. Så skumle tanker

Hei!

Så fint du møtte en som var så direkte og ærlig:-)

Det lover godt!

Lykke til:-)

Skrevet

Hei!

Hva psykologer gjør vet jeg ikke, de har jo god tid.

Men psykiatere har ikke tid til å surfe på nettet mens de er på jobb.

Min psykiater vet mitt nick og om dol, hun bryr seg ikke om det, er travel :lol:

Skrevet

Hei!

Hva psykologer gjør vet jeg ikke, de har jo god tid.

Men psykiatere har ikke tid til å surfe på nettet mens de er på jobb.

Min psykiater vet mitt nick og om dol, hun bryr seg ikke om det, er travel :lol:

ja vi er jo som alle andre- sandkorn i universet. Jeg syntes det kunne virke som vedk. Hadde lest ( oppga mitt nick i mistillitserklæring, men - men. Sikkert bare innbilning ;)
Skrevet

ja vi er jo som alle andre- sandkorn i universet. Jeg syntes det kunne virke som vedk. Hadde lest ( oppga mitt nick i mistillitserklæring, men - men. Sikkert bare innbilning ;)

Hei!

Du har nok truffet en god fagperson, hold fast ved den, uansett.

Den forrige virket veik og usikker og uklar, det man trenger er jo sannhet, trygghet og direktehet.

Skrevet (endret)

Jeg har ingen tro på at psykologen skriver det du leser her inne. Psykologer har ikke tid til å fotfølge sine pasienter på nett:-)

nei, det er sikkert sant:) kjenner m så " mør" i dag- sovet så mye- tror tankene er i ferd m å klarne. Angrer meg litt på jobb slutt- ingen drepte meg .. Var bare så inderlig redd både for meg selv og at andre skulle såre meg. Burde fortsatt , hadde jo ikke såveldig mer å tape. Jeg har i hvert fall tapt økonomisk -- ingen penger fra Nav . Vil heller ikke be jobben betale meg for mine fem dager:( kanskje det blir lettere om jeg får sykemelding hos legg om et par uker.. Endret av En namnlaus
Skrevet

Hei!

Du har nok truffet en god fagperson, hold fast ved den, uansett.

Den forrige virket veik og usikker og uklar, det man trenger er jo sannhet, trygghet og direktehet.

trygghet og direktet er bra- sannheter kan heldigvis alltid diskuteres;)
Skrevet

nei, det er sikkert sant:) kjenner m så " mør" i dag- sovet så mye- tror tankene er i ferd m å klarne. Angrer meg litt på jobb slutt- ingen drepte meg .. Var bare så inderlig redd både for meg selv og at andre skulle såre meg. Burde fortsatt , hadde jo ikke såveldig mer å tape. Jeg har i hvert fall tapt økonomisk -- ingen penger fra Nav . Vil heller ikke be jobben betale meg for mine fem dager:( kanskje det blir lettere om jeg får sykemelding hos legg om et par uker..

Siden du nå har sagt fra deg vikariatet, så synes jeg du heller skal fokusere på å være en god mor for dine barn de nærmeste ukene. Prøv å vende fokuset litt vekk fra ditt eget indre.

Skrevet

Siden du nå har sagt fra deg vikariatet, så synes jeg du heller skal fokusere på å være en god mor for dine barn de nærmeste ukene. Prøv å vende fokuset litt vekk fra ditt eget indre.

det var " snilt " sagt, du har så rett. Sa til psykologen at hvorfor skulle jeg være viktig for andre barn når jeg ikke en gang orket mine egne: synes ikke alle kan jobbe m barn - slik noen tror. I følge min bror tror nav at nærsagt hvem som helst kan plasseres i barnehage .., der er det jo då hyggelig...

Det er viktig arbeid. Jeg følte ikke jeg hadde energi og mot til å møte dette viktige oppdraget og sto ikke inne for meg selv. Var også kontinuerlig engstelig ...synes det var særlig ubehagelig m halvkjente..

( prøvd meg m forslag med tur i skogen her.. Beskue høstfarger og spise i det fri.

De har visst andre planer, så da får jeg heller passe på å skape gode rammer og være til stede hjemme når de er her. Kanskje kose oss i kveld..

Jeg må prøve å holde ut og gjøre det jeg gjør ordentlig.. Ikke halvhjertet - jeg vil så inderlig gjerne.. Små ting vipper meg av pinnen og jeg " orker ikke mer". Prøve å være tilgjengelig, hjelpe min mann å rydde kaos huset.., ikke stresse ... Huff.. Så sitter jeg her og skriver nå. Godt å lufte tanker..

Strikket ferdig et plagg nå i morgentimene i alle fall.. Synes det ligger omsorg i en hjemmestrikka lue.

Tankene løper .. Jeg er visst ambivalent. Er vel ikke szisofren for det håper jeg.. ?! Hører nå min mellomste datter synger , hun har fått en oppgave.. Tror hun liker å ta ansvar selv om det også er " gørr".. Jeg har lyst til å skrive en artikkel om noe jeg brenner for- vise at jeg står for noe - vil noe - har verdier- selv om jeg kanskje tilsynelatende har sviktet uten å ha prøvd skikkelig . Min psykolog sa han trodde ikke jeg skulle satse på å bare hjelpe meg selv, det har jeg prøvd nok. ..

Skrevet

Jeg har ingen tro på at du kan hjelpe deg selv ut av dette. Nå er du i gang med behandling, så nå har du bedre rammer rundt deg enn du har hatt de siste månedene.

Bruk dagen på å rydde i huset, og kanskje kan du også lage en plan for kommende uke hvor du fokuserer på hva de rundt deg nå trenger av deg.

Skrevet

Jeg har ingen tro på at du kan hjelpe deg selv ut av dette. Nå er du i gang med behandling, så nå har du bedre rammer rundt deg enn du har hatt de siste månedene.

Bruk dagen på å rydde i huset, og kanskje kan du også lage en plan for kommende uke hvor du fokuserer på hva de rundt deg nå trenger av deg.

ja - prøver det:) og skal strikke til min skjønne minstemann .. Som står for tur. Godt å kjenne jeg kan forvente litt support - sliter faktisk m fokus- vil alt eller ingenting:( redd for å si ting -- vil ikke være syk:(
Skrevet

ja - prøver det:) og skal strikke til min skjønne minstemann .. Som står for tur. Godt å kjenne jeg kan forvente litt support - sliter faktisk m fokus- vil alt eller ingenting:( redd for å si ting -- vil ikke være syk:(

Du bør kanskje reflektere ordentlig over hva du vil med livet ditt, hvem du vil være for dine barn. Slik jeg ser det, så har du problemer i et slikt omfang at det bør kategoriseres som psykdom, og jeg synes du bør stoppe å tillate deg å bortforklare dette. Dersom du skal kunne fungere som mor, så trenger du behandling, og for å få adekvat behandling må du tåle at andre ser din psykdom.

Selv om din selvfølelse liker fryktelig dårlig tanken på at noen skal mene at noe er feil med deg, så bør du finne en mer voksen side i deg selv som tåler denne, for deg, krenkende erfaringen.

Lykke til med å skape en god helg for familien og deg selv:-)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke gjøre det. Det er veldig farlig, men det vet du sikkert. Finnes bedre måter å takle ting på.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke gjøre det. Det er veldig farlig, men det vet du sikkert. Finnes bedre måter å takle ting på.

Hyggelig å se at du fortsatt er her. Var bekymret for deg :-)

Skrevet

Hyggelig å se at du fortsatt er her. Var bekymret for deg :-)

Takk, betyr mye at du bryr deg ^^

Tok bare en laaang pause. Skulle aldri tilbake ifølge meg selv, men forandret mening.

Skrevet

Takk, betyr mye at du bryr deg ^^

Tok bare en laaang pause. Skulle aldri tilbake ifølge meg selv, men forandret mening.

Hyggelig å se deg her, håper det går bra med deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...