Gå til innhold

Stresser seg gjennom ungdomstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

ØB har møtt fem tilfeldig utvalgte tredjeklassinger ved Ski videregående skole, og stilt det enkle spørsmålet: Er du stresset? Det ble ingen avslappet halvtime.

– Jeg er stresset hele tiden. Både mine egne og andres forventninger skaper press. Det er skole, to jobber, venner og familie. Og så trener jeg hver dag. Har jeg ikke tid om ettermiddagen, så trener jeg før skolen. Jobbene har jeg valgt for å få penger til russetiden. Skolearbeidet er viktig fordi jeg har som mål å komme inn på Norges Handelshøyskole. I tillegg må jeg være tilgjengelig på mail, Facebook og It's learning. Til vanlig er jeg rolig, men blir jeg stresset nok, kjenner jeg panikken komme. Jeg er dårlig på å være dårlig i noe, og jobber veldig mye tidlig i skoleåret.

– I tillegg til skolen trener jeg fotball hver dag med Follos juniorlag, og jeg vil gjerne gjøre det bra på alle arenaer. Det er også mye stress med å være tilgjengelig på Facebook. Men jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg ser lite til familien.

– Jeg er mest stresset av alle. Det er ingen ting som heter helg eller høstferie, og det er kaos i hodet. Målet er å komme inn på medisin, og jeg må jobbe med leksene. Håndballen er det beste for å stresse ned. Jeg spiller på et sosial lag, og det gir meg en pause fra lesingen.

For Diellza Nikq hjelper det ikke med trening for å slappe av. Det er et stress å finne tid til å trene hver dag, og jeg må jobbe med fagene for å komme inn på universitetet.

http://www.oblad.no/nyheter/det-er-klart-vi-er-superstresset-1.8622551

Er det rart pilleforbruket går til himmels og stadig flere unge får psykiske problemer?

Anonymous poster hash: 8ddab...ce3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...