Gå til innhold

Psykopatforsker var selv psykopat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld på Skavland på nrk møter vi psykopatforskeren som oppdaget at han selv var psykopat, da han så bilde av sin egen hjerne.

Har registrert på forumet her at noen ser på psykopater som onde eller djevler. Kanskje kan dette møte med denne forskeren gi dem et annet inntrykk.

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• startet av

30

• FGT

22

• slabbedask

18

• AnonymBruker

11

Skrevet

Det er egentlig skremmende. Hva om jeg er psykopat, og alle problemene mine er oppspinn for å oppnå forskjellige ting?

Det i seg selv ville jo være handlingene til en ond jævel.

Men mitt inntrykk er at hans psykopati-diagnose er ganske omstridt.

Skrevet

Det er egentlig skremmende. Hva om jeg er psykopat, og alle problemene mine er oppspinn for å oppnå forskjellige ting?

dt.

Hva da? Et liv i sus og dus på navs regning?
Skrevet

Ja, og gleden over å lure folk... kanskje andre blir skadet psykisk, uten at jeg innrømmer det for meg selv...

Men dette ble jo veldig off topic da.

Skrevet

I kveld på Skavland på nrk møter vi psykopatforskeren som oppdaget at han selv var psykopat, da han så bilde av sin egen hjerne.

Har registrert på forumet her at noen ser på psykopater som onde eller djevler. Kanskje kan dette møte med denne forskeren gi dem et annet inntrykk.

Fyren har bare funnet fram til en for ham mer avansert måte å manipulere på: skaffe seg fordeler samtidig med at han gir fordeler til folk rundt seg. Det gjør ham ved å etterligne andres empati. Det er mulig ved å lære seg et sett av etiske, sosiale og kulturelle regler. Normalen blant psykopater er vilje til manipulasjon uten virkelig hensyn til andre. Og da er det viljen det går på, for de skjønner utmerket godt når de gjør noe galt. Hvor de velger annerledes enn denne psykopatforskeren, er verre å forklare.

Husk på at også denne psykopatforskeren på TV sa at man burde komme seg unna psykopater!

Anonymous poster hash: d9715...35e

Skrevet

det som er interessant her, er at mange tror at de er "normale" helt til de ser seg selv som det er.Nettopp fordi de kjenner ikke til noe en seg selv. derfor syns jeg også at Aspergere har likhetspunkter til psykopaten. Da snakker jeg ikke om handlinger , men hvordan de virker.

Skrevet (endret)

Husk på at også denne psykopatforskeren på TV sa at man burde komme seg unna psykopater!

Anonymous poster hash: d9715...35e

Ja, nettopp fordi de selv ikke er bevisst på at det er noe galt med dem. Denne psykopatforskeren trodde han var nokså "normal" helt til han studerte sin egen hjerne. En annen ting var at han hadde hatt en god oppvekst og ikke fått et galt syn på verden rundt seg. Men uansett så hadde han også lært å undertrykke sine gale inn pulser.

Så hjernen kan fortelle en ting. men hvordan de opptrer, er noe annet.

Endret av FGT
Skrevet

He he. du har mange morsomme komentarer

Skrevet

Hvordan vet du det?

Fordi jeg tenker og har kommet fram til den konklusjonen.

Skrevet

Fordi jeg tenker og har kommet fram til den konklusjonen.

Dette er ikke et svar på hvordan du vet...

Vil gjerne høre hvilke kriterier du har. ;)

Skrevet

Hvordan vet du det?

Bare se på avataren!

Skrevet

Jeg tror jeg har psykopat-hjerne, men at jeg i praksis ikke er psykopat siden jeg ikke gjør noe galt. Bortsett fra potensiell trygdesvindel og luring av DPS/NAV da, men det vet jeg jo ikke om jeg har gjort.

Men tror jeg har den type hjerne, med at man bare er styrt av prinsippet om å minimere smerte og maksimere lykke. For jeg syns å merke at sånn er jeg.

Men man vil ikke merke noe til meg i hverdagen, siden alt er stabilt rundt meg. Men hadde det vært mer som "skjedde", f.eks. en krig eller at jeg ikke hadde penger... så ville det nok tyte frem.

Skrevet

Jeg tror jeg har psykopat-hjerne, men at jeg i praksis ikke er psykopat siden jeg ikke gjør noe galt. Bortsett fra potensiell trygdesvindel og luring av DPS/NAV da, men det vet jeg jo ikke om jeg har gjort.

Er det så fett å leve på ung ufør vs være i arbeid å tjene 3 ganger så mye?

Anonymous poster hash: ffe81...80d

Skrevet

Er det så fett å leve på ung ufør vs være i arbeid å tjene 3 ganger så mye?

Anonymous poster hash: ffe81...80d

Hvor mye er det ufaglærte tjener som minimum, da? Netto utbetalt. De som f.eks. jobber på Shell.

Skrevet

Hvor mye er det ufaglærte tjener som minimum, da? Netto utbetalt. De som f.eks. jobber på Shell.

De fleste jobber ikke som ufaglært på Shell i 40 år. Og har ikke du utdannelse? Gjennomsnittlig har en i arbeid dobbelt på mye utbetalt som en ufør mener jwg å ha lest.,

Anonymous poster hash: c4d86...f4b

Skrevet

Er du ung ufør og enslig vil minste årlige ytelse være på 257 156 kroner før skatt (2,91 G).

litt overrasket over at det er så mye, og det er omtrent så mye de som blir drevet rovdrift på på shell etc får litt mindre bare

Skrevet

Er det jeg sier jo!!! Skjønner godt at folk misliker meg. Men hvordan vet dere om jeg har ung ufør eller ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...