Gå til innhold

Psykopatforsker var selv psykopat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du ung ufør og enslig vil minste årlige ytelse være på 257 156 kroner før skatt (2,91 G).

wow. Trodde det var rundt 180-190.000. Kanskje det ikke lønner seg å jobbe da.

Ellers har jeg aldri forståttt logiken med ung ufør.

Anonymous poster hash: c4d86...f4b

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• startet av

30

• FGT

22

• slabbedask

18

• AnonymBruker

11

Skrevet

Er det jeg sier jo!!! Skjønner godt at folk misliker meg. Men hvordan vet dere om jeg har ung ufør eller ikke?

Det har du selv skrevet.

Skrevet

257.156 må være for 2015, altså når det skal skattes som inntekt.

Skrevet

wow. Trodde det var rundt 180-190.000. Kanskje det ikke lønner seg å jobbe da.

Ellers har jeg aldri forståttt logiken med ung ufør.

UNg ufør gir absolutt ingen mening

garantert minsteytelse for ufør Er du enslig vil den årlige ytelsen være på 219 158 kroner før skatt (2,48 G)

garantert minsteytelse for ung ufør Er du ung ufør og enslig vil minste årlige ytelse være på 257 156 kroner før skatt (2,91 G).

Den forskjellen gir absolutt ingen mening det bør være det samme minimumsnivået for alle

Dette er etter endringen da som gjør det til inntekt som skattes normalt slik at det blir ganske sammenlignbart

https://www.nyuforetrygd.no/Forsiden/Nye+regler+for+uf%C3%B8retrygd

Skrevet

garantert minsteytelse for ufør Er du enslig vil den årlige ytelsen være på 219 158 kroner før skatt (2,48 G)

garantert minsteytelse for ung ufør Er du ung ufør og enslig vil minste årlige ytelse være på 257 156 kroner før skatt (2,91 G).

Den forskjellen gir absolutt ingen mening det bør være det samme minimumsnivået for alle

Det er jeg helt enig i.

Bare overrasket at garantert minsteytelse for ufør er såpass høyt. Er ikke minstepensjonen 164.000 i året?

Skrevet

Hvis man havnet i en alvorlig trafikkulykke i en alder av 27 år og ikke kan jobbe, havner man på minstesats. Er man så "heldig" å bli varig syk før fylte 26 år får man ung ufør og får ganske mye ekstra.  Uforståelig logikk.

Skrevet

Logikken er vel at 27-åringen normalt hadde jobbet frem til ulykken og fått pensjonspoeng.

Men jeg vet at folk som sliter rævva av seg syns det er blodig urettferdig, ser jo hvordan folk ser på meg, virker som de snakker endel om det og.

Skrevet

Logikken er vel at 27-åringen normalt hadde jobbet frem til ulykken og fått pensjonspoeng.

Får studenter pensjonspoeng?

Skrevet

Men jeg vet at folk som sliter rævva av seg syns det er blodig urettferdig, ser jo hvordan folk ser på meg, virker som de snakker endel om det og.

Tror folk har nok med seg selv.

Skrevet

Får studenter pensjonspoeng?

Nei, jeg forklarte bare hvordan "argumentasjonen" er.

Skrevet

Tror folk har nok med seg selv.

Hva betyr det? "Nok med seg selv."

Skrevet

Nei, jeg forklarte bare hvordan "argumentasjonen" er.

Mitt poeng er at systemet diskriminerer de som tar lang utdannelse. Det eneste rettferdige er at *alle*, uansett tidligere inntekt, fikk samme utbetaling fra Folketrygden.

Skrevet

Hva betyr det? "Nok med seg selv."

De er ikke så veldig opptatt av hva andre, ukjente, driver med.

Skrevet

Mitt poeng er at systemet diskriminerer de som tar lang utdannelse. Det eneste rettferdige er at *alle*, uansett tidligere inntekt, fikk samme utbetaling fra Folketrygden.

Det er jeg usikker på. Jeg selv hadde ikke fortjent "ung ufør", men hva med f.eks. de med Downs syndrom?

De er ikke så veldig opptatt av hva andre, ukjente, driver med.

Det tror jeg er feil.

Skrevet

Det er jeg usikker på. Jeg selv hadde ikke fortjent "ung ufør", men hva med f.eks. de med Downs syndrom?

Jeg syntes ingen skal ha ung ufør. Jeg syntes alle skal ha det samme.

Det tror jeg er feil.  

Siden jeg er tilbakestående når det gjelder andre mennesker, erkjenner jeg at jeg muligens kan ta feil her.

Skrevet

Siden jeg er tilbakestående når det gjelder andre mennesker, erkjenner jeg at jeg muligens kan ta feil her.

De er opptatt av meg i alle fall.

Skrevet

Her har du en grunn til at jeg er slik:

Jeg har ingen planer om å dra på skolen på mandag. Jeg skal på apotek, kjøpe en skalpell og kutte meg opp fullestendig.

Det er det eneste jeg kan gjøre.

Skrevet

Jeg har ingen planer om å dra på skolen på mandag. Jeg skal på apotek, kjøpe en skalpell og kutte meg opp fullestendig.

Og hva oppnår du med det?

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Hei Caylee,

Du vet at vi ikke aksepterer denne typen kommentarer. Dersom du skal bruke dette forumet må du følge de retningslinjer som gjelder, hvis ikke blir du utestengt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...