AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Er du ung ufør og enslig vil minste årlige ytelse være på 257 156 kroner før skatt (2,91 G). wow. Trodde det var rundt 180-190.000. Kanskje det ikke lønner seg å jobbe da. Ellers har jeg aldri forståttt logiken med ung ufør. Anonymous poster hash: c4d86...f4b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Er det jeg sier jo!!! Skjønner godt at folk misliker meg. Men hvordan vet dere om jeg har ung ufør eller ikke? Det har du selv skrevet. Anonymous poster hash: c4d86...f4b 0 Siter
startet av Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 257.156 må være for 2015, altså når det skal skattes som inntekt. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 wow. Trodde det var rundt 180-190.000. Kanskje det ikke lønner seg å jobbe da. Ellers har jeg aldri forståttt logiken med ung ufør. Anonymous poster hash: c4d86...f4b UNg ufør gir absolutt ingen mening garantert minsteytelse for ufør Er du enslig vil den årlige ytelsen være på 219 158 kroner før skatt (2,48 G) garantert minsteytelse for ung ufør Er du ung ufør og enslig vil minste årlige ytelse være på 257 156 kroner før skatt (2,91 G). Den forskjellen gir absolutt ingen mening det bør være det samme minimumsnivået for alle Dette er etter endringen da som gjør det til inntekt som skattes normalt slik at det blir ganske sammenlignbart https://www.nyuforetrygd.no/Forsiden/Nye+regler+for+uf%C3%B8retrygd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 UNg ufør gir absolutt ingen mening UNg ufør gir absolutt ingen mening garantert minsteytelse for ufør Er du enslig vil den årlige ytelsen være på 219 158 kroner før skatt (2,48 G) garantert minsteytelse for ung ufør Er du ung ufør og enslig vil minste årlige ytelse være på 257 156 kroner før skatt (2,91 G). Den forskjellen gir absolutt ingen mening det bør være det samme minimumsnivået for alle Det er jeg helt enig i. Bare overrasket at garantert minsteytelse for ufør er såpass høyt. Er ikke minstepensjonen 164.000 i året? Anonymous poster hash: c4d86...f4b 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 UNg ufør gir absolutt ingen mening Hvis man havnet i en alvorlig trafikkulykke i en alder av 27 år og ikke kan jobbe, havner man på minstesats. Er man så "heldig" å bli varig syk før fylte 26 år får man ung ufør og får ganske mye ekstra. Uforståelig logikk. 0 Siter
startet av Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Logikken er vel at 27-åringen normalt hadde jobbet frem til ulykken og fått pensjonspoeng.Men jeg vet at folk som sliter rævva av seg syns det er blodig urettferdig, ser jo hvordan folk ser på meg, virker som de snakker endel om det og. 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Logikken er vel at 27-åringen normalt hadde jobbet frem til ulykken og fått pensjonspoeng. Får studenter pensjonspoeng? 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Men jeg vet at folk som sliter rævva av seg syns det er blodig urettferdig, ser jo hvordan folk ser på meg, virker som de snakker endel om det og. Tror folk har nok med seg selv. 0 Siter
startet av Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Får studenter pensjonspoeng?Nei, jeg forklarte bare hvordan "argumentasjonen" er. 0 Siter
startet av Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Tror folk har nok med seg selv.Hva betyr det? "Nok med seg selv." 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Nei, jeg forklarte bare hvordan "argumentasjonen" er. Mitt poeng er at systemet diskriminerer de som tar lang utdannelse. Det eneste rettferdige er at *alle*, uansett tidligere inntekt, fikk samme utbetaling fra Folketrygden. 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Hva betyr det? "Nok med seg selv." De er ikke så veldig opptatt av hva andre, ukjente, driver med. 0 Siter
startet av Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Mitt poeng er at systemet diskriminerer de som tar lang utdannelse. Det eneste rettferdige er at *alle*, uansett tidligere inntekt, fikk samme utbetaling fra Folketrygden.Det er jeg usikker på. Jeg selv hadde ikke fortjent "ung ufør", men hva med f.eks. de med Downs syndrom?De er ikke så veldig opptatt av hva andre, ukjente, driver med.Det tror jeg er feil. 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Det er jeg usikker på. Jeg selv hadde ikke fortjent "ung ufør", men hva med f.eks. de med Downs syndrom? Jeg syntes ingen skal ha ung ufør. Jeg syntes alle skal ha det samme. Det tror jeg er feil. Siden jeg er tilbakestående når det gjelder andre mennesker, erkjenner jeg at jeg muligens kan ta feil her. 0 Siter
startet av Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Siden jeg er tilbakestående når det gjelder andre mennesker, erkjenner jeg at jeg muligens kan ta feil her.De er opptatt av meg i alle fall. 0 Siter
Caylee Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Her har du en grunn til at jeg er slik: Jeg har ingen planer om å dra på skolen på mandag. Jeg skal på apotek, kjøpe en skalpell og kutte meg opp fullestendig. Det er det eneste jeg kan gjøre. 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Her har du en grunn til at jeg er slik: Jeg har ingen planer om å dra på skolen på mandag. Jeg skal på apotek, kjøpe en skalpell og kutte meg opp fullestendig. Det er det eneste jeg kan gjøre. Og hva oppnår du med det? 0 Siter
startet av Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Nå fikk jeg dårlig samvittighet. 0 Siter
Gjest Admin Doktoronline Skrevet 18. oktober 2014 Skrevet 18. oktober 2014 Her har du en grunn til at jeg er slik: Jeg har ingen planer om å dra på skolen på mandag. Jeg skal på apotek, kjøpe en skalpell og kutte meg opp fullestendig. Det er det eneste jeg kan gjøre. Hei Caylee, Du vet at vi ikke aksepterer denne typen kommentarer. Dersom du skal bruke dette forumet må du følge de retningslinjer som gjelder, hvis ikke blir du utestengt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.