Gå til innhold

Psykopatforsker var selv psykopat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke dø. Jeg tør ikke. Jeg er fortvilet og alene. Så da gjør jeg en mellomting. Veldig psykopat

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• startet av

30

• FGT

22

• slabbedask

18

• AnonymBruker

11

Skrevet

Hei Caylee,

Du vet at vi ikke aksepterer denne typen kommentarer. Dersom du skal bruke dette forumet må du følge de retningslinjer som gjelder, hvis ikke blir du utestengt.

Unnskyld. Måtte bare si det. For jeg er ensom og lei meg

Skrevet

Det er folk som har kalt meg grevling. Det er rykter om at den knuser ankelen din, men det er feil, selv om den er avskyelig.

Skrevet

Unnskyld. Måtte bare si det. For jeg er ensom og lei meg

Hva tror du skulle til for å gi deg et bedre selvbilde?

Anonymous poster hash: d9715...35e

Skrevet

Mitt poeng er at systemet diskriminerer de som tar lang utdannelse. Det eneste rettferdige er at *alle*, uansett tidligere inntekt, fikk samme utbetaling fra Folketrygden.

Enig, men dekket et høyt medisinforbruk.

Skrevet

I kveld på Skavland på nrk møter vi psykopatforskeren som oppdaget at han selv var psykopat, da han så bilde av sin egen hjerne.

Har registrert på forumet her at noen ser på psykopater som onde eller djevler. Kanskje kan dette møte med denne forskeren gi dem et annet inntrykk.

Jeg så også det programmet. Jeg likte han veldig godt, veldig interessant mann. Han sa at noe ett kjennetegn er at psykopater aldri blir nervøse. Det er jo noe å merke seg.

Fikk med meg at han hadde holdt foredrag om bilpolaritet sammen med Kjell Magne Bondevik. Da tenkte jeg at kanskje Kjell M. er bipolar selv?

Skrevet

Er det ingen flere her som kan si noe om hvordan en med psykopathjerne kan være og ikke være, uten å henge seg opp i trygdeordninger ?Hvis psykopati kunne måles slik som dette innslaget på nrk viste, så skulle jeg gjerne gjøre det uten å blunke. Men den type skanning får man vel ikke utført her i gamle Norge.

Men hvis dette kunne gjøres, og folk var villig til å gjøre det, så kunne en heller rose dem som var psykopater, heller rettere sagt, hadde en såkalt psykopat hjerne for sin gode oppførsel i forhold til sin tilstand. Mens de som gjorde mye galt, måtte se hva en med en slik hjerne kan tross alt unngå. Men andre ord , så måtte en straffe dem som som gjorde ondt og rose og oppmuntre dem som gjorde godt, eller unngikk å skade andre.

Skrevet

Jeg så også det programmet. Jeg likte han veldig godt, veldig interessant mann. Han sa at noe ett kjennetegn er at psykopater aldri blir nervøse. Det er jo noe å merke seg.

Fikk med meg at han hadde holdt foredrag om bilpolaritet sammen med Kjell Magne Bondevik. Da tenkte jeg at kanskje Kjell M. er bipolar selv?

I ihvertfall så hadde han et depressivt sammenbrudd. Det samme hadde jeg i min tid.
Skrevet

I ihvertfall så hadde han et depressivt sammenbrudd. Det samme hadde jeg i min tid.

Da er vi i samme båt, med mange andre!

Synes det var en god stemning i studio på det programmet. Veldig bra folk. Satt og humra for meg selv.)

Skrevet (endret)

Gjør du noe slemt er du slem*, gjør du ikke noe slemt så er du snill, dvs dere som tydeligvis "føler" at dere er "psykopater" uten at dere faktisk gjør noe galt dere gjør en kjempejobb og bør være stolt av dere selv. Det er det samme med folk med pedofil legning som ikke utfører pedofile handlinger, de bør være kjempestolte av seg selv. MEN samfunnet kommer aldri til å gi dem noen belønning for å klare seg bra tross dårlige gener/oppvekstvilkår, de må belønne seg selv ;)

edit: *med unntak av utilregnelige folk da

Endret av DexterMorgan
Skrevet

Er det ingen flere her som kan si noe om hvordan en med psykopathjerne kan være og ikke være, uten å henge seg opp i trygdeordninger ?Hvis psykopati kunne måles slik som dette innslaget på nrk viste, så skulle jeg gjerne gjøre det uten å blunke. Men den type skanning får man vel ikke utført her i gamle Norge.

Men hvis dette kunne gjøres, og folk var villig til å gjøre det, så kunne en heller rose dem som var psykopater, heller rettere sagt, hadde en såkalt psykopat hjerne for sin gode oppførsel i forhold til sin tilstand. Mens de som gjorde mye galt, måtte se hva en med en slik hjerne kan tross alt unngå. Men andre ord , så måtte en straffe dem som som gjorde ondt og rose og oppmuntre dem som gjorde godt, eller unngikk å skade andre.

Jeg tror ingen psykopater ville latt seg hjerneskanne Og det blir jo heller aldri innlagt i psykiatrien. Det måtte være tvangs-skanning for dem som kommer i fengsel da ;)

Skrevet

Jeg tror ingen psykopater ville latt seg hjerneskanne Og det blir jo heller aldri innlagt i psykiatrien. Det måtte være tvangs-skanning for dem som kommer i fengsel da ;)

Tror heller ikke det, for det kreves en med en mer ydmykt sinn, eller å være åpen for hva som er galt med meg, og være ærlig mot seg selv

Gjest Gargamel
Skrevet

Så vidt jeg vet har psykopater overfladisk sjarm, liten evne til selvkritikk og urealistiske storhetstanker om seg selv. Hvordan ligger dere selverklærte psykopater an på disse punktene?

motorPrøysen
Skrevet

Hjerneskanninger kan ikke brukes til å stille noen psykiatriske diagnoser.

Skrevet (endret)

Så vidt jeg vet har psykopater overfladisk sjarm, liten evne til selvkritikk og urealistiske storhetstanker om seg selv. Hvordan ligger dere selverklærte psykopater an på disse punktene?

Forstår ikke helt hva du mener om selvlærte psykopater ? Men når det gjelder de trekkene du nevner, så kan en til en viss grad undertrykke dem også, hvis en har erfart mer av livet positive sider.

Endret av FGT
Skrevet

Vel, jeg tror at det kan være til god hjelp i hvert fall. For flere år siden var snakk om å måle depresjon med noe mer avanserte skannere, men jeg vet ikke hvordan dette har utviklet seg pr. i dag.

Gjest Gargamel
Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener om selvlærte psykopater ? Men når det gjelder de trekkene du nevner, så kan en til en viss grad undertrykke dem også, hvis en har erfart mer av livet positive sider.

Jeg tenkte primært på Health Freak og Caylee som bekymrer seg for at de er psykopater. Jeg fikk med med at du ikke regner det som psykopat, selv om aspergere kanskje har noen overfladiske likheter.

Jeg kan ikke vite om det gjelder noen i denne tråden spesielt, men generelt tror jeg folk som har store problemer selv ikke har så mye overskudd til å tenke på andre. Det er ikke så rent få på dol som "pisker seg selv" fordi de pga sykdom ikke klarer å jobbe, være nok til stede som mor, f.eks. Det er ikke det samme som å være ond eller selvgod og kald psykopat.

Skrevet

Under rettsaken mot ABB, ble det drøftet om fyren skulle gjennom hjernescanning. Da kunne de få fastslått med større sikkerhet om han var psykopat. Fyren nektet. Dommeren kunne beordet bruk av tvang for å få dette til, men godtok heller nektingen. Det hadde betydning for å vite risiko ved eventuell løslatelse etter endt soning.

Skrevet

Jeg tenkte primært på Health Freak og Caylee som bekymrer seg for at de er psykopater. Jeg fikk med med at du ikke regner det som psykopat, selv om aspergere kanskje har noen overfladiske likheter.

Hvilke overfladiske likheter er dette?

Skrevet

Hvilke overfladiske likheter er dette?

Jeg vil ikke kalle det overfladiske likheter, hvis de likheter sitter i hjernen og er genetiske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...