Gå til innhold

Når man er deprimert i berg og dalbane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man på bedringens vei egentlig da? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg er blir litt forvirret. Jeg har vært i en dyp dal i noen uker nå. ( Tilbakefall etter slutt på SSRI ). Nå har jeg gått på Cipralex i en ukes tid, og jeg har hatt noen bedre perioder. MEN, så kan jeg stupe helt ned igjen også! Jeg er klar over ting kan gå litt opp og ned. Men jeg syntes forskjellene er så store. Og jeg snakker om at jeg nesten kan føle meg lykkelig et øyeblikk, for.eks en kveld, for så å våkne opp til et helvete igjen. Det føles i allefall slik. Føler meg jo manisk! Er det pillene som begynner å slå inn allerede? Og de som gjør meg så opp og ned? Syntes å huske sist at jeg ble ganske gradivis bedre, ikke så frem og tilbake. Blir jo så skuffet når det jeg "daler igjen"

Forresten er jeg newbie her på forumet. :) .

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er typisk for bedring av depresjon at det skjer langs en meget bølget linje som har en stigende trend.

Skrevet

Hva mener du med at du føler deg manisk?

At det er kort mellom topp og bunn. Kan føle meg nesten helt fin, for så å synke ganske langt ned igjen ganske fort. 

Skrevet

At det er kort mellom topp og bunn. Kan føle meg nesten helt fin, for så å synke ganske langt ned igjen ganske fort.

Det har ingenting med mani å gjøre

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan også være innslag av eupf i det du beskriver.

Skrevet

Det kan også være innslag av eupf i det du beskriver.

det måtte jeg google gitt. føler kanskje jeg kjenner igjen noe. kan du beskrive litt enkelt hva det vil si å ha eupf?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...