Gjest Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg synes dette er noe du burde diskutert med en spesialist. Jeg skal det når jeg har neste time. Men det er så mye jeg skulle tatt opp, så jeg vet ikke hvor langt jeg kommer. 0 Siter
Gjest Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 det er nok ikke verre, jeg blir bare fortvilet. føler stoffskiftet mitt har blitt redusert betraktelig selv om jeg ikke får medisiner mot det. jeg pleide jo veie 50 kg selv om jeg levde på mcdonalds og sjokolade. nå blir jeg stadig feitere og når nok 90 kg iløpet av neste år. Er det bare noe du føler at stoffskiftet har blitt redusert, eller har du fått sjekket det? Blir det for lavt og du får medisiner for det, så blir forbrenningen den samme som du hadde før. 0 Siter
missmas Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Er det bare noe du føler at stoffskiftet har blitt redusert, eller har du fått sjekket det? Blir det for lavt og du får medisiner for det, så blir forbrenningen den samme som du hadde før. det er vel innenfor normalen, men jeg ser for meg at det har sunket siden før jeg fikk litium slik det har hos deg. 0 Siter
Gjest Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 det er vel innenfor normalen, men jeg ser for meg at det har sunket siden før jeg fikk litium slik det har hos deg. Det er bare til å spør legen. Så lenge du går på lithium skal de jevnlig ta å måle stoffskifte. 0 Siter
missmas Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Det er bare til å spør legen. Så lenge du går på lithium skal de jevnlig ta å måle stoffskifte. det blir jevnlig målt men ingen har sagt annet enn at det er normalt, men jeg merker jo på kroppen at det har sunket selv om det fremdeles er innenfor normalen 0 Siter
Gjest Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 det blir jevnlig målt men ingen har sagt annet enn at det er normalt, men jeg merker jo på kroppen at det har sunket selv om det fremdeles er innenfor normalen Be om å få se svarene, så kan du selv se om det har ligget stabilt innenfor normalen, eller om det bare har gått nedover. Det vil sikkert variere litt hos alle mennesker. 0 Siter
missmas Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Be om å få se svarene, så kan du selv se om det har ligget stabilt innenfor normalen, eller om det bare har gått nedover. Det vil sikkert variere litt hos alle mennesker. spørs om jeg får svarene, har skiftet bosted siden jeg begynte på litium i 2005, men jeg kan prøve. men har ikke tatt litium eller abilify idag. vet ikke om jeg orker ta det mer. det bare ødelegger meg 0 Siter
Gjest Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 spørs om jeg får svarene, har skiftet bosted siden jeg begynte på litium i 2005, men jeg kan prøve. men har ikke tatt litium eller abilify idag. vet ikke om jeg orker ta det mer. det bare ødelegger meg Igjen blir det en vurdering om hva som gir best livskvalitet. Jeg blir destruktiv og vil slutte med alt mange ganger. Men stort sett klarer jeg å ta meg så pass inn igjen at jeg klarer å vurdere dette. Det er ikke alltid en lett vurdering. Var det du som nettopp prøvde å redusere? Hvilke erfaringer har du fra tidligere hvis du har prøvd å redusere? Hvordan var du før du begynte på medisiner? Hva tror du gir deg best livskvalitet over tid? Hva sier behandleren om det? Tenk godt etter. Det er ikke godt å bli syk igjen. 0 Siter
missmas Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Igjen blir det en vurdering om hva som gir best livskvalitet. Jeg blir destruktiv og vil slutte med alt mange ganger. Men stort sett klarer jeg å ta meg så pass inn igjen at jeg klarer å vurdere dette. Det er ikke alltid en lett vurdering. Var det du som nettopp prøvde å redusere? Hvilke erfaringer har du fra tidligere hvis du har prøvd å redusere? Hvordan var du før du begynte på medisiner? Hva tror du gir deg best livskvalitet over tid? Hva sier behandleren om det? Tenk godt etter. Det er ikke godt å bli syk igjen. Jeg har best livskvalitet med medisin og har dårlig erfaring med å redusere. Jeg er bare frustrert idag. Før jeg fikk medisiner lå jeg i sengen og hylte av smerte så naboene hørte meg. Det er jo ikke noe alternativ egentlig. Så har jeg veldig alvorlige manier også. 0 Siter
Gjest Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg har best livskvalitet med medisin og har dårlig erfaring med å redusere. Jeg er bare frustrert idag. Før jeg fikk medisiner lå jeg i sengen og hylte av smerte så naboene hørte meg. Det er jo ikke noe alternativ egentlig. Så har jeg veldig alvorlige manier også. Godt at du ser det. Håper du fortsetter med medisinene nå. Men vi må få lov til å blir frustrerte innimellom. Bare vi tar til fornuften før det går for langt. 0 Siter
frosken Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 spørs om jeg får svarene, har skiftet bosted siden jeg begynte på litium i 2005, men jeg kan prøve. men har ikke tatt litium eller abilify idag. vet ikke om jeg orker ta det mer. det bare ødelegger meg Hei missmas:-) Noen risikerer mer enn andre ved å ikke ta medisiner, jeg mener at du er en av dem som risikerer mest. Du ble utrolig dårlig da du fikk mani og psykose, og du har ikke råd til unødvendige manier som følge av at du ikke tar medisinen din. Bruk hodet, ta nødvendig medisin :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Det har vært en gradvis forverring med hyppigere og lengre ustabile perioder. Det er det ingen tvil om. Noen har kanskje registrert det her på dol også. Har prøvd å føre stemningsdagbok mange ganger. Det har lett for å gli ut etter en stund, samtidig som pc en har krasjet og jeg har mistet alt innhold. Jeg tror jeg måtte hatt et slags rapporteringssystem til behandler hvis det skulle fungert. Eller en skrivebok og en penn på sengekanten? Anonymous poster hash: dcbca...7b5 0 Siter
Gjest Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Eller en skrivebok og en penn på sengekanten? Anonymous poster hash: dcbca...7b5 Jeg går utifra at behandleren vil ha mer nytte av det hvis det blir oversiktlig og greit. Ikke min kråkeskrift. Jeg har brukt linjediagram i excel for å følge en annen lidelse, og da ble det godt oversiktlig. Og legen kunne lett vurdere utvikling og symtomer i forhold til medisinering. Jeg lurer på om enkelte av appene også fungerer på den måten. 0 Siter
frosken Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg går utifra at behandleren vil ha mer nytte av det hvis det blir oversiktlig og greit. Ikke min kråkeskrift. Jeg har brukt linjediagram i excel for å følge en annen lidelse, og da ble det godt oversiktlig. Og legen kunne lett vurdere utvikling og symtomer i forhold til medisinering. Jeg lurer på om enkelte av appene også fungerer på den måten. Jeg tenker at det ikke spiller noen særlig rolle hvordan du velger å gjøre dette, bare du gjør det:-) Hvis man skulle brukt skrivebok, så måtte dataene vært sammenfattet før samtalen med legen. Med regneark slipper du å gjøre dette selv. 0 Siter
missmas Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Hei missmas:-) Noen risikerer mer enn andre ved å ikke ta medisiner, jeg mener at du er en av dem som risikerer mest. Du ble utrolig dårlig da du fikk mani og psykose, og du har ikke råd til unødvendige manier som følge av at du ikke tar medisinen din. Bruk hodet, ta nødvendig medisin :-) jeg tørr ikke la være ta medisin så jeg tok den nå etter trening 0 Siter
frosken Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 jeg tørr ikke la være ta medisin så jeg tok den nå etter trening Det var bra:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.