Gå til innhold

MMPI - ugyldig resultat?

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Fortvilt nå... Var hos psykologen og fikk gjennomgang av hans scoring av min MMPI. Den bekreftet sosial angst og traumesymptomer, men ingeting på hallusinasjoner og vrangforestillinger. Det er jo forsåvidt reelt, for jeg er jo medisinert med antipsykotika, og verken hører, ser eller tenker bisarre ting.

Er det da sånn, at de symptomene, som er en stor og viktig del av mitt sykdomsbilde, nå ikke skal tas med i beregningen? Bare fordi den er medisinert bort? Jeg får lyst til å droppe injeksjon på torsdag, bare for å fremprovosere symptomene og ta testen på nytt.

Men det er jo helt uhørt at det er slik det skal være. At man må gjøre seg selv syk, for å få en helhetlig behandling! 

Føles som alt jeg tar i blir til gråstein. Har ikke lyst til å kjempe mer. Er så sliten.

Skrevet

Fortvilt nå... Var hos psykologen og fikk gjennomgang av hans scoring av min MMPI. Den bekreftet sosial angst og traumesymptomer, men ingeting på hallusinasjoner og vrangforestillinger. Det er jo forsåvidt reelt, for jeg er jo medisinert med antipsykotika, og verken hører, ser eller tenker bisarre ting.

Er det da sånn, at de symptomene, som er en stor og viktig del av mitt sykdomsbilde, nå ikke skal tas med i beregningen? Bare fordi den er medisinert bort? Jeg får lyst til å droppe injeksjon på torsdag, bare for å fremprovosere symptomene og ta testen på nytt.

Men det er jo helt uhørt at det er slik det skal være. At man må gjøre seg selv syk, for å få en helhetlig behandling! 

Føles som alt jeg tar i blir til gråstein. Har ikke lyst til å kjempe mer. Er så sliten.

Men er det ikke positivt at du ikke hallusinerer da? De vet vel at du er medisinert? Skulle ikke ha noe å si for behandlingen det, ikke dropp medisinene....please!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skulle du være umedisinert for at du skulle få psykosesymptomer som ville utløse behandling som ville være de medisinenen du sluttet med?

xxløvetannxx
Skrevet

Jamen, det virker jo som om det er slik de vil ha det! Hvis jeg ikke har psykosesymptomer NÅ, ja, da har jeg altså ingen psykoselidelse. Slik ble det sagt.

xxløvetannxx
Skrevet

Hvorfor får du ikke et SCID-intervju?

Har gjort et SCL skjema...og MINI intervju. Scoret høyt innenfor angst og ptsd, som er min kjente diagnose.

Hva er SCID?

Skrevet

Har gjort et SCL skjema...og MINI intervju. Scoret høyt innenfor angst og ptsd, som er min kjente diagnose.

Hva er SCID?

et strukturert intervju som finner diagnosene dine

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...