Gå til innhold

Destruktiv og BP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å gå ut og inn av destruktive tilstander ved BP, eller er det bare ved EUPF?

Det er mulig jeg har spurt om noe lignende før, Men jeg ønsker å vite det når jeg vurderer hva jeg skal gjøre med lithium.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er meget vanlig.

Dødeligheten av selvdestruktiv handling er langt høyere ved BP enn ved EUPF.

Skrevet

Ja, det er meget vanlig.

Dødeligheten av selvdestruktiv handling er langt høyere ved BP enn ved EUPF.

Nå ble jeg overasket.

Har alltid lurt på om det destruktive som kommer over meg i perioder var et trekk av eupf.

Gjelder det samme selv om disse tilstandene kan skifte i løpet av dagen? Det er aller mest følelser og tanker. Noe i handlinger.

Dette er ikke lett.  Forstår ikke hva som skjer  med meg for tiden. En salig blanding av nedstemthet, destruktiv, konstruktiv, giret.

Skrevet

Nå ble jeg overasket.

Har alltid lurt på om det destruktive som kommer over meg i perioder var et trekk av eupf.

Gjelder det samme selv om disse tilstandene kan skifte i løpet av dagen? Det er aller mest følelser og tanker. Noe i handlinger.

Dette er ikke lett.  Forstår ikke hva som skjer  med meg for tiden. En salig blanding av nedstemthet, destruktiv, konstruktiv, giret.

Tror selvskading og selvmordsforsøk av "lav alvorlighetsgrad" er vanlig ved EUPF. Altså typisk at man ikke har noe intenst ønske om å dø, man er bare desperat og må gjøre "noe".

Ved bipolar lidelse er det oftere alvorligere selvmordsforsøk, som altså ikke bare er rop om hjelp eller oppmerksomhet. Bipolar er en alvorlig lidelse og jeg håper inderlig du bare gjør endringer i medisinene dine i samråd med lege. Skjønner at du er både lei og fortvilet nå, men det finnes hjelp.

Skrevet

Hørte foredrag av en psykiater, leder for personlighetsklinikken, oslo.

skrev at vanskelig ofte se forskjell på eupf og bipolar.

Anonymous poster hash: 7bd6c...76f
Skrevet

Tror selvskading og selvmordsforsøk av "lav alvorlighetsgrad" er vanlig ved EUPF. Altså typisk at man ikke har noe intenst ønske om å dø, man er bare desperat og må gjøre "noe".

Ved bipolar lidelse er det oftere alvorligere selvmordsforsøk, som altså ikke bare er rop om hjelp eller oppmerksomhet. Bipolar er en alvorlig lidelse og jeg håper inderlig du bare gjør endringer i medisinene dine i samråd med lege. Skjønner at du er både lei og fortvilet nå, men det finnes hjelp.

Jeg skal prøve å vente med flere endringer til jeg har vært hos psykiater.

Men jeg er stort sett med på å legge opp løpet selv, og da er det greit å ha tenkt igjennom det på forhånd.  Den ene stunden vil jeg kutte ut alt, og neste stund er jeg livredd for endringer.  I tillegg får jeg de mer fornuftige stundene der jeg vurderer effekt opp mot bivirkninger.  Men jeg aner egentlig ikke hva som er det mest fornuftige akkurat nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...