Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg våknet etter en times tid med en følelse jeg ikke klarer å forklare. Jeg føler jeg skal klikke. Blir redd for hva jeg kan gjøre. Tar en sobril. Blir desperat. Går barbent ut i håp om at kulden skal roe meg ned. Rydder på terrassen og går frem og tilbake. Det roer seg litt. Jeg har aldri opplevd det på den måten før. Det går bedre nå. Men jeg er redd for hva som skjer med meg for tiden. Det er en blanding av destruktiv, fornuftig, nedfor, giret, uro, normal og nå dette. 0 Siter
startet av Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Er det sånn at du føler du revner innvendig? Liksom brytes i biter. God bedring, uansett. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Er det sånn at du føler du revner innvendig? Liksom brytes i biter. God bedring, uansett. Takk. Jeg vet ikke helt. Men noe slikt og noe mer i tillegg. Det har roet seg, men jeg er redd. Forstår ingenting lenger. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Takk. Jeg vet ikke helt. Men noe slikt og noe mer i tillegg. Det har roet seg, men jeg er redd. Forstår ingenting lenger. Kanskje du skulle snakket med lege? 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Kanskje du skulle snakket med lege? Har tenkt på om jeg skal ringe psykiateren og få tilsendt en resept på vival. Da har jeg noe som gir raskere effekt. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Har tenkt på om jeg skal ringe psykiateren og få tilsendt en resept på vival. Da har jeg noe som gir raskere effekt. Da gjør du det 0 Siter
frosken Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Har tenkt på om jeg skal ringe psykiateren og få tilsendt en resept på vival. Da har jeg noe som gir raskere effekt. Jeg synes det er uklokt å ringe å be om resept på vival. Jeg synes derimot du skal ringe og forklare ganske nøye hvordan du har det og be om råd i forhold til det. Du har jo allerede sobril, og det er liten grunn til å tro at vival skal løse mye mer enn sobrilen allerede kan hjelpe med. Kanskje du trenger en helt annen type medisin en periode hvis dette fortsetter. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg synes det er uklokt å ringe å be om resept på vival. Jeg synes derimot du skal ringe og forklare ganske nøye hvordan du har det og be om råd i forhold til det. Du har jo allerede sobril, og det er liten grunn til å tro at vival skal løse mye mer enn sobrilen allerede kan hjelpe med. Kanskje du trenger en helt annen type medisin en periode hvis dette fortsetter. Når jeg blir redd meg selv, for hva jeg skal gjøre så må det jo være bedre med noe som gir raskere effekt. På den måten har jeg aldri hatt det før. Forhåpentligvis opplever jeg ikke det igjen, men ville følt trygghet med å vite at jeg hadde det tilgjengelig. Men nå var kontoret til psykiateren stengt ut uken likevel, så jeg får bare klare meg så godt jeg kan. Jeg har nå både normale og gira perioder innimellom alt det andre. 0 Siter
frosken Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Sobril gir rask nok effekt. Du har så vidt jeg vet ikke gjort farlige ting i perioder du har hatt det vanskelig før, og du kan berolige deg selv med at det kommer du ikke til å gjøre denne gangen heller. Hva er det du er redd for? 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Sobril gir rask nok effekt. Du har så vidt jeg vet ikke gjort farlige ting i perioder du har hatt det vanskelig før, og du kan berolige deg selv med at det kommer du ikke til å gjøre denne gangen heller. Hva er det du er redd for? Jeg var redd for hva jeg kunne gjøre. For å si det slik nå når vi har skrevet så mye om valg. Hadde jeg tatt livet mitt i den tilstanden så kan jeg garantert si at det ikke var noe jeg valgte. 0 Siter
frosken Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Hvis du prøver å tenke litt mer realistisk på dette, så vil du kanskje se at sannsynligheten er omtrent null for at du vil gjøre det. Du våkner, har det vanskelig, kan enten gjøre som du gjorde i natt eller du kan ta sobril som vil ha en virkning i løpet av ca en halv time. Hva i all verden er det du ser for deg at du skal finne på i løpet av kort tid som du ikke har noen form for kontroll i forhold til? Du har mye mer kontroll enn du tror, men det er selvfølgelig skremmende å oppleve sinnsstemninger du tydeligvis ikke har kjent før. En helt annen ting er at du muligens bør redusere aktivitetsnivået noen dager for å se om det gjør at du blir litt mer stabil. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Hvis du prøver å tenke litt mer realistisk på dette, så vil du kanskje se at sannsynligheten er omtrent null for at du vil gjøre det. Du våkner, har det vanskelig, kan enten gjøre som du gjorde i natt eller du kan ta sobril som vil ha en virkning i løpet av ca en halv time. Hva i all verden er det du ser for deg at du skal finne på i løpet av kort tid som du ikke har noen form for kontroll i forhold til? Du har mye mer kontroll enn du tror, men det er selvfølgelig skremmende å oppleve sinnsstemninger du tydeligvis ikke har kjent før. En helt annen ting er at du muligens bør redusere aktivitetsnivået noen dager for å se om det gjør at du blir litt mer stabil. Jeg tror ikke jeg vil skriver her hva jeg ser for meg jeg kunne gjort. I tillegg til alt det andre kommer det også over meg en intens irritasjon. Når jeg støvsuger og møter på noe som ligger i vegen så vil jeg kaste det i veggen akkurat som ungene gjør. Jeg gjør det selvsagt ikke, men blir bare fortvilet og gråter. Dette høres sikker sykt og og det er vel det det er også. Har tatt en sobril igjen nå, men vet at det ikke er løsningen. Og på jobb kan jeg ikke ta sobril, for da får jeg problemer med å holde meg våken. Føler jeg synker ned i et hull, for så plutselig sveve i skyene. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg synes det er uklokt å ringe å be om resept på vival. Jeg synes derimot du skal ringe og forklare ganske nøye hvordan du har det og be om råd i forhold til det. Du har jo allerede sobril, og det er liten grunn til å tro at vival skal løse mye mer enn sobrilen allerede kan hjelpe med. Kanskje du trenger en helt annen type medisin en periode hvis dette fortsetter. Fordelen med vival er at den virker raskere. Jeg kan utsette lenger å ta den for å se om jeg klarer å få kontrollen uten. Og slik jeg var i natt så måtte jeg ha effekt straks. Hvorfor er dere mer negative til vival enn sobril? Det har normalisert seg nå i kveld. Men dette orker jeg ikke. 0 Siter
frosken Skrevet 24. oktober 2014 Skrevet 24. oktober 2014 Fordelen med vival er at den virker raskere. Jeg kan utsette lenger å ta den for å se om jeg klarer å få kontrollen uten. Og slik jeg var i natt så måtte jeg ha effekt straks. Hvorfor er dere mer negative til vival enn sobril? Det har normalisert seg nå i kveld. Men dette orker jeg ikke. Mitt hovedpoeng er at jeg tror det er annen medisin som er mer velegnet enn vival i forhold til slik du har det nå. Derfor syntes jeg det ville være bedre om du forklarte din psykiater nøye hvordan du har det slik at han kan vurdere situasjonen enn at du kun skulle be om resept på vival. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 Skrevet 24. oktober 2014 Fordelen med vival er at den virker raskere. Jeg kan utsette lenger å ta den for å se om jeg klarer å få kontrollen uten. Og slik jeg var i natt så måtte jeg ha effekt straks. Det er da ikke så stor forskjell på hvor raskt vival og sobril virker? Kanskje snakk om 30 vs 45 minutter. Anonymous poster hash: f129b...c70 0 Siter
Gjest Skrevet 24. oktober 2014 Skrevet 24. oktober 2014 Det er da ikke så stor forskjell på hvor raskt vival og sobril virker? Kanskje snakk om 30 vs 45 minutter. Anonymous poster hash: f129b...c70 Jeg har alltid forstått det slik at vival virker raskt mens sobrilen tar mye lengre tid før du får effekt av. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. oktober 2014 Skrevet 24. oktober 2014 Mitt hovedpoeng er at jeg tror det er annen medisin som er mer velegnet enn vival i forhold til slik du har det nå. Derfor syntes jeg det ville være bedre om du forklarte din psykiater nøye hvordan du har det slik at han kan vurdere situasjonen enn at du kun skulle be om resept på vival. Ok. Jeg skal prøve å få det frem under neste time. Mer erfaringsmessig så vet jeg at jeg har problemer med å klare det. Når jeg er oppi det så føles det som verdens undergang. Men når jeg sitter på kontoret hans, føler meg bra og skal forklare det, så har jeg en tendens til å bagatellisere det. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. oktober 2014 Skrevet 24. oktober 2014 medisiner er ikke løsningen på alt. Hva mener du? 0 Siter
Caylee Skrevet 24. oktober 2014 Skrevet 24. oktober 2014 Hva mener du? Hvis jeg er fortvilet, sint, lei meg. urolig eller hva som helst, så hjelper ikke medsiner. Jeg tviler på at tar man en medsin, så er alt fint. Det som hjelper (ifølge meg) bedre er å prate om følelsene, og prøve å finne ut hvorfor man har det slik. Og finne en praktisk løsning på det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.