Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg er fortvilet, sint, lei meg. urolig eller hva som helst, så hjelper ikke medsiner. Jeg tviler på at tar man en medsin, så er alt fint. Det som hjelper (ifølge meg) bedre er å prate om følelsene, og prøve å finne ut hvorfor man har det slik. Og finne en praktisk løsning på det.

Jeg er enig i det.  Men når du har prøvd alt og ikke orker mer.  Hva da? Vi er alle forskjellige på hvor mye vi tåler av både psykisk og fysisk smerte.   

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

11

• Caylee

5

• AnonymBruker

4

Skrevet (endret)

Jeg er enig i det.  Men når du har prøvd alt og ikke orker mer.  Hva da? Vi er alle forskjellige på hvor mye vi tåler av både psykisk og fysisk smerte.   

Jeg har lest selvhjelpsbøker (som har hjulpet litt), når jeg foreksempel bekymrer meg og blir urolig søker jeg etter visdomsord på nettet. Jeg leser eventyr som takler ulike vanskeligheter. Nå har jeg kjøpt en skrivebok. I den skal jeg skrive ned alle de fineste visdomsordene og eventyrene. Min egen "hold håpet" bok.

Jeg har vært i psykiatrien lenge og funnet ut de kan ikke hjelpe med alt. Har funnet ut jeg må prøve ut litt forskjellig på egenhånd. Ikke sikkert det hjelper for alle, men har hjulpet meg mye.

Endret av Caylee
Skrevet

Jeg har lest selvhjelpsbøker (som har hjulpet litt), når jeg foreksempel bekymrer meg og blir urolig søker jeg etter visdomsord på nettet. Jeg leser eventyr som takler ulike vanskeligheter. Nå har jeg kjøpt en skrivebok. I den skal jeg skrive ned alle de fineste visdomsordene og eventyrene. Min egen "hold håpet" bok.

Jeg har vært i psykiatrien lenge og funnet ut de kan ikke hjelpe med alt. Har funnet ut jeg må prøve ut litt forskjellig på egenhånd. Ikke sikkert det hjelper for alle, men har hjulpet meg mye.

Det er bra at du har funnet noe som er effektiv for deg. 

Det jeg skulle ønske var at jeg kunne kose meg en film, slik jeg gjorde før i tiden.  Men jeg klare ikke å konsentrere meg om det.  Ellers har jeg funnet ting som enkelte ganger kan hjelpe litt.  Men etterpå så er det akkurat likt.  

Skrevet (endret)

Det er bra at du har funnet noe som er effektiv for deg. 

Det jeg skulle ønske var at jeg kunne kose meg en film, slik jeg gjorde før i tiden.  Men jeg klare ikke å konsentrere meg om det.  Ellers har jeg funnet ting som enkelte ganger kan hjelpe litt.  Men etterpå så er det akkurat likt.  

Ja, gjør ting litt bedre :)

men forresten mener ikke du ikke skal ta medsiner om du blir dårligere, men kanskje itilegg til medsiner prøver andre ting itilegg?

Skjønner. Det blir ofte slik. At ting hjelper litt, og etterpå blir det ille igjen. Det jeg har lært meg selv er at det gjør ingenting om jeg faller, uansett hvor mange ganger, bare jeg prøver komme opp igjen. Hvis du blir dårligere etter du har gjort noe fint foreksempel så ikke gi opp. Du prøver, det er det viktigste.

Skal innrømme de tingene jeg gjør for å få det bedre er ingen mirakelkur. Jeg har gått på en smell de siste to ukene, holdte på å gi opp i to dager, men nektet å gi meg. Greit, jeg falt, men ingen skal få lov til å la meg ligge der

Endret av Caylee
Skrevet

Det er ikke farlig å bli sint.

Anonymous poster hash: fbf55...308
Skrevet

Ja, gjør ting litt bedre :)

men forresten mener ikke du ikke skal ta medsiner om du blir dårligere, men kanskje itilegg til medsiner prøver andre ting itilegg?

Skjønner. Det blir ofte slik. At ting hjelper litt, og etterpå blir det ille igjen. Det jeg har lært meg selv er at det gjør ingenting om jeg faller, uansett hvor mange ganger, bare jeg prøver komme opp igjen. Hvis du blir dårligere etter du har gjort noe fint foreksempel så ikke gi opp. Du prøver, det er det viktigste.

Skal innrømme de tingene jeg gjør for å få det bedre er ingen mirakelkur. Jeg har gått på en smell de siste to ukene, holdte på å gi opp i to dager, men nektet å gi meg. Greit, jeg falt, men ingen skal få lov til å la meg ligge der

Jeg liker innstillingen din.  :)  Jeg tror det er den du kommer lengst med. 

Skrevet

Jeg liker innstillingen din.   :)  Jeg tror det er den du kommer lengst med. 

Takk for det :)

Har skjønt selv at jeg kommer til å gå til grunne om jeg ikke prøver tenke positivt (selvom det er veldig vanskelig til tider)

Håper du har det bedre nå. Enn da du skrev innlegget. Klem til deg ^^

Skrevet

Takk for det :)

Har skjønt selv at jeg kommer til å gå til grunne om jeg ikke prøver tenke positivt (selvom det er veldig vanskelig til tider)

Håper du har det bedre nå. Enn da du skrev innlegget. Klem til deg ^^

Jeg har hatt det noe bedre i dag. Ihvertfall til nå.  Hva som har skjedd med meg denne uken forstår jeg ikke.  Har vært innom hele føleseskalaen opptil flere ganger daglig.  Kunne tenkt å fått svar på hva det var.  

Klem til deg også

Skrevet

Ok.

Jeg skal prøve å få det frem under neste time.  Mer erfaringsmessig så vet jeg at jeg har problemer med å klare det.  Når jeg er oppi det så føles det som verdens undergang.  Men når jeg sitter på kontoret hans, føler meg bra og skal forklare det, så har jeg en tendens til å bagatellisere det.

Jeg synes du skal skrive en sammenfatning av temaer du har vært svært opptatt av siden forrige time. Du kan enten sende det til din psykiater på forhånd eller ta det med til neste time.

Skrevet

Bare sånn helt hypotetisk, så kan man jo reagere unormalt om man justerer på medisinene sine.

Skrevet (endret)

Jeg synes du skal skrive en sammenfatning av temaer du har vært svært opptatt av siden forrige time. Du kan enten sende det til din psykiater på forhånd eller ta det med til neste time.

Jeg skal prøve, men aner ikke hva jeg skal skrive.  Hvilke tema jeg har vært opptatt av vet jeg heller ikke. Det har vært så mye.  Må plukke ut det som er mest nyttig.  Vet heller ikke hva det er.  En time hos behandler går fort, så det er ikke så mye tid til å ta tak i det. Hver 3.mnd er nok når det kun er medisinoppfølging og alt er stabilt.  Men lite når du skal ta opp mer avansert problematikk. Jeg har mulighet til å ta kontakt med psykologen igjen, men jeg synes det ble vanskelig å forholde seg til to forskjellige som ikke hadde samarbeid.

Jeg har også et veldig stort behov for å vite hva som egentlig har skjedd med meg i det siste.

Endret av eller
Skrevet

Jeg skal prøve, men aner ikke hva jeg skal skrive.  Hvilke tema jeg har vært opptatt av vet jeg heller ikke. Det har vært så mye.  Må plukke ut det som er mest nyttig.  Vet heller ikke hva det er.  En time hos behandler går fort, så det er ikke så mye tid til å ta tak i det. Hver 3.mnd er nok når det kun er medisinoppfølging og alt er stabilt.  Men lite når du skal ta opp mer avansert problematikk. Jeg har mulighet til å ta kontakt med psykologen igjen, men jeg synes det ble vanskelig å forholde seg til to forskjellige som ikke hadde samarbeid.

Jeg har også et veldig stort behov for å vite hva som egentlig har skjedd med meg i det siste.

Ved å se på hva du har skrevet her på dol, vil du få oversikt over noe av det du har vært mest opptatt av disse ukene. Det går mye raskere for din behandler å lese en sammenfatning fra deg enn at du skal forklare hva du har tenkt om det ene temaet etter det andre. Som du sier, så går en behandlingstime svært raskt.

Skrevet

Ved å se på hva du har skrevet her på dol, vil du få oversikt over noe av det du har vært mest opptatt av disse ukene. Det går mye raskere for din behandler å lese en sammenfatning fra deg enn at du skal forklare hva du har tenkt om det ene temaet etter det andre. Som du sier, så går en behandlingstime svært raskt.

Jeg har sett igjennom en del nå.  Mens jeg så igjennom begynte jeg å tenke på at det er en større forverring etter at jeg seponerte fluoksetinen.  Kan det være seponeringsymtomer som vil gi seg etterhvert, eller må jeg gå ut i fra at jeg må starte opp igjen.

Jeg vet ikke hvilke kunnskaper du har om det, så jeg forventer ikke svar.  Bare lufter tankene.  Har ikke lyst til å starte opp igjen.  For jeg følte det dempet uroen litt. Kan være tilfeldig.

Skrevet

Jeg har sett igjennom en del nå.  Mens jeg så igjennom begynte jeg å tenke på at det er en større forverring etter at jeg seponerte fluoksetinen.  Kan det være seponeringsymtomer som vil gi seg etterhvert, eller må jeg gå ut i fra at jeg må starte opp igjen.

Jeg vet ikke hvilke kunnskaper du har om det, så jeg forventer ikke svar.  Bare lufter tankene.  Har ikke lyst til å starte opp igjen.  For jeg følte det dempet uroen litt. Kan være tilfeldig.

Du sluttet med fontex fordi du opplevde mye uro. Det kan derfor like gjerne være slik at det du opplever nå er en forverring av det som fikk deg til å slutte med fontex, som at det er seponeringen av fontex som er årsak.

Er du i gang med stemningsdagbok?

Beautiful_Creatures
Skrevet

Må bare si her at jeg tror fluoxetin er en av de AD med færrest sjans for seponeringssymptomer. JEg mener det er en av de få man kan bråkutte, for den har så lang halveringsstid. Jeg gorde ihvertfall dette helt problemfritt tidligere. Det kan jo selvfølgelig hende du hadde mer effekt av den enn du trodde, og at du nå begynner å merke at den går ordentlig ut av kroppen. Bare en tanke, men vet jo ikke om det er slik..

Skrevet (endret)

Du sluttet med fontex fordi du opplevde mye uro. Det kan derfor like gjerne være slik at det du opplever nå er en forverring av det som fikk deg til å slutte med fontex, som at det er seponeringen av fontex som er årsak.

Er du i gang med stemningsdagbok?

Jeg har prøvd å lage en stemningsdagbok i excel.  Med dato i første kolonne og de forskjellige stemningstyper i første rad.  Da legger jeg bare inn tall for hver stemningstype hver dag. Og velger hva jeg vil legge inn i diagram.  Det lagres i one drive, så jeg kan også legge det inn på telefonen. Så det fungerer greit.  Utfordringen er hvilke tall jeg skal legge inn når alt varierer så mye. 

Det var dette jeg holdt på med før jeg la meg når jeg fikk de veldige reaksjonene på natten.  Ble giret og gikk kanskje for langt.

Endret av eller
Skrevet

Tema: medisin, EUPF, selvskading, indre uro, reaksjoner, skam

Hva med å rett og slett bare åpne deg og ikke legge skjul på noen ting? Fortell han hva som plager deg.

Er sikker på at du får hyppigere timer om du slipper han til.

Skrevet

Tema: medisin, EUPF, selvskading, indre uro, reaksjoner, skam

Hva med å rett og slett bare åpne deg og ikke legge skjul på noen ting? Fortell han hva som plager deg.

Er sikker på at du får hyppigere timer om du slipper han til.

Har vel fått noe av det viktigste med her.  Men det er vanskelig å si alt slik som det er. Likevel vet jeg ingenting om han vet hvem jeg er på dol, og kan lese alt jeg skriver. Flaut å være som jeg er.

Skrevet

Har vel fått noe av det viktigste med her.  Men det er vanskelig å si alt slik som det er. Likevel vet jeg ingenting om han vet hvem jeg er på dol, og kan lese alt jeg skriver. Flaut å være som jeg er.

Jeg vil tro det er slik for de fleste (flaut).

Skrevet

Utfordringen er hvilke tall jeg skal legge inn når alt varierer så mye. 

Kanskje du evt kan dele opp dagen når det er slik? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...