Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt hovedpoeng er at jeg tror det er annen medisin som er mer velegnet enn vival i forhold til slik du har det nå. Derfor syntes jeg det ville være bedre om du forklarte din psykiater nøye hvordan du har det slik at han kan vurdere situasjonen enn at du kun skulle be om resept på vival.

Hva gjør jeg i mellomtiden? Sobrilen hjalp ikke nå. Har sittet og vugget for å roe ned. Var på jobb i går og følte det gikk nokså bra hele dagen. Det blir mye oppstykket søvn.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

11

• Caylee

5

• AnonymBruker

4

Skrevet

Hva gjør jeg i mellomtiden? Sobrilen hjalp ikke nå. Har sittet og vugget for å roe ned. Var på jobb i går og følte det gikk nokså bra hele dagen. Det blir mye oppstykket søvn.

Hvordan går det med deg? Håper du fikk sove igjen.

Anonymous poster hash: 89de0...48d

Skrevet

Jeg har alltid forstått det slik at vival virker raskt mens sobrilen tar mye lengre tid før du får effekt av.

Det har jeg også hørt, men når jeg prøvde sobril merket jeg ikke store forskjellen.

Skrevet

Jeg synes du skal ta det med ro nå i helgen, sørge for at du ikke får mange sterke inntrykk. Mandag kan du igjen gjøre et forsøk på å få tak i din psykiater.

Kanskje trenger du noe AP en periode.

Skrevet

Jeg synes du skal ta det med ro nå i helgen, sørge for at du ikke får mange sterke inntrykk. Mandag kan du igjen gjøre et forsøk på å få tak i din psykiater.

Kanskje trenger du noe AP en periode.

Jeg hadde resept på fluanxol liggende inne fant jeg ut, så jeg lurer på om jeg ikke bare skal ta meg en tur til apoteket å hente den. Får vurdere etterpå hvordan jeg best kan bruke den.  Om jeg skal ta den ved behov, eller fast frem til jeg får snakket med psykiateren. Event. hvor mye jeg skal ta.

Jeg er veldig opptatt på jobb neste uke, så det er ikke så lett å få tatt den telefonen. Slike telefoner foretrekker jeg å ta når jeg er helt for meg selv.

Skrevet (endret)

Hvordan går det med deg? Håper du fikk sove igjen. Anonymous poster hash: 89de0...48d

Jeg sovnet til slutt og har vel tatt en god del igjen idag. Hvordan det går. Jeg vet ikke. En stund føler jeg at nå har det roet seg. Lurer på hva egentlig som har gått av meg. Må skjerpe meg. Så går det over til at nå orker jeg ikke mer. Vil bort fra alt. Så jeg kan ikke si annet enn at det er veldig skiftene ennå.

Det er vanskelig, for jeg forstå ikke dette.

Endret av eller
Gjest gjesteleser
Skrevet

Jeg bruker tid hver dag på å få ut energi. Enten ved at jeg trener til jeg er gjennomsliten, går en tur til jeg er gjennomsliten, eller hører på musikk som gjør at jeg får frem og ut følelser(også sinne). Dette er for meg kjempeviktig for at jeg skal ha det relativt godt med meg selv.

Skrevet (endret)

Jeg hentet fluanxol på apoteket i dag.  Har tatt 2 mg.  Jeg kommer til å fortsette til jeg får snakket med psykiateren.  Men begynte å tenke på om det ikke var en maxdose der også for bilkjøring som jeg må ta hensyn til. Noen som vet hva den er på?

Blir en trett av fluanxol?  Vil helst bare sove. Det går greit når jeg har fri, men ikke når jeg går på jobb.

Endret av eller
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen maksdose for Fluanxol og bilkjøring.

Skrevet

Jeg sovnet til slutt og har vel tatt en god del igjen idag. Hvordan det går. Jeg vet ikke. En stund føler jeg at nå har det roet seg. Lurer på hva egentlig som har gått av meg. Må skjerpe meg. Så går det over til at nå orker jeg ikke mer. Vil bort fra alt. Så jeg kan ikke si annet enn at det er veldig skiftene ennå.

Det er vanskelig, for jeg forstå ikke dette.

Du er veldig ustabil nå og da er det ikke så godt å skjerpe seg. Jeg ble et mareritt da jeg sluttet med medisiner på egenhånd. Jeg begynte på igjen med en annen medisin og ble etter et par uker mye bedre. Jeg vet ikke hvorfor du er så ustabil nå, men jeg tror det er veldig viktig å ikke rote med medisinene på egenhånd. Det er lett å gjøre feilvurderinger. Men jeg kjenner deg ikke så godt.

Det er i allefall veldig vondt å ha det som du nå. Jeg virkelig håper du får kontakt med psykiateren snart. Jeg tror det er veldig viktig at du nå er ærlig og sier det som det er. Også når det gjelder medisinene.

Kanskje du har fått samme rådet mange ganger, jeg har ikke lest hele tråden.

Sørg for å få mest mulig ro nå, avlast deg selv så godt du kan. Prøv å skjerme deg litt. Og ikke tenk at du burde skjerpe deg. Det gjør vondt verre. Selv om en så klart må ta hensyn til andre.

Dette er bare ren gjetning, men alt det vonde du har slitt med alene lenge: Kan det være at det nå kommer til overflaten, spesielt når du nå har sluttet med en medisin som har lagt et lokk på det? Det kan jo også være et signal på at nå må du dele dette med andre og få hjelp. Ingen kan gå rundt med slike vonde følelser som du har over lang tid. Før eller siden trenger det seg frem.

Håper du etterhvert får det bedre i dag.

Anonymous poster hash: 89de0...48d

Skrevet

Jeg er veldig opptatt på jobb neste uke, så det er ikke så lett å få tatt den telefonen. Slike telefoner foretrekker jeg å ta når jeg er helt for meg selv.

Det er litt paradoksalt å lese at du ikke ser hvordan du skal klare å få kontaktet psykiateren din og samtidig skriver du mange innlegg hvor du beskriver deg selv som ganske desperat. Slik jeg ser det, så må du se litt nærmere på prioriteringene dine akkurat nå. Dersom du er så dårlig som du tidvis beskriver deg selv, så er du opplagt syk nok til å enten benytte en egenmelding til å være hjemme en dag eller gi beskjed til arbeidsgiver om at du må få ta deg tid til å få tatt en viktig telefon til lege.

Skrevet

Det er litt paradoksalt å lese at du ikke ser hvordan du skal klare å få kontaktet psykiateren din og samtidig skriver du mange innlegg hvor du beskriver deg selv som ganske desperat. Slik jeg ser det, så må du se litt nærmere på prioriteringene dine akkurat nå. Dersom du er så dårlig som du tidvis beskriver deg selv, så er du opplagt syk nok til å enten benytte en egenmelding til å være hjemme en dag eller gi beskjed til arbeidsgiver om at du må få ta deg tid til å få tatt en viktig telefon til lege.

Jeg har fått spørsmål før om det er helsen eller jobben som er viktigst for meg.  Det var vanskelig å svare på. Det har alltid vært det viktigste for meg å fungere på jobb, og at ingen merker noe. Det er også viktig for meg å ikke ha fravær. Jeg har heller ikke tid til fravær nå, så jeg er redd for å bli syk.

Jeg skal prøve å få tak i psykiateren i morgen.  Men det er begrenset telefontid.  Sannsynligvis får jeg bare snakket med sekretæren.  Jeg vet ikke hva jeg skal spør om.  Har lite lyst til å fortelle hele historien til henne.  Så er det å finne en ledig stund for meg selv i den tiden.  Skal psykiateren ringe tilbake blir jeg stresset for hvilke situasjon jeg er i når han ringer, Er det folk rundt, sitter jeg sammen med andre i en bil.   Dette er kanskje for andre småting å henge seg opp i, men når jeg nå engang er slik så kan faktisk det å ta en telefon bli en belastning i seg selv.  Jeg vet ikke om dette er noe du klarer å forstå. Men det er alltid lettere for meg å ringe når jeg har fri og er helt alene.

I tillegg til psykiske smerter har jeg slitt med fysiske smerter i hele kroppen en del dager nå.  Slik som jeg hadde når jeg begynte med liotyronin.  

Jeg tror jeg har litt effekt av fluanxolen, hvis det ikke er tilfeldig.  Har ihvertfall følt meg litt roligere i dag.

Skrevet

Hvis jeg var deg, så hadde jeg prioritert å fortelle mest mulig til sekretæren. Videre forklart henne at det er vanskelig for deg å motta telefon tilbake, og spørre om de kan gi deg et tidspunkt du kan ringe tilbake for å snakke med psykiateren selv.

Det er ikke noe vanskelig å skjønne at dette er vanskelig, men dersom du er ordentlig dårlig så må du gjøre noen prioriteringer som bidrar i riktig retning. Du bør sannsynligvis heller ikke utsette deg for mye stress de nærmeste dagene, men sørge for nok hvile og ikke for mange inntrykk.

Skrevet

Hvis jeg var deg, så hadde jeg prioritert å fortelle mest mulig til sekretæren. Videre forklart henne at det er vanskelig for deg å motta telefon tilbake, og spørre om de kan gi deg et tidspunkt du kan ringe tilbake for å snakke med psykiateren selv.

Det er ikke noe vanskelig å skjønne at dette er vanskelig, men dersom du er ordentlig dårlig så må du gjøre noen prioriteringer som bidrar i riktig retning. Du bør sannsynligvis heller ikke utsette deg for mye stress de nærmeste dagene, men sørge for nok hvile og ikke for mange inntrykk.

Hvorfor må jeg ikke utsette meg for mye stress og for mange inntrykk?

Skrevet

Hvorfor må jeg ikke utsette meg for mye stress og for mange inntrykk?

Dersom dette er en forverring av din bipolare lidelse, vil en vanlig anbefaling være å skjerme seg selv noe til det roer seg igjen.

Skrevet

Dersom dette er en forverring av din bipolare lidelse, vil en vanlig anbefaling være å skjerme seg selv noe til det roer seg igjen.

Ok

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...