Beautiful_Creatures Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Da har jeg tatt første depot tbt Wellbutrin. Er ganke spent på dette faktisk, så tenkte jeg skulle lage en liten tråd her hvor jeg skriver litt om hva jeg opplever av postitive og negative ting. Evt bivirkninger i starten, og hvor lenge de varer. Tenkte det kan være praktisk for andre som skal starte på samme medisin eller vurdere denne senere Jeg håper hovedsaklig at de kan hjelpe på ADHD symptomene mine, men jeg har nok godt av en viss antideppressiv effekt også, og så har jeg et lite håp om at de kanskje kunne hjulpet meg litt med oversspising (binge eating). Skriver mer etterhvert, men det er bare for andre å kommentere hvis dere har noe å bidra med eller lurer på 0 Siter
lille_myyy Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Nå har jeg tatt min første dose med Efexor Håper du merker god effekt, og ikke får så mange bivirkninger. Jeg har ikke ville satt meg for mye inn i bivirkningene, slik at jeg ikke kjenner "etter" om de er der. Men håper medisinen kan hjelpe meg bort fra tankespinn, dveling og selvdestruktive tanker. Takk for rådene du har gitt meg. Hvilke ADHD-symptomer er det du ønsker skal forsvinne? Lykke til, jeg heier på deg! 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg ønsker å prøve wellbutrin Har tre uåpna bokser stående på pulten min som du kunne fått, men det er nok best å gå gjennom fastlegen da Skal forøvrig starte selv men har ikke startet enda utsetter det som alt annent 0 Siter
missmas Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg spurte lege på DPS, og fikk ikke lov 0 Siter
missmas Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Fikk ikke prøve topimax heller. Må vel gå privat 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Skrevet 25. oktober 2014 Nå har jeg tatt min første dose med Efexor Håper du merker god effekt, og ikke får så mange bivirkninger. Jeg har ikke ville satt meg for mye inn i bivirkningene, slik at jeg ikke kjenner "etter" om de er der. Men håper medisinen kan hjelpe meg bort fra tankespinn, dveling og selvdestruktive tanker. Takk for rådene du har gitt meg. Hvilke ADHD-symptomer er det du ønsker skal forsvinne? Lykke til, jeg heier på deg! Tusen takk! Håper den første dagen din med efexor har gått fint. Ja, prøver egentlig også å ikke kjenne så veldig etter, men så tenkte jeg skulle skrive denne tråden da, så da er det jo ihverfall greit å merke seg noe. Jeg håper veldig at medisinen kan hjelpe meg med uoppmerksomhet. Det å være konstant uoppmerksom, ikke klare å følge med i samtaler (særlig med en gang det er en distraksjon i nærheten), ikke klare å fullføre en bok eller en oppgave uten å være helt utmattet etterpå, og bruke veldig mye lenger tid enn vanlig på daglige gjøremål er et stort problem for meg. Jeg tror jeg går rundt og er veldig mye sliten fordi det indre kaoset mitt tar så stor plass. Og så "faller" jeg alltid ut når jeg skal gjøre noe. Jeg begynner på mange ting samtidig, eller kan plutselig bli stående helt "fjern" i noe som følels som en evighet mens hodet på en måte bomanderes av tanker og inntrykk. Det er som jeg ikke har "filter", og det er veldig slitsomt. Du kjenner sikkert mye av dette igjen. Jeg har det mye mer på den uoppmerksomme delen enn motorisk uro, men jeg tror jeg "tar igjen" for den mototriske uroen ved å ha et kaos i hodet hele tiden. Det føles som om jeg skulle ha to "spor" i hodet, på det ene fungere jeg med alt jeg må forholde meg til, men på det andre spilles det hele tiden konstant et "bånd" eller "tape" som ruller og går hele tiden. Ikke sånn at jeg kan "høre" det, men som en støy som gjør meg uforkusert. Og det tar aldri slutt, det er der hele tiden på en måte, uansett hva jeg gjør eller hvor jeg er, og det tapper energi fra det jeg egentlig skal gjøre. Tusen takk for at du heier på meg! 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Da har altså første dagen med Wellbutrin gått fint (ikke at jeg egentlig hadde forventet noe annet, hehe ). Jeg har i grunnen ikke merket så veldig mye fra eller til, men har hatt en svak uvelhetsfølelse noen ganger i dag som jeg regner med kan være en startbivirking. Så kjenner jeg meg faktisk bittelitt mer våken enn vanlig, eller litt mindre sliten får jeg kanskje si. Istedenfor å være utslitt kl. 15 som stort sett er vanlig for meg for tiden har jeg "holdt ut" nå til kvelden. Har også kjent på en veldig svak følelse av et slags "lykkestikk" langt inni meg. LItt sånn følelse som kan sammenlignes som forventning eller å glede seg til noe. Kjenner meg litt anspent tror jeg, men det er akkurat slik jeg kjente det i starten på zoloft så det regner jeg også er noe som går over etter hvert. På en merkelig måte har jeg likevel en slags ro langt inni selv om jeg føler den anspentheten. Den er mer som en svak anspenthet i musklaturen, ikke som en uro i hodet hvis dere skjønner forskjellen Jo og så har jeg faktisk hatt litt mindre matlyst enn vanlig i dag (hurra), men det hadde jeg den første uka på zoloft også så regner med at det kan være forbigående. Skriver mer etterhvert Endret 25. oktober 2014 av Beautiful_Creatures 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Skrevet 25. oktober 2014 Heldig du er som får prøve den Så dumt du ikke får prøve den da Har du forsøkt mye annet først, eller sier de noe om hvorfor du ikke får prøved den? Ønsker deg lykke til videre ihvertfall 0 Siter
BrukerErHeltAnonym Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Har tre uåpna bokser stående på pulten min som du kunne fått, men det er nok best å gå gjennom fastlegen da Skal forøvrig starte selv men har ikke startet enda utsetter det som alt annent Noe spessielt du er redd for? 0 Siter
missmas Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Så dumt du ikke får prøve den da Har du forsøkt mye annet først, eller sier de noe om hvorfor du ikke får prøved den? Ønsker deg lykke til videre ihvertfall Det er fordi jeg er bipolar 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Det er fordi jeg er bipolar Da er det ikke så rart du ikke får prøve! Anonymous poster hash: 502d3...74b 0 Siter
missmas Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Da er det ikke så rart du ikke får prøve!Anonymous poster hash: 502d3...74b Vet av mange bipolare som anbefaler den 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Vet av mange bipolare som anbefaler den Tror ikke det er anbefalt behandling. Anonymous poster hash: 63138...98c 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Noe spessielt du er redd for? Nei, bare føler at jeg burde prøvd lilvsstilsendringer som ordentlig mat og kondisjonstrening først, før medisiner (for depresjon), men så blir det jo aldri noe av den treningen ut over planleggingstadiet så da blir det bare utsatt 0 Siter
missmas Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Tror ikke det er anbefalt behandling.Anonymous poster hash: 63138...98c Anbefalt beh gjør meg smellfeit 0 Siter
frosken Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Anbefalt beh gjør meg smellfeit Hvordan går det med cola-kutten din? 0 Siter
startet av Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Hvordan går det med cola-kutten din?Syns ikke du skal kapre trådene på denne måten. Ikke at NHD bryr seg med mindre det er noen han ikke liker. Men kanskje andre bryr seg. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Skrevet 26. oktober 2014 Dagen har vært litt både og. Jeg hadde en periode fra 1-2 timer etter jeg tok medisinene til sånn ca rundt kl. 14-15 hvor jeg følte meg veldig bra, våken og kanskje litt mer "samlet" i hodet enn vanlig. Litt samme følelse hadde jeg i går men egnelitg bedre i dag. Men så fra ca- 15 og helt til nå i kveld har jeg vært veldig sliten og slapp, og måtte sove noen timer på sofa for klarte ikke holde meg våken. Dette er ikke så helt skjelden for meg, men i går var jeg liksom mye mer våken, så håpet det skulle vare hele dagen i dag også. Når det har sagt så kan jeg nok ha slitt med litt hangover i dag, for måtte ta litt ekstra hjelp for å sove i går. Vet jo at dette sannsynligvis er en forbigående bivirkning, så jeg fikk en liten pakke valium av legen for å ha nå i opptrappingsfasen for å hjelpe på søvn. Tok en sånn og en innsoving da jeg la meg i går kveld, sov 3 timer, våknet og følte meg forholdsvis våken, så tok det samme en gang til for å være sikker på å få sove resten av natten. Må legge til at jeg IKKE tar valium slik til vanlig, og enda mer sjelden på dagtid. Har en sånn 25 pk i kanskje 6 mnd ca. Innsoving tar jeg til vanlig også, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle få sove og det hjelper meg veldig. Men har lagt merke til en ting med valium før. Vet fortsatt ikke om det er tilfeldig, men ofte dagen etter jeg har tatt en valium på natten får jeg en ekstrem utmattende følelse i kroppen sånn ganske nøyaktig 12 timer etter inntak og noen timer utover den dagen. De første par gangene dette skjedde trodde jeg det var tilfeldig, men nå begynner jeg å lure om jeg kanskje ikke tåler valium helt. Jeg har faktisk Rivotril liggende her også, så kanskje jeg faktisk skal ta en sånn i kveld isteden, sammen med innsoving, og droppe valiumen. Føler kanskje at det er bedre, og den holder meg i søvn lenger også. Dette er jo bare en overgangsfase regner jeg med. Måtte gjøre det slik i opptrapping av zoloft også. Ellers merker jeg kanskje en svak, svak ro i hodet som jeg ikke har hatt så lenge jeg kan huske. Alt for tidlig å si noe om dette har med Wellbutrin å gjøre, kan selvfølgelig like gjerne være placebo. En fortsatt god kveld til alle som gidder å lese wellbutrin-dagboken min 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.