Dima -76 Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Hei. Jeg har fått ny sovemidisn, Imovane, som skulle være bedre enn den gamle jeg brukte. Har brukt Imovane med god effekt, men jeg fikk en av de vanlige bivirkningene - bitter smak i munnen. Men det gjorde ikke noe. Har tinnitus, så sliter ofte med å sovne. Igår hentet jeg en ny resept på Imovane, etter å ha tatt en to-ukers pause fra dem. Da jeg la meg tok jeg en tablett. Merket ingenting. Sovnet ikke. Og fikk heller ingen bitter smak i munnen. Kan det være feil tablettter i esken fra apoteket? Jeg har studert pakningen, pillebretteene, utgåelsesdatoen, men alt ser ut til å være i orden. Så jeg skjønner virkelig ingenting. For tre timer siden tok jeg en tablett for å teste. Men jeg merker ingen virkning. Og heller ikke den berømmlige bittere smaken- Og etter å ikke ha tatt noe Imovane på to uker burde det ikke være noen toreranse. Dette er helt ufårståelig for meg og jeg skjønnner ikke hva det kan være. Har apoteket gitt meg en identisk pakke med placebo-tabletter som ser like ut??? Men det er vel ikke lov? Hva kan alt dette skyldes? 0 Siter
Inner self Skrevet 25. oktober 2014 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har gått på stilnoct som er en lignende medisin. Og etter jeg gikk på den noen måneder for en 8 år siden, fikk jeg en pakke i januar. Jeg tar en pille, og får null effekt. Jeg tror det nok er kroppen din som har utviklet toleranse mot imovane, slik min har det for stilnoct. Og da er det ikke noe vits i å bruke det lengre. 0 Siter
Dima -76 Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har gått på stilnoct som er en lignende medisin. Og etter jeg gikk på den noen måneder for en 8 år siden, fikk jeg en pakke i januar. Jeg tar en pille, og får null effekt. Jeg tror det nok er kroppen din som har utviklet toleranse mot imovane, slik min har det for stilnoct. Og da er det ikke noe vits i å bruke det lengre. Men det var 2 uker siden sist jeg hadde tatt Imovane. Kan man ha toleranse etter så lang pause? Og så det med at jeg ikke kjenner den bittre smaken heller. Nei, tror jeg skal gå tilbake til apoteket i morgen for en forklaring. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Min erfaring er at Imovane fungerer svært dårlig hvis du ikke er forholdsvis tom i magen. Da kan det ta opp til flere timer før en merker noen effekt, og det føles også som om effekten blir svakere utover natten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.