Gå til innhold

Nav-pengene strekker ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er barnetillegget som skal reduseres. Ikke selve uføreytelsen.

Anonymous poster hash: aab72...c03

 

Ja, i prinsippet, men det slår ulikt ut om de har gjeld eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    33

  • startet av

    22

  • slabbedask

    11

  • DexterMorgan

    9

Mest aktive i denne tråden

Ja, i prinsippet, men det slår ulikt ut om de har gjeld eller ikke.

 

Det hadde politikerne "glemt" å tenke på. 

Anonymous poster hash: aab72...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det blir riktige å si "Det skal lønne seg å tjene mye". Med de blåblås forslag vil en med 2 millioner i inntekt få nesten 40.000 i skattelette. Tjener du 300.000 får du hele 900 kr i skattelette.

 

skattelette.png

 

 

Grei illustrasjon som viser tydelig hvordan de tenker. De tar ikke kuttende på statlige utgifter der de burde, men lar det gå ut over de med laveste inntekter.

 

Skal bli interessant å se hva de vil svare en enslig mor i rullestol med små barn.

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei illustrasjon som viser tydelig hvordan de tenker. De tar ikke kuttende på statlige utgifter der de burde, men lar det gå ut over de med laveste inntekter.

 

Skal bli interessant å se hva de vil svare en enslig mor i rullestol med små barn.

Erna svarte en sånn dame, eller "svarte" , de kommer jo bare med svada ord som ikke egentlig sier noe som helst, som alle politikere gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke traumatisk å ikke ha råd til jakke til 7000 og sydenferie.

Hei

 

Det syns  jeg er tull!

 

Jeg leser ikke om ett eneste barn som ikke opplevde at det var flaut og traumatisk aldri kunne reise til syden.

 

Og VET DU, om du eller andre voksne trygdemottagere syns det er greit, så er det ikke greit for barna,

 

de har ikke valgt foreldre sine, de har rett på fritidsaktiviteter, sydenreiser m.m. noe jeg er ganske sikker på deres foreldre ville gi dem om de kunne!!

 

Har du ikke barn, eller har blitt så åreforklalket at du ikke husker fra din egen barndom eller ungdom så syns jeg verken du eller noen annen bør uttale seg på vegne av barns behov!

 

Vi lever ikke i Kongo, men i Norge.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Det syns  jeg er tull!

 

Jeg leser ikke om ett eneste barn som ikke opplevde at det var flaut og traumatisk aldri kunne reise til syden.

 

Og VET DU, om du eller andre voksne trygdemottagere syns det er greit, så er det ikke greit for barna,

 

de har ikke valgt foreldre sine, de har rett på fritidsaktiviteter, sydenreiser m.m. noe jeg er ganske sikker på deres foreldre ville gi dem om de kunne!!

 

Har du ikke barn, eller har blitt så åreforklalket at du ikke husker fra din egen barndom eller ungdom så syns jeg verken du eller noen annen bør uttale seg på vegne av barns behov!

 

Vi lever ikke i Kongo, men i Norge.

Hvis det er traumatisk, hva er det da å bli utsatt for incest eller annen vold? Snakk om å vanne ut begreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna svarte en sånn dame, eller "svarte" , de kommer jo bare med svada ord som ikke egentlig sier noe som helst, som alle politikere gjør

 

Erna er ekspert på å bruke mange ord på å si absolutt ingen ting.

Anonymous poster hash: aab72...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det syns  jeg er tull!

 

Jeg leser ikke om ett eneste barn som ikke opplevde at det var flaut og traumatisk aldri kunne reise til syden.

 

 

Det er IKKE flaut og traumatisk å aldri kunne reise til syden. Tror du alle alle like mye penger som du og din familie?

 

Hadde du hatt råd til å reise til syden hvis du var enslig mor og skulle levd av din uføre trygd?

Anonymous poster hash: aab72...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er traumatisk, hva er det da å bli utsatt for incest eller annen vold? Snakk om å vanne ut begreper.

Hei!

 

Ok

 

Da skal jeg ha svar:

 

Jeg har ikke blitt utsatt for incest, men jeg har blitt slått bevisstløs gjennom hele barndommen!

 

Jeg vet at dette skyldtes galskapen, psykopati,

 

Nå vil jeg vite, hva har du vært utsatt for som vet mer enn meg om barnemishandling?

 

Jeg VET, og ,syns, ikke, jeg VET, alle alle barn har rettigheter, på materielle goder og frihet fra voksnes dumskap og overgrep, enten det er av den ene eller andre type,

 

Jeg vil vite hva vet du om overgrep? om vold? og å bli slått? og bli mishandlet? ikke vite hva som ventet deg, denne dagen eller imorgen? Det vil jeg vite hva du VET OM??

 

La meg vite noe mer :angry:

 

 

Anonymous poster hash: 4692f...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener Norge må stramme inn på mange måter. Lavere lønninger, lavere pensjoner. Høyere skatt, men på en måte som skåner bedriftene. Innstramming av sykelønn og trygdeordninger også. Hvordan innstrammingen bør skje vet jeg ikke, men det er uholdbart når 2/3 av en noen befolkningsgrupper i landet går på trygd og vi har nesten dobbelt så høyt sykefravær som andre land.

 

Det med å bli tigger og havne på gata er stråmanns-argumentasjon i kjent stil.

 

Hvis du mener det skal kuttes i minstetrygdene, hvor lavt skal denne settes? Man har ikke mye å gå på når 2/3 går til å betale boutgifter. Man skal helst spise også, og kanskje ha råd til medisiner.

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Ok

 

Da skal jeg ha svar:

 

Jeg har ikke blitt utsatt for incest, men jeg har blitt slått bevisstløs gjennom hele barndommen!

 

Jeg vet at dette skyldtes galskapen, psykopati,

 

Nå vil jeg vite, hva har du vært utsatt for som vet mer enn meg om barnemishandling?

 

Jeg VET, og ,syns, ikke, jeg VET, alle alle barn har rettigheter, på materielle goder og frihet fra voksnes dumskap og overgrep, enten det er av den ene eller andre type,

 

Jeg vil vite hva vet du om overgrep? om vold? og å bli slått? og bli mishandlet? ikke vite hva som ventet deg, denne dagen eller imorgen? Det vil jeg vite hva du VET OM??

 

La meg vite noe mer :angry:

 

 

Anonymous poster hash: 4692f...32d

 

 

Barn har ikke "rett" til telefoner til 5000 og sydenturer. Og hva dette har å gjøre med barnemishandling forstår jeg virkelig ikke.

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ok

 

Da skal jeg ha svar:

 

Jeg har ikke blitt utsatt for incest, men jeg har blitt slått bevisstløs gjennom hele barndommen!

 

Jeg vet at dette skyldtes galskapen, psykopati,

 

Nå vil jeg vite, hva har du vært utsatt for som vet mer enn meg om barnemishandling?

 

Jeg VET, og ,syns, ikke, jeg VET, alle alle barn har rettigheter, på materielle goder og frihet fra voksnes dumskap og overgrep, enten det er av den ene eller andre type,

 

Jeg vil vite hva vet du om overgrep? om vold? og å bli slått? og bli mishandlet? ikke vite hva som ventet deg, denne dagen eller imorgen? Det vil jeg vite hva du VET OM??

 

La meg vite noe mer :angry:

 

Anonymous poster hash: 4692f...32d

 

Nå syns jeg du skal holde deg litt mer saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Barn har ikke "rett" til telefoner til 5000 og sydenturer. Og hva dette har å gjøre med barnemishandling forstår jeg virkelig ikke.

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

 

ok men det har en forbindelse

Anonymous poster hash: 4692f...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :(

Anonymous poster hash: 4692f...32d

 

Altså, tviler ikke at du har vært gjennom mye vondt, som jeg ikke har, but that's beside the point...

 

Snakker bare om begrepene som blir brukt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, tviler ikke at du har vært gjennom mye vondt, som jeg ikke har, but that's beside the point...

 

Snakker bare om begrepene som blir brukt her.

Enig, beklager vet ikke hva som fikk meg til å miste helt fokus:-(

Anonymous poster hash: 4692f...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ok men det har en forbindelse

Anonymous poster hash: 4692f...32d

 

 

Hvilken da????? Er det barnemishandling å ikke dra til syden og ikke bruke 5000 på telefon????

Anonymous poster hash: aab72...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at det er vanskelig for noen barn fordi foreldrene er fattige, det går ikke på fattigdom i noen slags universell standard, men det faktum at andre barn er rikere enn dem. Det handler om at det finnes forskjeller i samfunnet.

 

Forskjeller vil det nok alltid finnes.

 

Jeg mener det heller bør gjøres noe med holdningene samfunnet har til fattigdom. Det virker som mange er redd for å bli fattig (selv i Norge), og at det på den grunn finnes endel stigma omkring fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at det er vanskelig for noen barn fordi foreldrene er fattige, det går ikke på fattigdom i noen slags universell standard, men det faktum at andre barn er rikere enn dem. Det handler om at det finnes forskjeller i samfunnet.

 

Forskjeller vil det nok alltid finnes.

 

Jeg mener det heller bør gjøres noe med holdningene samfunnet har til fattigdom. Det virker som mange er redd for å bli fattig (selv i Norge), og at det på den grunn finnes endel stigma omkring fattige.

Hei!

 

Jeg syns ikke det bør gjøres så mye med holdningene!

 

Jeg syns vi må bli rausere til å dele.

 

Vet vi om en familie som ikke har råd til en sydentur, hvorfor ikke bare legge en pengesjekk i postkassen, uten noen avsender?

 

feks gavesjekk fra reisebyrå!

 

Jeg syns vi alle har et stort ansvar, jeg bare forstår ikke hvorfor vi alle ikke kjenner på det.-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...