Gå til innhold

Nav-pengene strekker ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg syns ikke det bør gjøres så mye med holdningene!

 

Jeg syns vi må bli rausere til å dele.

 

Vet vi om en familie som ikke har råd til en sydentur, hvorfor ikke bare legge en pengesjekk i postkassen, uten noen avsender?

 (

Og det tror du folk med normale inntekter har råd til?????!

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    33

  • startet av

    22

  • slabbedask

    11

  • DexterMorgan

    9

Mest aktive i denne tråden

Hei!

 

Jeg syns ikke det bør gjøres så mye med holdningene!

 

Jeg syns vi må bli rausere til å dele.

 

Vet vi om en familie som ikke har råd til en sydentur, hvorfor ikke bare legge en pengesjekk i postkassen, uten noen avsender?

 

feks gavesjekk fra reisebyrå!

 

Jeg syns vi alle har et stort ansvar, jeg bare forstår ikke hvorfor vi alle ikke kjenner på det.-(

 

Kan ikke du gjøre det, da? Legge en sjekk til noen du vet har fattige barn?

 

Enig at det bør være bedre fordeling av goder i samfunnet, men uansett vil det alltid være forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor flinke med pengene disse som klager over at de får for lite egentlig er, er jo noe vi strengt tatt ikke kan vite noe om, da. :ph34r:

 

Her er nok mye av sannheten. På luksusfellen på TV3 ser en ofte mennesker med gode inntekter som ikke får pengene til å strekke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du gjøre det, da? Legge en sjekk til noen du vet har fattige barn?

 

Enig at det bør være bedre fordeling av goder i samfunnet, men uansett vil det alltid være forskjeller.

Hei!

 

 

Kan ikke du gjøre det, da? Legge en sjekk til noen du vet har fattige barn?

 

Enig at det bør være bedre fordeling av goder i samfunnet, men uansett vil det alltid være forskjeller.

Hei!

 

Selvsagt gjør jeg det og lignende, hvorfor tror du jeg ellers etterspør lignende.

 

Vi har imidlertid vanlige lønnsinntekter, hadde jeg vært milliardær, hadde jeg kunne hjelpe langt flere.

 

Men ja jeg ser mitt ansvar for gjennomsnittlig lønnsmottager!

 

Og det betyr ansvar til å dele der jeg oppdager at det fins behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det blir riktige å si "Det skal lønne seg å tjene mye". Med de blåblås forslag vil en med 2 millioner i inntekt få nesten 40.000 i skattelette. Tjener du 300.000 får du hele 900 kr i skattelette.

 

skattelette.png

 

 

Hva viser egentlig denne oversikten?

Du er klar over at de som tjener over 1 million betaler en større prosentandel av sin inntekt i skatt enn de som tjener lite?

For det første burde denne oversikten vist endringene i prosent av lønna og den burde også vist faktisk skatteprosent.

Slik det er i dag blir du hardt skattet om du tjener godt (over 1 million) og da bør du også få den største skatteletten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Selvsagt gjør jeg det og lignende, hvorfor tror du jeg ellers etterspør lignende.

 

Vi har imidlertid vanlige lønnsinntekter, hadde jeg vært milliardær, hadde jeg kunne hjelpe langt flere.

 

Men ja jeg ser mitt ansvar for gjennomsnittlig lønnsmottager!

 

Og det betyr ansvar til å dele der jeg oppdager at det fins behov.

 

Det er jo bra gjort. :)

 

Skal ikke bli lett å få alle med over vanlig inntekt å gi bort penger til sin "fattige" nabo, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser ikke om ett eneste barn som ikke opplevde at det var flaut og traumatisk aldri kunne reise til syden.

 

Og VET DU, om du eller andre voksne trygdemottagere syns det er greit, så er det ikke greit for barna,

 

de har ikke valgt foreldre sine, de har rett på fritidsaktiviteter, sydenreiser m.m. noe jeg er ganske sikker på deres foreldre ville gi dem om de kunne!!

 

Har du ikke barn, eller har blitt så åreforklalket at du ikke husker fra din egen barndom eller ungdom så syns jeg verken du eller noen annen bør uttale seg på vegne av barns behov!

 

Jeg syns vi må bli rausere til å dele.

 

Vet vi om en familie som ikke har råd til en sydentur, hvorfor ikke bare legge en pengesjekk i postkassen, uten noen avsender?

 

Jeg syns vi alle har et stort ansvar, jeg bare forstår ikke hvorfor vi alle ikke kjenner på det.-(

I vårt rike land bør alle barn få oppleve forandring i (noen av) feriene.  Dvs. noe annet enn å bare være hjemme i hver eneste ferie år etter år.  Derfor arrangerer organisasjoner som Røde Kors (innenlands) ferieturer for familier som er dårlig stilt.  Der får barna oppleve typiske sommeraktiviteter sammen med andre barn.

 

Det er ikke traumatisk eller omsorgssvikt å ha foreldre som ikke kan prioritere sydenferier, enten det er fordi foreldrene vil bruke pengene på noe annet, eller de må velge andre feriemål av økonomiske grunner.  Barn har ikke direkte behov for eller rett til sydenturer.

 

Jeg er innstilt på å bidra for å jevne ut forskjeller, men jeg er ikke villig til å betale så mye skatt at alle barn får reise på alpinsamlinger i Alpene, vinterfotball-leire i Tyrkia eller årlige sydenferier.  Jeg vil ha igjen noe av inntekten til prioritering av min egen familie også.

 

Jeg har i maaange år brukt flere tusen pr. måned på organisasjoner som Redd Barna, SOS Barnebyer og andre som bruker pengene på nødhjelp, mat og utdanning.  Bl.a. brenner jeg for utdanning til jenter, det er en enkel måte å løse flere av verdens problemer på.  Beklager, men jeg er på ingen måte interessert i å bruke tilsvarende beløp på sydenturer for norske familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er jo superbra, at du prioritererer hjelp til jenter og kvinners utdanning.

 

I vestlig kultur forstår man ikke forskjellen på det og gi asyl til den muslimske voldsmenn,

 

Vi kan gi asyl til 1000 muslimske kvinner og kanskje få en terrorist, gjør det sammen med menn og vi har 100 terrorister :mellow:

 

Vi trenger å gjøre hjelpeinngrep der de ikke ødelegger vår gode kultur

 

Det betyr hjelpe kvinner og IKKE menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna svarte en sånn dame, eller "svarte" , de kommer jo bare med svada ord som ikke egentlig sier noe som helst, som alle politikere gjør

 

 

 

Ingen rasjonelle argumenter. Ingenting som tyder på handlinger som følger påståtte motiver.

 

Når de fjerner den grensen for for lønnsinntekt som før var på 1G, før fullstendig bortfall av uføretrygd, blir et hinder borte for at det kan lønne seg for uføretrygdede å jobbe litt mer. Det er vel alle enige om. Mange av de blå later som om den enigheten ikke finnes. Så bruker de det som et påskudd til reduksjon på andre områder, så som barnetillegg.

 

Den innstillingen skaper bare skuffelse og irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

 

Hvis du mener det skal kuttes i minstetrygdene, hvor lavt skal denne settes? Man har ikke mye å gå på når 2/3 går til å betale boutgifter. Man skal helst spise også, og kanskje ha råd til medisiner.

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

 

 

Hvorfor dikter du opp dum mening om at det skal kuttes i minstetrygdene? Fant du ikke dumme nok utsagn i innlegget mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger å gjøre hjelpeinngrep der de ikke ødelegger vår gode kultur

 

Det betyr hjelpe kvinner og IKKE menn.

Nå var ikke poenget mitt først og fremst at gutter og menn ikke skal hjelpes, men at det gjerne er jenter som nedprioriteres i fattige land.  Bistandsorganisasjonene forsøker å rette opp denne skjevheten.

 

Et trygt hjem, mat og utdanning er noe barn har rett til.  Sydenferier, merkeklær og avanserte mobiler har de ikke krav på eller rett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva viser egentlig denne oversikten?

.

Den viser resultatet av et usolidarisk budsjett. Et budsjett hvor man gir åtte millarder i skattelette til de rikeste, og dekker inn dette med kutt som rammer de svakeste. Et budsjett som gjør de rike rikere, og de livet til de som sitter nederst ved bordet enda vanskeligere.

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dikter du opp dum mening om at det skal kuttes i minstetrygdene? Fant du ikke dumme nok utsagn i innlegget mitt?

Hvor skal du kutte da? Skal alle ha minstetrygd?

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor dikter du opp dum mening om at det skal kuttes i minstetrygdene? Fant du ikke dumme nok utsagn i innlegget mitt?

Ellers hevder du at det må kuttes i trygdene og

Hei!

 

Det er jo superbra, at du prioritererer hjelp til jenter og kvinners utdanning.

 

I vestlig kultur forstår man ikke forskjellen på det og gi asyl til den muslimske voldsmenn,

 

Vi kan gi asyl til 1000 muslimske kvinner og kanskje få en terrorist, gjør det sammen med menn og vi har 100 terrorister :mellow:

 

Vi trenger å gjøre hjelpeinngrep der de ikke ødelegger vår gode kultur

 

Det betyr hjelpe kvinner og IKKE menn.

Det er ikke sånn at alle muslimske menn er terrorister!

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dikter du opp dum mening om at det skal kuttes i minstetrygdene? Fant du ikke dumme nok utsagn i innlegget mitt?

Ellers hevder du det skal kuttes i trygdene OG skattene skal økes. Skal de trygdede skvises fra begge sider, med andre ord mindre trygd OG høyere skatt?

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Hei!

 

Selvsagt gjør jeg det og lignende, hvorfor tror du jeg ellers etterspør lignende.

 

Vi har imidlertid vanlige lønnsinntekter,

Hva er en vanlig lønnsinntekt i din verden?

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ellers hevder du det skal kuttes i trygdene OG skattene skal økes. Skal de trygdede skvises fra begge sider, med andre ord mindre trygd OG høyere skatt?

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Jeg vet ikke hva som må til for at Norge skal gå rundt økonomisk om 20 år

Det beste hadde vært å beholde satsene på trygd og få flere i arbeid.

Jeg mener skatten bør økes for høye lønninger og aksjeutbytte. Stort bunnfradrag ville gjort det mer lønnsomt å gå fra trygd til jobb. Det er jeg også tilhenger av.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som må til for at Norge skal gå rundt økonomisk om 20 år

Det beste hadde vært å beholde satsene på trygd og få flere i arbeid.

Hvordan skal det skje når tilnærmet alle nye jobber som skapes går til arbeidsinnvandrere? Hørte på radioen i dag at en venter ti tusen arbeidsinnvandrere pr år bare fra polen de neste årene. Hvordan mener du folk med dårlig helse skal få jobb?

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvordan skal det skje når tilnærmet alle nye jobber som skapes går til arbeidsinnvandrere? Hørte på radioen i dag at en venter ti tusen arbeidsinnvandrere pr år bare fra polen de neste årene. Hvordan mener du folk med dårlig helse skal få jobb?

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Jeg har ikke svar på alt. Jeg tror bare at rekord i trygd og sykefravær kan bli et problem når vi ikke kan flyte på oljen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvordan skal det skje når tilnærmet alle nye jobber som skapes går til arbeidsinnvandrere? Hørte på radioen i dag at en venter ti tusen arbeidsinnvandrere pr år bare fra polen de neste årene. Hvordan mener du folk med dårlig helse skal få jobb?

Anonymous poster hash: 38ace...cc6

Jeg har ikke svar på alt. Jeg tror bare at rekord i trygd og sykefravær kan bli et problem når vi ikke kan flyte på oljen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...