Gå til innhold

Nedtrapping av sobril og abstinenser

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på hvordan jeg bør trappe ned sobril. Jeg har gått på en lav dose sobril i løpet av 4 år (ikke daglig men sporadisk bruk ved panikk) men har siste måneden trappet meget opp grunnet økt angst. Jeg sluttet brått og fikk kraftig oppkast og brekkninger til jeg fikk ny dose med sobril. Jeg har spyangst (og grunnen til at jeg tok sobrilen i utgangspunktet) Plutselig krevde kroppen en kjempehøy dose med sobril for å holde unna brekkningne, en dose på mellom 8-12 stk 15mg sobril jevnt fordelt utover dagen for å unngå å spy. Jeg har greid å trappe ned til ca 5 piller per dag (i løpet av ca 2 uker) og unngår nå disse brekkningene. Hvordan bør jeg trappe ned siste biten for å unngå disse brekkningene og de verste abstinensene? Hvor lenge vil disse abstinensene vare etter jeg har tatt siste pillen hvis jeg kommer ned til så lite som 15-10mg daglig og så slutter? Har jeg et helvete forran meg med oppkast og spy i flere uker i vente hvis jeg greier å trappe ned til en så lav dose?

Hilsen livredd

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

a bort en til en uke etter den forrige. Da er du på 60 mg. Ta bort nok en tablett etter ytterligere en uke. På 45 mg kan du forbli noen uker.

Hvis du synes den videre nedtrappingen er vanskelig, kan du be om tabl 10 mg. Da kan du ta bort 10 mg per uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...