frosken Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Av og til synes jeg man kan lese om behandlingsmodeller som virker inspirerende. Jeg synes BET-modellen fokuserer på noe som kanskje flere enn deres pasienter kunne hatt nytte av. http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=139382&a=3 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Dette er fantastisk. Noe jeg har ventet på i 20 år. 15. mars skal jeg ha studiepermisjon i noen måneder. Gjett hvor jeg skal hospitere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Dette er fantastisk. Noe jeg har ventet på i 20 år. 15. mars skal jeg ha studiepermisjon i noen måneder. Gjett hvor jeg skal hospitere. Skal du ha DOL-permisjon også? Anonymous poster hash: db505...215 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Skal du ha DOL-permisjon også? Anonymous poster hash: db505...215 Nei :-) 0 Siter
missmas Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Av og til synes jeg man kan lese om behandlingsmodeller som virker inspirerende. Jeg synes BET-modellen fokuserer på noe som kanskje flere enn deres pasienter kunne hatt nytte av. http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=139382&a=3 Det er mulig å bli medisinfri med dette???!!! 0 Siter
frosken Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Skrevet 26. oktober 2014 Det er mulig å bli medisinfri med dette???!!! Målet deres er ikke at folk skal bli medisinfrie, men slik jeg har forstått det er de nøye med å vurdere om medikamenter har virkning eller ikke hos den enkelte. Mange av deres pasienter har sammensatte vansker som er forsøkt medisinert men med dårlig effekt. Jeg har ikke hørt at de mener at bipolar 1 ikke skal medisineres. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Målet deres er ikke at folk skal bli medisinfrie, men slik jeg har forstått det er de nøye med å vurdere om medikamenter har virkning eller ikke hos den enkelte. Mange av deres pasienter har sammensatte vansker som er forsøkt medisinert men med dårlig effekt. Jeg har ikke hørt at de mener at bipolar 1 ikke skal medisineres. Er ikke b1 mer alvorlig?Anonymous poster hash: db505...215 0 Siter
missmas Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Målet deres er ikke at folk skal bli medisinfrie, men slik jeg har forstått det er de nøye med å vurdere om medikamenter har virkning eller ikke hos den enkelte. Mange av deres pasienter har sammensatte vansker som er forsøkt medisinert men med dårlig effekt. Jeg har ikke hørt at de mener at bipolar 1 ikke skal medisineres. Ok 0 Siter
missmas Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Er ikke b1 mer alvorlig?Anonymous poster hash: db505...215 Schizoaffektiv er enda mer alvorlig 0 Siter
frosken Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 Er ikke b1 mer alvorlig?Anonymous poster hash: db505...215 Mer alvorlig enn hva? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Det er mulig å bli medisinfri med dette???!!!Jeg blir skeptisk til din umiddelbare reaksjon også sett i sammenheng med dine tidligere innlegg.Den primære hensikten med opplegget er IKKE å bli medisinfri, men å komme bort fra unnvikelse og offerrolle over til mestring og selvstendighet.Som en følge av dette (ikke som det primære mål) kan det være at medisineringen kan reduseres evt en sjelden gang avsluttes. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Fikk bare lyst til å henge på denne:http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=331169&a=3 0 Siter
ISW Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg blir skeptisk til din umiddelbare reaksjon også sett i sammenheng med dine tidligere innlegg. Den primære hensikten med opplegget er IKKE å bli medisinfri, men å komme bort fra unnvikelse og offerrolle over til mestring og selvstendighet. Som en følge av dette (ikke som det primære mål) kan det være at medisineringen kan reduseres evt en sjelden gang avsluttes. Jeg skjønner godt at noen reagerer sånn som dette. Jeg tror at for de aller fleste er det å ta medisiner "et nødvendig onde" eller et ego-dystont fenomen, som min psykiater liker å kalle det. Selv jeg, som blir rimelig sterkt kritisert for å elske medikamenter, ønsker meg å en gang på sikt bli medikamentfri. Forskjellen er vel at mitt primære mål er å bli / holde meg frisk, fremfor å nødvendigvis skulle kutte ut medisiner. For meg er det viktigere å holde meg frisk med medisiner enn å kutte ut medisinene og muligens/sannsynligvis bli verre. Hvis medisiner gjør det mulig for noen å leve et meningsfullt liv, holde seg i jobb, ha fritidsaktiviteter, osv. så synes jeg at dette bør tas med i beregningen over goder rundt medisinering. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Fikk bare lyst til å henge på denne:http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=331169&a=3 Hei! Det handler vel mer om å være ærlig? Min psykiater behandlet meg aldri med "silkehansker" og unnskyldte noe med autisme. Jeg elsker henne jo nettopp for det! Men jeg tror nok forutsetningen for tillit, og allianse, bør være et fundament, om man så skal tåle bli fortalt ting. Jeg ble møtt med forståelse og god kompetanse, da ble det veldig lett å lytte videre, fordi grunnlaget var der. Jeg stolte helt på min psykiater. Jeg tror man glemmer at god tid, er viktig også. Man må gi mennesker tid til å bli kjent. Forresten hvor skal du hospitere? Endret 27. oktober 2014 av Madelenemie 0 Siter
Madelenemie Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Av og til synes jeg man kan lese om behandlingsmodeller som virker inspirerende. Jeg synes BET-modellen fokuserer på noe som kanskje flere enn deres pasienter kunne hatt nytte av. http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=139382&a=3 Hei! Det var interessant. Jeg tror noen bruker behandlingsformen uten å si hva de gjør. Jeg kjenner igjen mye, feks få ubehagelige tilbakemeldinger på atferd jeg mente var autistisk:-( som var det fått bekreftet, men likevel gjorde måten jeg ble motsagt/utfordret, at jeg mobiliserte sider jeg hadde, som neppe ville kommet så godt frem om ikke jeg hadde hatt en psykiater som var opptatt av realitetsorientering, og som satte livet i perspektiv, og at i livet inngår de dårlige følelsene også, å få et voksent/modent handlingsmønster handler om, autist eller ikke, å møte dette hensiktsmessig. Jeg er nok nettopp blitt så glad i min psykiater fordi aldri så meg som et håpløst autisttilfelle uten utviklingsmuligheter, til tross for utviklingsforstyrrelse. 0 Siter
missmas Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 For meg er det umulig å bli medisinfri. Men jeg trenger heller ikke denne terapien for jeg klarer meg bra med medisin 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Hva med førtidspansjonering NHD? D hadde vell heller hvert noe!!!!Anonymous poster hash: e243a...6af 0 Siter
*Edvarda* Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Kan dette brukes av bipolare under depresjoner? Altså om man blir deprimert selv om man tar medisiner. 0 Siter
*Edvarda* Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Hva med førtidspansjonering NHD? D hadde vell heller hvert noe!!!!Anonymous poster hash: e243a...6af Hva med å lære rettskrivning? Det hadde vel heller vært noe! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.