Gå til innhold

NHD Mail til behandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vurderer og ringe psykiateren, men det hadde vært enklere å forklare på en mail.  Når jeg gikk til psykologen forstod jeg at mail ble lite brukt på grunn av sikkerheten.  Det ble til at jeg sendte passordsikret worddokument som vedlegg.  Det fungerte greit.  Jeg har ennå ikke funnet ut hvordan jeg kan passordsikre i nye wordversjon.

Men jeg lurte på om det er mye brukt hos dere, og i så fall på hvilken måte?

Endret av eller
MissAftereight
Skrevet

Jeg sender daglig mail til min psykolog. Sensitive opplysninger sendes med passordsikret mail, men stort sett sender jeg alt som vedlegg for jeg er ikke redd for at noen skal lese min epost. Mulig det er naivt, men..

Skrevet

Jeg vurderer og ringe psykiateren, men det hadde vært enklere å forklare på en mail.  Når jeg gikk til psykologen forstod jeg at mail ble lite brukt på grunn av sikkerheten.  Det ble til at jeg sendte passordsikret worddokument som vedlegg.  Det fungerte greit.  Jeg har ennå ikke funnet ut hvordan jeg kan passordsikre i nye wordversjon.

Men jeg lurte på om det er mye brukt hos dere, og i så fall på hvilken måte?

Det er stor variasjon i hvordan praksis er på dette området. Det hjelper ikke deg så mye hvordan det er gjort andre steder, du må konkret spørre din psykiater om du kan få sende mail.

Skrevet

Du må nok spør din psykiater ja. Jeg sendte mail til en psykolog jeg gikk til men han svarte aldri, men vi snakket om det i timene.

Skrevet

Det er stor variasjon i hvordan praksis er på dette området. Det hjelper ikke deg så mye hvordan det er gjort andre steder, du må konkret spørre din psykiater om du kan få sende mail.

Jeg tenkte jeg kanskje kunne spør sekretæren hvis jeg får tak i henne i morgen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mine pasienter sender ofte mail til meg. Så lenge det er pasientens ønske å bruke mail, får pasienten også ta ansvar for informasjonsutveksling med den sikkerheten som er i mail.

Jeg klarer ikke å se at e-post er mindre sikkert enn brev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...