Gå til innhold

Melatonin - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leste den andre tråden om Melatonin, og lurer på om det kan ha noe for seg for meg. 

Jeg er egentlig rimelig avhengig av rutiner når det gjelder søvn, men pga. skiftarbeid med kvelds- og nattejobbing har jeg noen dager ikke anledning til å legge meg før 2-3-4 om natten. Og det ødelegger de neste dagene eller ukene (før ny nattjobbing - på'n igjen) 

Jeg har problemer med å våkne om morgenen, er trøtt til langt utover dagen og blir lys våken på kvelden og utover natten (jeg synes det er rart at jeg ikke er trøtt pga. lite søvn), og trøtner gjerne ikke til før i fire-fem tiden (litt og litt senere for hver dag). Jeg forsøker å tenke søvnhygiene så godt jeg kan med aktivitet på dagtid og roe ned på kvelden på med bok osv. Jeg begynner å bli litt frustrert, det går ut over dagjobbing, samt det meste av fritid. Så når lønna kommer skal jeg løpe til butikken og kjøpe nattlyslampe, og krysser fingrene for at det hjelper. 

Men kan det være at melatonin vil være hjelpsomt i tillegg, vil det hjelpe med å reversere døgnrytmen raskere? Er det mulig å spise det sporadisk? Er det veldig dyrt? Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes ikke det høres så skummelt ut som vanlige sovepiller, med tanke på sløvhet, bivirkninger, avhengighet osv? 

Endret av Loft

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...